• Anonym (förmögen)

Här håller vi rika föräldrar till

Själv går vi i tankarna på om vi ska köpa en volvo XC60 eller en BMW X5

Vi pratar också om inredning och mode här.

• Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till
  • Enna
    Marsch skrev 2010-03-03 18:57:35 följande:
    Det är väl fullt möjligt att det är så men man kan ju utgå från det lika mycket som att man kan utgå från att tråden om fattiga är det.
    Hur tänker du då?
    Tråden om fattigdom har en ganska innehållsrik ts med beskrivningar som många tolkar som en upplevd verklighet. Men det är klart, rika personers funderingar kanske inte är så mycket mer omfattande än en rad om vilken bil man önskar äga
  • viseversa
    Fru U skrev 2010-03-03 19:02:07 följande:
    Jösses vilket dåligt självförtroende man måste ha om man tror att allt handlar om en själv och antar att en tråd är ett svar på en annan tråd och dessutom tror att det är en hån-tråd
    Men suck! vadå handlar om mig själv???
  • viseversa
    TjockKatt skrev 2010-03-03 19:01:41 följande:
    Att du tolkar det så säger nog mer om dig än någon annan.
    Vad säger det om mig då? Känner du mig helt plötsligt nu!? Intressant!
  • Fru U
    viseversa skrev 2010-03-03 19:10:20 följande:
    Men suck! vadå handlar om mig själv???
    Om du menade att andra tycker och tror det varför skrev du inte det då?
    Svaren bor i hjärtat
  • Eisa
    Fru U skrev 2010-03-03 19:07:25 följande:
    Ut med de fattiga också då. Varför ska de skämmas?
    Ja ut med dem med.
  • M C

Det är så jävla löjligt att man ska vara stolt över trådar som innebär att man vänder på slantarna och skämmas över en tråd som handlar om guld eller silver.

Var är det här landet på väg? Kommunism?

Det är som de där fjantiga inläggen i debatten om pigor eller ROTavdrag - att de skulle var diskriminerande eller kosta pengar för staten? Visar sig att staten tjänar på det. 120 miljoner ifjol på bara ROTavdaget.

Det är som det alltid har varit, de med mer pengar betalar för de som har mindre. Bara det att nu kan även de med mellanlöner bidra till de sämre lottade. Men det hindrar ju inte att det är bra att man får en chans att omsätta sina stålar!

Tramsiga inlägg ni som klagar. Erkänna avundsjukan istället!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • viseversa
    TjockKatt skrev 2010-03-03 19:12:01 följande:
    Och igen...
    Kan du sluta leka överisttare tack!! Ganska irriterande faktiskt. Du vet inte ett skit om mig så lägg ner!
  • Flygfotogen
    Enna skrev 2010-03-03 19:07:34 följande:
    Hur tänker du då? Tråden om fattigdom har en ganska innehållsrik ts med beskrivningar som många tolkar som en upplevd verklighet. Men det är klart, rika personers funderingar kanske inte är så mycket mer omfattande än en rad om vilken bil man önskar äga
    Hur jag tänker? Jag tänker att alla förtjänar sin plats i tillvaron och att man ibland får vänta och se hur saker och ting utvecklas.
Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till