• Anonym (förmögen)

Här håller vi rika föräldrar till

Själv går vi i tankarna på om vi ska köpa en volvo XC60 eller en BMW X5

Vi pratar också om inredning och mode här.

• Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till
  • livet leker
    Marsch skrev 2010-03-03 18:31:02 följande:
    Kanske. Eller så är det bara en tråd för föräldrar som har det gott ställt och som inte får vara med i tråden för fattiga föräldrar.
    hahaha roligt :)))
  • Flygfotogen
    livet leker skrev 2010-03-04 11:47:33 följande:
    hahaha roligt :)))
    Det finns saker som är roligare. Tro mig.
  • FamiljenLycklig

Aha, är det här man ska hålla till, skoj.

• FamiljenLycklig
    Fru U skrev 2010-03-03 18:45:43 följande:
    löjligt att välställda inte får ha en tråd när fattiga får det.varför är pengar, att ha dem, så fult?!
    Håller verkligen med här!!!{#lang_emotions_laughing} 
  • Anonym
    Lavish skrev 2010-03-03 23:05:48 följande:
    Är det nån som vet hur mycket man måste muta den lokala politikern för att kunna bortse från strandskyddslagen? Nu när vi planerar tillökning känns det inte som vår andra sommarstuga räcker till längre. Vi vill gärna bygga långt ut över sjön. Man vill ju att lillen ska få uppleva den där riktiga närheten till naturen! Det är vi värda!
    kan inte låta bli att fnissa.... lycka till säger jag.. Strandskyddslagen har just skärpts rejält....

Dylika mutor skulle gjorts före 1/7 2009.....
  • Lavish
    Anonym skrev 2010-03-04 12:41:23 följande:
    kan inte låta bli att fnissa.... lycka till säger jag.. Strandskyddslagen har just skärpts rejält.... Dylika mutor skulle gjorts före 1/7 2009.....
    Noooo! Det måste väl ändå gå? Det måste vara en fråga om pengar. Jag har ju sett framför mig hur lillen ligger där på sin Burberry filt och tittar ner genom panorama fönstret i golvet på fiskarna. Alltså har dom inte bättre saker att bry sig om ifall vi tar över en strand nånstans borta vid nynäs? Det finns ju typ fattiga som inte tar hand om sina barn.
  • Fru U
    FamiljenLycklig skrev 2010-03-04 12:12:35 följande:
    Håller verkligen med här!!! 
    Tack. Jag är låginkomstagare men blir då rakt inte provocerad av att andra vill prata om sina pengar, jag ser det inte som att andra skriver mig på näsan. Vi har olika öden helt enkelt

Och att vilja vara anonym ser jag nästan som en självklarhet för om jag hade mycket pengar så vill jag inte skylta med det (tiggare är en verklighet) för att inte tala om vilka fördomar folk med pengar möts med.

Jag kan se det framför mig här på fl. Någon skriver här o sen i en annan tråd  o får svaret "jaha, så d tycker du. Ja du har ju d så jävla bra att du inte fatta hur det är att vara (sätt in valfritt adjektiv, tex sjuk, mamma, fröken)"
    Svaren bor i hjärtat
  • Fiaw89

Men hur patetisk får man bli?

Nu platsar jag inte någon av dessa trådar så jag antagligen är en medelsvensson men tänker fasen säga min åsikt iaf!

Tråden för "fattiga" startades för att de med mindre pengar skulle kunna ventilera lite om hur jobbigt det kan vara att vända på varje krona som hamnar på kontot och för att kunna stötta varandra och ge råd.

Direkt måste människor som ni ( jaa, jag sa som ni ) lägga er i och starta världens grej utav det. Vad handlar detta om? Att ni inte klarar av att inte stå i rampljuset?
    Helt allvarligt. Hoppas era barn växer upp med bättre moral.

fyfan säger jag bara.

• Fru U
    Fiaw89 skrev 2010-03-04 13:39:06 följande:
    Men hur patetisk får man bli? Nu platsar jag inte någon av dessa trådar så jag antagligen är en medelsvensson men tänker fasen säga min åsikt iaf!Tråden för "fattiga" startades för att de med mindre pengar skulle kunna ventilera lite om hur jobbigt det kan vara att vända på varje krona som hamnar på kontot och för att kunna stötta varandra och ge råd.Direkt måste människor som ni ( jaa, jag sa som ni ) lägga er i och starta världens grej utav det. Vad handlar detta om? Att ni inte klarar av att inte stå i rampljuset?Helt allvarligt. Hoppas era barn växer upp med bättre moral. fyfan säger jag bara.
    Hade du läst tråden hade du sett att det finns många skäl till att vilja ha den här tråden och till att vilja vara anonym.

Men du ville väl bara kräka av dig
    Svaren bor i hjärtat
  • Anonym (amor)

Jag är rik på kärlek och inte saker! hoppas ni är det också! Massa varma kramar till er!

Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till