• Anonym (förmögen)

Här håller vi rika föräldrar till

Själv går vi i tankarna på om vi ska köpa en volvo XC60 eller en BMW X5

Vi pratar också om inredning och mode här.

• Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till
  • MalloryKnox
    Marsch skrev 2010-03-04 18:19:09 följande:
    Nepp. Jag har inget behov av att kalla dig för öknamn eller proklamera att du är dum. Dina citat kan du fortsätta att rabbla för det är en förjävla bra rulle de kommer från.
    Nej självklart inte, det finns ju en annan tråd till för just sånt, nämligen denna som du så vackert redan besökt, kära du!
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m51162756.html

Mallory
    : You still like me now, Marsch?
    [she pulls the trigger]
  • Yoshii
    vindil skrev 2010-03-04 17:05:20 följande:
    Vem har sagt att man behöver välja? ^^
    Ingen... sa jag det kanske?
  • Flygfotogen

Varför hotar du mig till livet så fint och symboliskt? Är det nåt fel på dig på riktigt?

• Skrivet
    pussgurkan86 skrev 2010-03-04 17:43:34 följande:
    jag fick inte kvala in hos dom fattiga föräldrarna, kanske har jag bättre tur här. hur rik måste man vara?
    Det här är familjeliv så förmodligen räcker det med att du har underbara barn och kan unna dig att äta på stadshotellet någon gång om året. Mer än så tycks rent av farligt att tillstå.
  • MalloryKnox
    Marsch skrev 2010-03-04 18:27:30 följande:
    Varför hotar du mig till livet så fint och symboliskt? Är det nåt fel på dig på riktigt?
    inte menat som ett hot, men du gillar ju citaten från filmen. dessutom skulle inte she pulls the trigger stå med ensm det var inte del i citatet ens
  • Skrivet

Men nu en seriös fråga: Jag och min tös börjar tänka oss att skaffa barn. Den vaga paniken har lagt sig men jag undrar fortfarande hur man skall lösa problemet med en dyr och känslig inredning i kombination med det massförstörelsevapen barn är?

Jag menar allvar - hur hanterar folk det? Är det bara att ge upp en vettig inredning eller är det barnförbud i matsalen, vardagsrummet och arbetsrummet, typ?

• Flygfotogen

Lite uppfostran brukar hjälpa lång väg. Låt dem inte klättra på TV'n, låt dem inte hänga i sladdar och leka Tarzan i gardinerna och föregå själv med gott exempel och rita inte på tapeterna.

• Skrivet
    Marsch skrev 2010-03-04 19:11:10 följande:
    Lite uppfostran brukar hjälpa lång väg. Låt dem inte klättra på TV'n, låt dem inte hänga i sladdar och leka Tarzan i gardinerna och föregå själv med gott exempel och rita inte på tapeterna.
    Men jag gillar att rita på tapeterna!?

Jag tror dock att det krävs lite stramare tyglar än så om vissa av våra mest opraktiska möbler skall överleva en tvååring.
  • Flygfotogen

Det beror ju lite på om ni väljer att fostra vilddjur eller mer fogliga individer. Det ni är mest rädda om bör kanske täckas över med skydd eller flytta till säkrare platser under den mest kritiska perioden.

• MalloryKnox

Och Marsch har som vanligt hemskt goda råd att komma med när det gäller barnuppfostran:) Hon har ju inga egna barn!

Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till