• Anonym (förmögen)

Här håller vi rika föräldrar till

Själv går vi i tankarna på om vi ska köpa en volvo XC60 eller en BMW X5

Vi pratar också om inredning och mode här.

• Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till
  • mrs Elliott

Oh my ...finns det rikingar på FL?

• Flygfotogen
    MalloryKnox skrev 2010-03-04 19:52:14 följande:
    Och Marsch har som vanligt hemskt goda råd att komma med när det gäller barnuppfostran:) Hon har ju inga egna barn!
    Och?
  • Reglementet

skrivet

Du kan ju alltid förflytta dem medan barnet är litet, och ta tillbaka dem när det blir äldre.

• lokisse
    Skrivet skrev 2010-03-04 19:05:24 följande:
    Men nu en seriös fråga: Jag och min tös börjar tänka oss att skaffa barn. Den vaga paniken har lagt sig men jag undrar fortfarande hur man skall lösa problemet med en dyr och känslig inredning i kombination med det massförstörelsevapen barn är?Jag menar allvar - hur hanterar folk det? Är det bara att ge upp en vettig inredning eller är det barnförbud i matsalen, vardagsrummet och arbetsrummet, typ?
    barnsäkra dom delar som gar glöm benz soffan eller ställ undan den dom första aren. saker som kommer att ga sönder far man ställa undan första tiden det är lättast och sparar nerverna
    Difficile est saturam non scribere
  • Floria
    Men nu en seriös fråga: Jag och min tös börjar tänka oss att skaffa barn. Den vaga paniken har lagt sig men jag undrar fortfarande hur man skall lösa problemet med en dyr och känslig inredning i kombination med det massförstörelsevapen barn är?Jag menar allvar - hur hanterar folk det? Är det bara att ge upp en vettig inredning eller är det barnförbud i matsalen, vardagsrummet och arbetsrummet, typ?
    Mina bästa tips: vi har inga hårda leksaker i vardagsrum, kök osv, de får bara vara i barnrummen. Ändå har våra golv repats, men vi satsade på omslipningsbara golv, så det får vi lösa när de blir äldre. Vi har också lite extra mattor nu under småbarnsåren.

Inga typ bobbycar eller dockvagnar i köket. Inget klättrande i sofforna, och om vi t ex fikar i soffan så måste de sitta still när vi äter.

känsliga glasföremål osv har vi ställt undan.

Köksbordet har jag sån där filt och så en finare vaxduk över när det pysslas, då skyddas bordsskivan.  Vi har i en iläggsskiva där barnen sitter, så gör det inte så mycket om den skadas när de äter.

Men visst blir det mer slitet med barn, min sambo svär nästan varje dag över en repa eller så. Men jag vill inte köpa möbler jag inte vill ha bara för att vi har barn.
  • Superbia

Haha, fan vad folk har ont av allt här på FL

Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • Sven Justus

Vad krävs för att hänga er? Vilka inkomst och förmögenhetsnivåer snackar vi? Är det tänkt  att de i ts nämnda bilmodellserna ska ge en fingervisning, så känns det ganska svennigt.

• lokisse
    MalloryKnox skrev 2010-03-05 10:59:56 följande:
    då kanske  du ska låt bli att komma med uppkäftiga förslag om uppfostran tills du fattat att barn är BARN och uppfostrade eller ej, så tänjer dom på gränserna och klättrar och håller på, innan dom FÖRSTÅR att man inte får göra det. Fan håll dig till moralkäring tråden tycker jag, du passar bäst in där. Du har inga barn men tycker ändå att du kan komma och berätta hur andra ska uppfostra sina barn, hade du sagt så framför mig hade jag nog örfilat dig till månen.
    och det gjör inte du?
    man kan ha precis lika mycke och kloka rad om man inte har barn som om man har barn du.
    därimot ser jag det som ett handikap att bara kunna lysna till folk som är av den egna asikten och har barn. man missar sa manga bra rad da.
    Difficile est saturam non scribere
  • Lavish
    Tycker inte man ska dyrare saker än man har råd med att använda - och i slutändan förstöra. Alltså, ha dyr inredning om ni vill och kan. Men bara om ni kan acceptera att den "förbrukas".
  • Flygfotogen

När MalloryKnox inte vill skjuta mig så har hon även en tråd för "moralkärringar". Där har hon bestämt att jag är en sådan och att hon får hacka fritt på mig nu.

Huruvida jag har barn eller inte idag, Mallory, har du inte med att göra och det vet du inget om. Jag utgår från mitt yrke som förskollärare just nu och min arbetsplats ser inte ut som en krigszon, således måste jag göra något rätt vad gäller barn och demolering. För övrigt kan du trycka upp något.

Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till