Inlägg från: MsMagnolia |Visa alla inlägg
  • MsMagnolia

Här håller vi rika föräldrar till

Kan någon länka till den andra tråden? Jag har missat.

• MsMagnolia
    viseversa skrev 2010-03-03 18:28:01 följande:
    VAD är vitsen med denna tråd? Att göra narr av den andra tråden med fattiga föräldrar eller?
    Tänk om man som riking skulle gå in i en tråd för dem som har det dåligt ställt & skriva:

VAD är vitsen med denna tråd? Att göra narr av den andra tråden med rika föräldrar eller?

*hm*
  • MsMagnolia
    viseversa skrev 2010-03-03 19:19:58 följande:
    Det är den uppfattning JAG får av denna tråd. Eftersom den heter exakt som den andra. Jag är inte så inne i den andra tråden. Känns bara som en knäpp på näsan helt enkelt. Och att dom som har pengar måste berätta det för dom fattiga och berätta hur dyra bilar dom kan köpa och hur fint dom bor. Känns lite som "ha,ha,ha det kan inte ni!" Jag tycker inte det är fult att ha pengar. Känner en hel del rika som bor i fina hus. En av mina bästa kompisar bor i en stoor dyr villa tex. Men att strö salt i sår gör inte saken bättre för dom som inte kan köpa en ny BMW bara sådär. och att starta en tråd som heter exakt samma känns som sagt lite som ett sätt att berätta att man är bättre och rikare än andra!
    Vad du egentligen säger är att det är fult att ha pengar, eller att man iallafall måste dölja att man har det för att de som inte har det inte ska ta illa upp?
  • MsMagnolia
    viseversa skrev 2010-03-03 19:22:50 följande:
    Ja det måste ju vara såå svårt att vara väldigt rik ellerhur? (obs ironi) Och nu var den andra tråden äldre än denna!
    Vem har sagt att det är svårt? Men rika människor måste väl få ventilera tankar de också? Och allt man pratar om måste inte röra sånt som är svårt!
  • MsMagnolia
    Eisa skrev 2010-03-03 19:23:35 följande:
    Men fattar du inte? Den som härmar den första tråden är ju den narrande.
    Jo, jag fattar. Jag tycker bara att det var en intressant jämförelse.
  • MsMagnolia
    mosterYster skrev 2010-03-03 20:36:49 följande:
    OK, förmildrande omständighet, så länge du inte har någon annan vräkig SKRYTBIL (eller ännu värre, TVÅ BILAR)! Allt dyrare än en Skoda från -96 är BAAARA för att imponera och trycka ner alla fattiglappar.
    vad är isåfall att ha en restaurang i närheten som kör ut alla möjliga olika sorters mat???
  • MsMagnolia
    mosterYster skrev 2010-03-03 21:00:48 följande:
    Nja, imponerar inte på mig faktiskt. Jag är så bortskämd själv. Jag kan få ungefär vilken sorts mat jag vill hemkörd, alla dagar i veckan fram till sent på natten. Finns massor av olika restauranger att välja på.Vi har utmärkt utkörningsmat här helt enkelt! Dock föredrar jag att laga själv.
    Det var ju dig jag syftade på! Försökte vara lite ironiskt rolig, därav -smileyn. (Råkade minnas att du skrev det i en tråd om pizza för ett tag sedan...)
Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till