t0va skrev 2012-06-13 23:21:31 följande:
ja så mycket sämre kan de väl knappast bli? Jag sålde nitron och köpte en Brio Go nu, kände att jag ville ha sonen bakåtvänt och han verkade också ha behov av det. Orkade inte med nitron pga. hjulen, dels alla stenar men framförallt att de är så trögrullade, går inte att jämföra med lufhjulen jag har på de andra 2 vagnarna men jämför man med GO som också har puntkeringsfria så är det stor skillnad.
Hoppas att de fixar luft eller vettigare däck som rullar bättre och håller bättre så kanske det kan bli något sånt igen.
Jasså är de bättre? Jag är ju jättesugen på en Brio Go till nästa bebis (som kommer om typ 100 år ;P) För ja, ELs däck är trögrullade, har Scooter s nu med samma däck (mindre diameter) och njaee...
De punkteringsfria de hade på åttiotalet var då mycket bättre, de var så hårda att inga stenar fastnade öht.
TinkyWinky skrev 2012-06-14 08:04:19 följande:
Vad roligt att du läser min blogg
Har faktiskt aldrig gillat brios vagnar fast jag haft en sing men va mkt kort tid
Kanske ska in te stan o prov köra en go, tycker dem är snygga samtidigt som jag ej gillar dem :/
Men e ju ett antal månader till så ja hinner ändra mig o känner jag mig sj så kommer jag byta vagn med detta barnet med
Haha, ja det gör du säkert ;) Men Go har så galet skönt handtag och så är den himla fin.