Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Längtan efter dig skrev 2011-12-01 18:15:55 följande:
    Tusen tack för väldigt utförliga svar! Detta hjälper mig en hel del i mitt funderande Glad Nu har jag lite mer "kött på benen". Tror att det lutar åt en CC, verkar smidiga, komfortabla och ganska snygga. Men ska i vilket fall åka och klämma och känna på dom lite mer Glad
    Jag skulle hellre köpa en Classic sport än en City Cross. Däcken på CCn är inte bra allls! Breda och platta, luftdäck är mycket lättare och skönare att köra + att de inte går sönder/fastnar stenar i.
    Majken 100421
  • Uliise
    Längtan efter dig skrev 2011-12-01 23:29:00 följande:
    Aha, så CC går inte att få med lufthjul? Det hade jag missat, föredrar faktiskt lufthjul. Bra att du nämnde det
    Tyvärr inte! Men prova Classic Sport eller Mondial (samma chassi)
    Majken 100421
  • Uliise
    MsStackhouse skrev 2011-12-05 16:07:29 följande:
    En lite fråga till er experter Har kollat på en vagn i "black croc" material. Hur är detta? Blir det obehagligt att sitta i på sommaren? Tänkte mej själv sitta barbent på ett skinsäte på sommaren när det är varmt..  eller ska man ha nån dyna i då kanske, det är ju himla smidigt att göra rent.
    Jag såg en unge i en CC i blac croc en varm dag i somras och jag var inte avundsjuk... Tror det blir ett måste med dyna, men hur smidigt är det om man måste ha det?
    Majken 100421
  • Uliise
    hundtok skrev 2011-12-11 21:29:18 följande:
    Jag har en CC som jag nu har kört med i ca 6 mån. Jag tar promenader på minst 2 timmar om dagen (har ett gäng jyckar som ska motioneras) och vi går på alla möjliga underlag så som asfalt, grus, skogsstigar etc och mina hjul ser fortfarande ut som nya. Jag har hört att CC-hjulen slits så snabbt så jag var orolig att de inte skulle hålla för min framfart men det gör de absolut! Vill bara säga det för att lugna ev blivande CC-köpare.
    Tur för dig!
    Jag har haft två vagnar (Nitron är kvar och CC) med de däcken och båda fastnar det väldigt mycket grus i.
    Majken 100421
  • Uliise
    älskarlivet81 skrev 2011-12-15 19:29:22 följande:
    Vi har inte heller problem med att det fastnar grus i hjulen, har en nitro
    Aldrig?

Nu när de sandade/grusade på den minimala snön som kom häromveckan så blev ju vägarna proppfulla med grus när snön väl smält. När jag kom in i hallen/körde på golvet i en affär hörde jag tom. att det var grus i däcken! Det klirrade till när stenarna for i golvet.
    Fick köra den fram och tillbaka för att lokalisera gruset och jo, där det hade "klirrat" där satt det en sten. Många stenar blir det om man är ute och går. Och under de stenarna satt gamla stenar, inborrade i däcket...

Måste ta kort nästa gång jag är ute.
    Majken 100421
  • Uliise

Cassie: Celebration gjordes endast i limiterad upplaga ifjol så de vagnarna och de tillbehören finns tyvärr inte att köpa längre.

Majken 100421
  • Uliise

Cassie: Jamen då ska white leatherette passa! Det är ju samma material som "läder"-delarna på din celebration.

Majken 100421
  • Uliise
    Längtan efter dig skrev 2011-12-18 21:51:24 följande:
    Undrar också om nån vet varför Classic Sport är dyrare än CC? Verkar inte direkt vara nån stor skillnad på dom, förutom däcken och varukorgen.
    Hela chassit är annorlunda format, vagnen blir högre (och snyggare ;) ). Titta på dem bredvid varandra så ser du.

Dessutom:

Varukorgen.
    Design på sittdel.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-12-19 23:08:14 följande:
    Samma här, men jag undrar om de nyare med de gul/gröna reflexerna är bättre? För de jag känner som är nöjda har det, medans vi som blir genomdränkta har det med "reflexfärgade" reflexer...
    Jag hade det gamla ljusgråa med silvriga reflexband, följde med min CC -08. Och det var värdelöst om det regnade mer än duggregn.

Tror dom du att det nyare som är mer mörkgrått med gula reflexband är bättre, eller man kan ju hoppas.

Har du det nya älskarlivet81?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5