Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2012-01-22 17:27:59 följande:
    ok, tack blev himla besviken på årets färger, har gillat flera de 2-3 åren innan i år, men detta år va ju katastrof! *suck* som tur e kan ja antagligen köpa en av 2013 års modeller sen så får hoppas på bättre/roligare färger då
    Hoppas
    Majken 100421
  • Uliise
    ami skrev 2012-01-24 00:48:14 följande:
    På fotot med vinterhjulen är det en helsvart ozone. Hittar ingen helsvart på hemsidan? Och så undrar jag hur stora barn - långa - som ryms i ozonen. Om nån hade foto vore det ju jättebra :) Har försökt googla men hittar bara bebisfoton.
    Nån som haft el har en Bugaboo vagn också och kan jämföra, för och nackdelar?
    Helsvarta Ozone tillverkas inte längre.
    Mynta skrev 2012-01-24 13:18:28 följande:

Är det någon som har sett den nya LE-färgen, Navy Dreams? Är det samma mönster som på den bruna med blommor? Är sugen, men vet inte om jag vågar boka utan att ha sett den. Är lite kinkig med färger... Skäms

Japp, samma mönster.
    Majken 100421
  • Uliise
    ami skrev 2012-01-28 17:38:19 följande:
    Hur gammal är en helsvart Ozone? -10? Skiljer nåt från den modellen jmf mot -12?
    Den är från våren 2010 eftersom Ozone inte såldes förrän den våren :) Alla Ozone 10 är från våren 10.
    Majken 100421
  • Uliise

Nja riktigt så tidigt brukar färgerna inte läcka, senaste tre åren har man kunnat höra om de nya färgerna i mitten på juni då Emmaljunga har presentation för återförsäljarna.

Majken 100421
  • Uliise
    epione skrev 2012-02-18 08:33:57 följande:
    Det blev köp av en Emmaljunga Twin City Cross -09, jättefin i skicket.

En fundering, går det att byta till lufthjul?
    Tyvärr inte :/
    Majken 100421
  • Uliise
    Javisst Här är mina anlednignar till varför man ska köpa liggdel istället för lift:

* Vagnen blir mindre och smidigare (jag tyckte vagnen blev så stor när jag bytte från city korg till sittdel)
    * Vagnen blir lättare (det blir några kilo tyngre med sittdel + lift)
    * Barnet får mycket mer plats
    * Man nöter inte på sittdelen i onödan
    * Barnet kommer högre upp = lättare att nå barnet
    * Mysigare och mer ombonad sufflett än sittdelens stora.
    * Det är så mycket snyggare!
    Majken 100421
  • Uliise
    mamma Linder skrev 2012-03-08 18:56:04 följande:
    Hej i tråden Är det någon som vet om man har en emmljunga City Jet, kan man ha en nyare sittdel till den, typ nitro eller cerox sittdel? Är det samma fästen? 

Ja de har samma fästen! .
    emme 86 skrev 2012-03-08 19:11:06 följande:
    Hej tjejer! Har två frågor till er som jag hoppas kunna få svar på. Jag har en EL syskonvagn från 04, antaratt det är en classic? I vilket fall som helst så har jag köpt den då vi väntar vårt andra barn i slutet på nästa månad o sonen är då 2år. Jag har köpt en mjukluft till den(brio) men är rädd att sonen skall trycka ner kanten på bebisen hela tiden så därför undrar jag om ni vet om man får plats med en hårdlift ist? Nästa fråga är om ni har något tips ang sufletten? Det är ju integrerat myggnät som gör att de hänger ner på insidan. Sen slappar tyget mellan de två suflettpinnarna(sitter en mjuk pinne där?) så att sonen får tyget i huvudet. Ja just de ja, en tredje fråga! Mellan ryggdelarna sitter det 2trekantiga svarta plastplattor, vad är dom till för? Dom bara hänger o är fula ju?

Jag vet inte om det funkar för el har haft lite olika mått i sina tvillingvagnar, du får helt enkelt testa! Grattis förresten, minns dig från bf april 2010-tråden, mysigt med en till :)
    Majken 100421
  • Uliise

För två är sedan fick vi länken till en specialsida menad enbart för återförsäljare, den kom ut i början på juni. Ifjol var det babyproffsen Jönköping som läckte bilder från Emmaljungas visning för återförsäljare, det var i mitten på juni.Bilderna på Emmaljungas hemsida kom i juli.

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2012-03-22 18:23:30 följande:
    Det beror på hur gammal den är, är den nitad vid leden (mitt i) får du gå till butik , finns det skruvar är det bara att dra åt. räcker det inte att dra åt får man skruva upp och lägga en bit tex liggunderlag/filttyg/gummi mellan yttersidan och den vita distansbrickan.

insidan på ett -01 fäste, de har inte ändrat principen vad jag sett på mina isärskruvningar (6 olika vagnar/modeller/tillverkningsår)
    Exakt den här bilden höll jag på och leta fram förut idag, tog "visa endast" inlägg från dig Wingtear (ja du heter det i min värld ;) ) och höll på i en halvtimme innan jag hittade den... Du har skrivit alldeles för myycket! :P

Men tyvärr förstod jag inte hur man kulle få isär fästet. Min sambo har hållit på med vår sufflet 08 utan resultat, det är som att den bara dras åt
    Majken 100421
  • Uliise
    älskarlivet81 skrev 2012-03-27 21:03:40 följande:
    Men finns det olika storlekar för olika vagnar? Jag har bråkat så mycket med Babyproffsen kring deras okunnighet och att de inte kunnat beställa rätt saker till vagnen etc.. 
    Nej den typen av fotstöd som CC/Nitro/Cerox har är exakt samma. Scootern hade samma fotstöd men det var några år sedan. Tyvärr får du bråka med dom lite till :/ För det där låter ju inte bra.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5