Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

gruspinne skrev 2011-12-28 22:42:00 följande:
    nej det vet jag men jag får ju mer för min vagn med ligg och sittdel än vad jag får ge för en begagnad cc med bara sittdel.
    Men du vill inte behålla din Ozone? Du vill sälja chassi och alltihop? För då är det ju bara att sälja, men jag förstod dig som att du vill kombinera.
    Majken 100421
  • Uliise
    livet med barn skrev 2011-12-30 16:26:42 följande:
    vet ni vart man kan hitta retro vagnar som folk säljer?
    Blocket :)
    Majken 100421
  • Uliise
    myran82 skrev 2011-12-31 11:14:21 följande:
    www.blocket.se/skaraborg/Emmaljunga_syskonvag...

Kan inte stämma att  den är från 2010 eller? Har för mig ett modellen med 4 fasta hjul inte säljs längre och hjulen på den ser likadana ut som på vår från -06.

Fin i vilket fall =)
    En 2010 utan tvekan!

Precis som Findus79 skrev så tillverkades Twin City Cross fram till kollektionsåret 2010, och den fick aldrig de nya hjulen och aldrig den nya suflettdesignen

Här kan ni titta på färgerna som kom 2010, bland annat Offroad som endast gjordes 2010:http://strollersandprams.com/strollers/image/4758/stroller.jpg
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2012-01-01 15:20:33 följande:
    Skruva på! Men tappa inte bort skruvarna
    Findusfideli skrev 2012-01-01 14:50:51 följande:
    Jo, de bytte ju däck på City cross singel, men det jag tror är att de inte gjorde det på Twin. Jag skulle köpa syskonvagn 2010 och jag tyckte att det var så synd att de hade kvar de gamla däcken på Twinen. Jag tror även att sufletten såg ut sådär. Färgen är en som fanns 2010, Royal Blue,för den hade jag på min Nitro då.  Så jag tror att det är en från 2010 :).
    men de bytte ju på nitro twin? eller, nitron hade de nyare, minns ej vad cerox 360 twin har, fast det flyttat en till stan. Och nog har väll twin nitro den nyare designen på klädseln och inte dragkedjorna+snörning?

det var som sjutton, royal blue twin city cross fanns 2010, så de försvann alltså -11 trodde det var tidigare strollersandprams.com/strollers/1112/1/stroll...
    Twin Nitro kom 2010 och har alltid haft de nya däcken, precis som Twin City Cerox som tillverkades mellan 2007-2009. Twin City Cerox fick däremotaldrig den nya sufflettdesignen (Nitron har alltid haft den nya designen).
    Blev så förvånad när jag första gången såg en Twin Cerox 360 i brown check med gamla designen, tänkte vad tusan? Men den fick aldrig nya designen som sagt.
    Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2012-01-06 08:57:17 följande:
    Nya Limited Edition på gång!!

Den här gången är det en i navy som kommer komma.
    Nu mins jag inte om den hette Navy dream eller Navy Beauty. I alla fall så är det de marina tyget samt de blommiga som fanns på Balck/Beige beauty samt Brown/grey flowers. Fast då i marint såklart.

Butikerna har fått info om detta samt bilder, så hör med din butik om du är intresserad!
    Kul med nya limited!

MEN, måste de göra samma limitesd over and over? Och i tråkiga färger som beige, svart, grå och nu marin? Visst, de är fina men när de ändå ska göra en limited edition så passa på och gör något häftigt!

Varför inte anlita en cool designer, illustratör som kan komma upp med något riktigt annorlunda och fint?!
    Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2012-01-08 09:17:18 följande:
    Står de så på hemsidan??? Isåfall har de skrivit helt galet. Den färgen har ju funnits sen färgbytet i höstas..
    Nautic Navy finns som ordinarie färg ja. Men den som 3Busfrön visar är en ny "limited" där de satt Nautic Navy på ett vitt chassi

Från hemsidan:

Special Produktion

I december gör vi en special produktion av Nautic Navy på vitt City Cross och Nitro chassi .
    Artikelnr: 21210W (City Cross) och 25210W (Nitro)
    För mer info fråga din fackhandlare
    Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2012-01-08 17:17:09 följande:
    Jaha! Ja nu är jag med. Men de är oxå en "gammal" Limited :) Den jag pratar om har inte släppts ännu, utan är den nya som kommer inom kort.
    Det fattade jag från början ;D
    Majken 100421
  • Uliise
    violatricolor skrev 2012-01-08 20:26:49 följande:
    Emmaljungas hemsida är tyvärr rätt ouppdaterad. Både att nautic grey ligger som "new limited edition" och att det här och var förekommer bilde på färger som inte längre finns i produktion. *Gnäll*
    Jag vet, hur svårt kan det vara att ha en uppdaterad hemsida?
    Majken 100421
  • Uliise
    Mor o Lisa skrev 2012-01-10 11:36:51 följande:
    Ok, tack! Cerox hade inte svängbara framhjul va?
    Jo Twin City Cerox 360 hade det, men inte bara vanliga Cerox
    Majken 100421
  • Uliise

Lille puh: Det enda som ändrades mellan 07-08 var designen på de där små kuddarna som sitter på selen

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5