Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Fjärilslarven skrev 2011-10-15 15:23:23 följande:

Någon här som känner till angående vinterhjul till Nitro? Var på Underbara Barn-mässan igår och i en monter kunde man beställa en Ozone eller Nitro och få vinterhjul på köpet. Frågade direkt om hjulen funkar till vår Twin Nitro och det skulle de göra. Det vore ju fantastiskt i så fall för det är ju den stora nackdelen med de där pyttehjulen fram, att de inte klarar en vinter. Men hittar ingen info om vinterhjul på EL:s hemsida eller när jag googlar. Ska ta mig i kragen och ringa typ Barnens Hus och kolla, men här är det ju som en uppslagsbok alltsom oftast.

What?! Det måste vi ta reda på mer om, vore ju underbart om det är sant!
    Majken 100421
  • Uliise
    epione skrev 2011-10-16 14:26:52 följande:
    Någon som vet vad en ny tygvarukorg till Cerox kostar?
    150 har jag för mig att alla varukorgar kostar
    Majken 100421
  • Uliise
    Noiis skrev 2011-10-17 11:05:36 följande:
    min butik sa enligt min mamma att emmaljunga skickar ut sms när ens beställda vagn skickas från dem till butiken... stämmer de? 

ingen som vet hur de brukar vara med emmaljunga, om lev vecka är 42 när skickas normalt sett vagnen och när kommer den? 
    Stämmer! Jag fick sms när min fotsack skickades.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mumman skrev 2011-11-01 13:51:50 följande:
    hm...okej :)

Är det en stor nackdel att det inte är någon hårdlift man kan lyfta ur som det är på city cross? Hur ofta lyfter man  den egentligen? Jag bor i hus, så har ingen trappuppgång jag ska uppför eller liknande.
    Tänk på att vagnen blir mycket tyngre med sittdel+lift än endast en liggdel. Det finns dessutom liggel (city korg) till city Crossen!
    Men jag skulle föredra Edgen med classic chassi.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mumman skrev 2011-11-01 17:22:57 följande:
    Tack för svar! :) Jo, det var mycket därför jag är mer inne på edge pga den större liggdelen. Dessutom kommer bäbisen i vinter, så då vill jag ha plats för varma saker i vagnen också :)

En till fråga: Vilket chassi är bäst till den? Finns ju 4 att välja på tydligen. Som sagt; Ska köras på grusväg mest. Varukorg i stål eller tyg?? :)
    Det finns två classic-chassin (bara olika lack) och det ä bäst av de två! Lättrullade luftdäck och smidigt chassi.

Sport-chassit är större och tyngre, jag tyckte dessutom att teleskophandtaget var hemskt, jag fick ont i axlarna...

Det nya Alu Uniq-chassit har INGEN fjädring så ska du köra det på grusväg lär det inte går varken lätt eller skönt för barnet som ligger i vagnen. Dessutom har det punkteringsfria däck (skit) och så känns hela chassit väldigt rappligt och billigt.

Kolla in jämförelsetabellen på Emmaljunga.se eller gå och prova i affär! Det är bästa tipsen!
    Majken 100421
  • Uliise
    Mumman skrev 2011-11-02 16:07:50 följande:
    Hm.. förstår inte riktigt vad du menar?! :) Är det city crossen eller duo edgen som blir tyngre?
    Edgen kan man bara ja en liggdel till, city crossen kan man ha liggdel (city korg) eller lift till. Har man lift så måste man ha kvar sittdelen, och det är då det lir tungt!
    Majken 100421
  • Uliise
    violatricolor skrev 2011-11-05 22:56:59 följande:
    Mamma L: Lammdyna...? Ja, ska det vara bättre för nyfödd än lammfäll alltså?
    Njae det är ju samma sak rent fysiskt.

ELs åkpåsar blir aalldeles för stora för liggdelen, men jag vet att det finns speciella åkpåsar för liggdelar på olika affärer!
    Majken 100421
  • Uliise

Men jag har tittat på bygeln på äldre Scootrar och ser ärligt talat inte mycket skillnad, kanske skiljer 1 cm?

Majken 100421
  • Uliise

Nani82: Jag skulle satsat på en edge/mondial med classic-chassi, luftdäcken är bättre än crossens punkteringsfria. Däcken kompenserar lätt för den lilla viktskillnaden.

Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-11-10 22:45:46 följande:
    Vi har Ozone och hade City korg när tjejen var mindre.

Jag jobbar själv som återförs. och tycker alla kunder osm köper svart vagn är sååååå tråkiga när de finns en massa färger att välja på. men vad köpte vi? Jo, en svart korg och en svart sittdel Tungan ute
    Men varför köpte ni svart?
    violatricolor skrev 2011-11-10 21:34:07 följande:
    Wingtear: Dark grey är min smak men jag vill ha en ny vagn med garanti osv
    Brown Flowers är den absolut finaste av 2012-färgerna! Diskret men underbar.

Annars, varför inte Lime? Färg piggar upp! Liggdelen används ändå bara ett halvår så man hinner knappt tröttna.

24211 Brown Flowers
    24230 PP Lime
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5