Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

mammatill2härligavildar skrev 2011-09-12 13:19:25 följande:
    Halloj!
    Har en dotter på 1 år och 2 månader som inte trivs att åka i framåt sittvagnen vi har. Funkar bra i syskonvagnen med brorsan bredvid men inte när hon är själv. Har varit sugen på en Emmaljunga flera månader men tänekr att hon är för stor snart för en sån stor rejäl vagn. Att vi kanske bara använder den ett kort tag till så det är onödigt. Men så hittade jag en som heter Crossway som vi kan få billigt. Men vad är det för modell, för och nackdelar???? Vekar itne finnas längre ju? Har det varit massa dåligt med den eller nåt? Nån som vet vad en sån i fint skick borde kosta???
    Crossway är samma sak som City Crossen, bar det att den hette Crossway tidigare, fram till 05.
    Majken 100421
  • Uliise
    MaammaL skrev 2011-09-13 12:56:35 följande:
    hej behöver eran hjälp, emmaljunga city cross med skötväska inköpt maj 2011 använd till augusti 2011, pris???
    Jag tycker de priser du haft hitills varit rimliga, fortfarande ingen som vill köpa den?

Du får helt enkelt vänta ut att köparen kommer till dig!
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-09-14 22:58:07 följande:
    Vi har haft våran ett år nu. Vi köpte quadrolift för att ha när sonen var nyfödd, den avskydde jag. Det blev trångt i vagnen och den funkade inte alls för oss. Så vi skaffade en citykorg efter 3månader och den var mycket större och rymligare, även om den inte är så lång så var det tillräckligt för oss till sonen ville sitta upp. 

Jag tycker den är lätt att fälla ihop och ha att göra med, tar liten plats i bilen. Vi fick plats med både vagn och rullstol i bagaget. Sittdelen är gott om plats också, vi har ett cityjet chassi också, är föregångaren till ozone och det är smalare. De cm som är mer på nitron gör enhel del, min ettåring krälar runt och sitter ibland bakochvänt eller på sidan, då är han en stor ettåring men det finns plats.

Vi körde i vintras och jag blev glatt överraskad, vi pratade innan om att köpa ett begagnat citycross chassi och byta med men det behövdes inte. Vi låste aldrig framhjulen heller utan körde på rörligt. På mjukt packad snö så var det krångligt men där hade även folk med vagnar med 4 stora hjul problem. Sen kanske det inte är så jättelätt att gå långa promenader på vägar som inte är plogade men som säljaren sa, är det så mycket snöstorm så kanske man inte går ut alls.

Grus går också bra om det inte är lösgrus, typ på endel uppfarter. Men grusväg och skogsstigar tycker jag den går bra på. Nu väger sonen 13kg så det är ju endel att knuffa men vagnen är lätt och jag älskar den. Varukorgen är problemet, att det är svårt att nå den, men vi har skötväskan och lite extrakläder där och för det ändamålet så funkar det bra.

Jo en nackdel till finns. Jag är så nöjd med vagnen att jag inte kommer på någon orsak att köpa och prova andra vagnar ;)  Vi har en äldre modell av emmaljungas sulky som extravagn nu till och från förskolan, känner att vi inte behöver ha något mer.

Jag gillar att det ändå är en lätt vagn, som inte tar så mycket plats men ändå har fullt liggläge och går att vända frammåt och bakåt. Vi växlar enhel del och nu när sonen kan hålla sig i och stå så går det lätt att vända om han är på det humöret på promenaden.  
    Jag håller med t0va här!

Enda jag kan invända emot är att den är INTE kul att köra på grusväg med lite större grus, då blri det stötigt och hoppigt så man tror att barnet ska vakna där det ligger i vagnen.

Annars kan jag bara instämme, Nitron är helt fenomenal! Väldigt mycket vagn i en vagn, en superkompromiss. Den är lite, stor, smidig, stabil - ja en hel del på samma gång.
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-09-15 09:53:43 följande:
    Jag har hittat en begagnad fotsack till nitron, ska försöka få säljaren att sälja den separat. Är ihop med vagnen på hennes annons. Vad kan man erbjuda för pris, antar att den är i ok skick. Vill inte köpa en ny vagn och jag tvivlar på att värdet sjunker för att de säljer den separat eller vad tror ni? 
    300 kanske? Vilken årsmodell?
    Majken 100421
  • Uliise
    bejbisen skrev 2011-09-21 17:12:00 följande:
    Hallå tjejer!
    Ni som kan de här Visst måste 6000 kr va riktigt bra pris för en emmaljunga CC 2012s modell helt ny från butik i färgen jeans black, och city korg i färgen pp black/lime?  
    Det låter väldigt bra, är ju absolut nyaste årsmodellen!
    Majken 100421
  • Uliise

Tack för infon frida! Måtte den bli snyggare än nautic navy... Eller vänta, det måste den ju bli! ;) VARFÖR tar el inte ut svängarna lite när de gör sina limited? Nej istället får vi yttetligare en grå vagn...

Majken 100421
  • Uliise

Bejbie: Jag har alla kataloger sedan de införde easy fix och det där är den enda färgen det kan vara! Tänk på att det alltid blir lite nyansskillnader också på bild.

Majken 100421
  • Uliise
    Evelinas skrev 2011-09-23 12:53:57 följande:

Denna city cross ska jag åka o köpa snart för 3000:-. Undrar om någon kan se ungefär vilken årsmodell det är?? Färgen är svart/beige?
    Den där färgen heter Java och gjordes 2007-2008, så antingen en 07 eller 08
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5