Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

MammaaL skrev 2011-08-29 21:49:18 följande:
    nej men jag gissar på att buggaboo bee är bättre än den:D
    Nej då! Ut och testa så ska du se att Zappen känns och är mycket bättre!
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-29 22:46:46 följande:
    Jag pratar m sonen hela tiden när vi e ute typ. visar han saker o pekar så han ska kolla på saker o så, han verkar gilla det. när han åker i softyn blir d mest tyst fast jag pratar med honom:S
    Jag stannar imellanåt o sätter mig framme vid han o pratar o då blir han superglad o d verkar som om han inte vet att jag vatt med honom hela tiden :P då vill han bara upp direkt
    Det finns nog ingen riktigt smidig, liten vagn som är vändbar OCH har 4 stora hjul tyvärr :/
    Majken 100421
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-08-30 18:22:18 följande:
    nu är jag stolt ägare till en EJ classic sport :) har ju en CC sen innan :) lägger upp en bild i galleriet sen :)
    Oj, kul!
    lopplina skrev 2011-08-30 16:49:43 följande:
    Tråkigt som fasen, gillar verkligen avensisen!!!
    Sen beror det väl på vilken Avensis ni har? Den äldsta modellen är ju mycket mindre än den nyaste.
    Majken 100421
  • Uliise

Luftdäck funkar tyvärr inte på city crossen tjejer, tro mig har provat både en och två gånger! Däremot gjordes det luftdäck åt gamla crossen, runt 04-05, vet inte om de däcken passar nya cc bara.

Majken 100421
  • Uliise

Snoffsis: Det ligger en sufflett ute på blocket som kanske kan passa :)

Majken 100421
  • Uliise
    hjärterum skrev 2011-09-01 08:35:07 följande:
    Jag hade gärna velat ha nya/eller andra hjul på min vagn- någon som vet vart man kan köpa det?
    Är det i butiker som säljer Emmaljunga barnvagnar? Eller finns fler ställen? Beställa på nätet etc?Begagnat går även bra!
    Det är en begagnad vagn, därav var inte mina favvohjul på...menmen...en fin vagn ialla fall. Glad
    Din vagn är det luftdäck på och de skulle jag inte byta, det är de absolut bästa däcken! Lättkörda och tåliga.
    Majken 100421
  • Uliise

De här däcken är skit, fastnar småsten och är breda och tröga... Om det var de du menade hjärterum! Jag vet för jag har dem
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-09-02 21:37:51 följande:
    jag kan tänka mig att det har med tvättningen att göra, skinn ska ju helst inte vara i vatten, medans resten av klädseln inte direkt blir ren av att torkas med lätt fuktad trasa om vi säger så

rullade med supremen idag, och tame sjutton om inte ungen hade hela fötterna mot botten och huvudet i där fram när han sträckte ut sig... växer som ogräs...
    planerar för fullt "vinter varianten" av vagn, i nuläget lutar det mot supreme chassi, jet sittdel, ozone footsack och nitro varukorg...
    Nu är det ju inte riktigt skinn utan "skai" eller låtsas-skinn som de där detaljerna består av. Jag tvättar fotstödsklädseln utan problem i tvättmaskin och den har ju det där fejklädret på undersidan
    Majken 100421
  • Uliise
    lella77 skrev 2011-09-04 09:12:14 följande:
    Emmaljunga cerox med en hårdlift har jag köpt på blocket. Funderar nu på om jag istället ska köpa en mjuklift till den.
    Blir mycket mindre plats i en mjuklift, så jag skulle satsa på hårdlift. Dessutom är mjukliften (Quadron iaf) tyngre än hårdliften!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-09-04 18:27:11 följande:
    Hur så? De flesta av emmaljunga vagnarna har inte ändrats alls sen 2005 när easy-fix kom.
    MammaaL skrev 2011-09-04 11:41:30 följande:
    Fan vad dåligt :( city korgarna är ju minimala, min dotter växte ur sig när hon var 4 månader :( Nu växte hon inte ur den på längden men så fort hon rörde sig så gled hon upp och slog i huvudet.. förstår inte varför man inte kan köpa de större när jag ändå har en vagn som är anpassad för den.
    Enligt emmaljunga är inte din vagm anpassat för det.
    Edge/mondial är mycket längre mellan hjulen och har därmed en bas som balanserar upp längden på liggdelen. Samma med big-vagnarna, de har längre mellan hjulen (fram-bak). jag satte iof big-star liggdelen på min nitro, men vågade inte riktigt släppa handtaget, det var inte stabilt, den blev rejält framtung.
    Att kombinera på det sättetr görs så att säga på egen risk.
    MammaaL har ju en Classic Sport, så den är anpassad eftersom det är samma chassi som till mondial/edge. Du kanske tänkte på att hon har en CC också?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5