Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

mammassnosa skrev 2012-01-10 14:03:35 följande:
    Hej på er! Vi väntar vår första knodd i maj och jag har blivit helt frälst på Emmaljungas vagnar. SÅ nu när vi äntligen beställt vagnen så blev det en Edge Duo Combi -12 med PP Black/Blue och Classic Cryptonite chassi.

Den är ju sååå fin!!!

Kommer i April
    Bra val måste jag säga! Bild? :)
    Majken 100421
  • Uliise

Snosan87: Jomen jag förstår att den ser ut så, jag undrade om ni hade bild på just er egen - fast den har ju antagligen inte kommit an när jag tänker efter :p

Majken 100421
  • Uliise
    micksaan skrev 2012-01-17 09:35:57 följande:
    Har en liten fundering när det gäller fotsackar. 

När man köper en Emmaljunga classic i butik, följer det med någon fotsack?

Vi köpte nämligen en begagnad Emmaljunga Classic igår, årsmodell 2009. Fick med en tunn fotsack. Det känns ju som att den bör ha följt med vagnen? Känns som att den inte skyddar destomer. Dessutom var den "låg" och hade inte knappar att fästa i suflett, utan bara nedanför (om ni hänger med hur jag menar).

Funderar hursomhelst på att beställa en exklusiv fotsack senare längre fram, vi kommer använda hårdlift till en början så det behövs nog ändå inte förrän framåt hösten.  
    Till  Edge, Mondial och Classic sport följer det med en tunn fotsack, ni hade väl den till er Edge också? Den lösa som man kan köpa till är just ett löst tillbehör, men mycket bättre och finare.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mamma Katja skrev 2012-01-17 22:10:45 följande:
    Butik sa så till mig iallafall. En ozone city har vi beställt. Men iom att vi ändå kommer använda citykorgen till att börja med så väntar jag med footsack o tar kontakt med en annan butik helt enkelt. Tycker oxå de låter konstigt dom slutat tillverka i vanligt svart.
    Ozone tillverkas inte längre i enfärgat svart så därför finns inte fotsacken i svart heller. Närmsta färgen är PP black.
    Majken 100421
  • Uliise
    micksaan skrev 2012-01-18 18:45:24 följande:
    Jo till edgen fick i med en tunn men den kändes ändå bättre än denna vi fick nu. Har för mig att det inte följer någonfotsack till classic sport i nuvarande årsmodeller? Ja hur som helst, det blir en exklusiv fotsack till hösten. :)
    Det har du rätt i, följer inte med fotsack till den såg jag nu ;)
    Majken 100421
  • Uliise
    Mamma Katja skrev 2012-01-18 20:24:58 följande:
    Vi har ju just beställt en helsvart ozone.
    Du menar från den här kampanjen? www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_OZONE_CITYKORG_RYGGSACK___3st_KVAR_38075380.htm&w=3

(Såg det du skrev tidigare)

Ja men då är det butiken som har plockat ihop vagnen själv. De har tagit "gamla" Ozone-sittdelar från 10 eller 11 och satt dem på svarta chassin för det är inte en kombination som officiellt säljs av Emmaljunga. Svarta Ozone tillverkas inte längre och därför finns inga matchande tillbehör till salu längre.
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2012-01-19 20:19:02 följande:

Dem sa att den bara hae två lägen, sitt och viloläge.
    Är det fler lägen på dagens (2011-2012) Race?

Från och med 2011 fick race bättre liggläge, det är vad jag vet.
    Majken 100421
  • Uliise
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-20 19:48:11 följande:
    Tror nån ställde den här frågan inte allt för långt bak i tråden, men jag såg aldrig nåt svar:)

Är d nån som vet om/hur man kan kolla vilken årsmodell (alltså när vagnen är tillverkad, inte såld) det är på en scooter???
    Det ska finnas en lapp/ett märke där datumet står :) Typ 110913
    Majken 100421
  • Uliise
    Ziroz skrev 2012-01-21 13:11:42 följande:

Är det några här inne som har en duo edge med sportchassi? Vi har kollat på den då min sambo är rätt lång och inte får plats med benen när det är teleskophandtag. Men när vi vart och kollat på vagnen och bytte till sittdelen så märkte vi att det skramlade en hel del om vagnen. Det som skramlade var spärren för det fällbara handtaget och knappen till fotstödet. Vi har sen försökt åkt och kollat på vagnen vid någon annan butik men tyvärr finns det ingen i närheten som har vagnen inne. Däremot pratade vi med personal i en av butikerna som uppgav att de haft problem med just de två sakerna på några av de vagnarna som de sålt.

Är detta något som ni känner igen ni som har vagnen?

Fast nu tror jag att du blandat ihop begreppen? Sportchassit har teleskophandtag, classic-chassit har knäledshandtag. Tycker teleksop brukar funka bättre för långa.

Här ser du www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Valj_mellan_4_chassi-140.html
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2012-01-22 15:35:38 följande:
    hur många nya färger brukar det komma från år till år? tänker då på tex nitro/city cross...
    Det är så olika, om man kikar i katalogerna kan man ju räkna ut på ett ungefär. Efter en snabb titt på emmaljunga.se ser jag att Nitron fick 13 nya färger i år, och då räknade jag aubergine och f2orest som nya även om de är lika sina föregångare.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5