Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-08-18 11:14:26 följande:
    jag har prutat ner priset 1000kr haha...
    www.blocket.se/dalarna/Emmaljunga_Nitro_m_Cit...

där står 5000kr men jag får den för 4000kr
    ÅH!!

Mina två absolute favoritfärger. Pro forest på sittdelen och Nature på City korgen. Älskar den, synd att man inte ser fler sådana. Alla ska ha svarta vagnar nu för tiden...
    Majken 100421
  • Uliise
    LillaFlingan skrev 2010-08-18 12:29:21 följande:
    emmaljunga har inte gjort herqules vagnarna, däremot var det emmaljunga som tog in dem till sverige, något de har slutat med.

själva blir vi med en nitro city på fredag :D
    en brown check med quadrolift!! för bara 5400!:-
    helt ny,har dock stått uppställd i butik i ynka 4mån! :))))

bara vagnen med sittdel kostar ju fr 5200:- så jag känner mig supernöjd!
    slog till direkt för att det var den sista i brown check!! <3

får åka lååångt för att hämta den, men det är det värt!!

har en UJ Single, som dock e oslagbar när man jmf med alla andra vagnar.
    MEN jag vill inte att minstingen ska sitta framåtvänd förräns tidigast nästa höst.. :)
    Kul! Brown check är en himla läcker färg också, såg faktiskt precis en sådan du ska ha (BC nitro) igår. Ser att din son är en vecka äldre än min dotter :)
    Majken 100421
  • Uliise

En tjej i min föräldragrupp har en Pro Bordeaux Nitro som jag fick se up close idag, åh så vacker den är!

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-08-19 22:23:26 följande:
    Någon har blivit lurad: www.blocket.se/jonkoping/Emmaljunga_liggvagn_...

"Vagnen är modellen från 2009 men hämtade ut den 2010."

Detta är en cerox 360, och de gjordes väll inte 2009, då var det ju nitron kom
    Nej det stämmer, 2009 hade Emmaljunga både Cerox 360 och Nitron - som då var en nyhet. Dubbelkollade nyss med min katalog från 2009 och det stämmer Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    ÄlskarMina skrev 2010-08-20 20:59:03 följande:
    tack för din åsikt! jag har börjat gilla pro coffee mer och mer men har inte sett den i verkligheten. Hoppas de har mkt att kika på.  
    Fler som vill lägga en åsikt?  
    Har sett allihop och måste säga att pro coffe är snyggast! Inte lika platt som dark grey, och inte lika "tråkig" som silver check. Fast det är ju mina högst personliga åsikter.
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-21 10:00:53 följande:
    har för mig att den gamla blev 85 eller 87 och den nya är 89, men är ej helt säker. mondeo ska väl iofs va snäppet större än focus... 
    Ja mondeon är mycket större, det går definitivt!
    Majken 100421
  • Uliise
    tova: Ja grattis från mig med och hoppas du snart är återställd!  Födde själv vaginalt och det tar ett tag innan kroppen kommer över "den där första chocken" av vad det innebär att föda. Sedan tar det ju ungefär ett år att helt komma dit man var från början Nu vet jag inte hur ett kejsarsnitt känns men tänk, om några veckor när det värsta är över och du kan ligga och sova igen osv - vad bra det kommer bli då!
    Majken 100421
  • Uliise
    Tova: Du kan inte prova att fälla upp ryggstödet ett hack då?
    Majken 100421
  • Uliise
    Friid4 skrev 2010-08-25 09:37:13 följande:
    Är det någon som har emmaljuna edge? Jag har den iallfall, och har precis bytt till sittdelen men vad jag ser så kan man inte ändra på sele (visst heter det så =P ) asså den man spänner fast honom i :P Den är högst upp och min son är bara 5 mån och när han halv sitter så måste jag ha honom fast spänd, annars ramlar han framåt eftersom han inte kan sitta än...

Min fråga är kan man ändra på den ? alltså sänka den så den sitter längre ner, nu sitter den uppe vid hans huvud
    Men om han inte kan sitta själv än så ska du väl inte byta till sittdelen?
    Majken 100421
  • Uliise
    tickelina skrev 2010-08-25 22:13:18 följande:
    Skulle ni köpt en vagn med citykorg & quadrolift eller skulle ni köpt bara quadroliften till sittdelen???

Det står mellan city crossen & Nitro City... beroende på om jag kan lita på att dom svängbara hjulen även funkar på vintern här i Sthlm!
    Som Zelmilainen skrev så behövs definitivt inte quadroliften om man har en city korg, det blir tårta på tårta. Jag har en city cross med city korg och tycker att det fungerar superbra! City korgen kommer högre upp än sittdelen så det är enklare att lägga i och ta ur barnet med korgen än med quadroliften, dessutom känns den större och "enklare". Jag gillar inte idén med en trång lift som ska kilas in i sittdelen, enklare då med en liggdel som bara är en liggdel.

Däremot finns det ju en mängd andra saker som talar för quadron, om ni bor utan hiss tex. Men det är ju en annan sak.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5