Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

lilla snöflingan skrev 2010-08-13 12:30:16 följande:
    Tack! Jag blev inte besviken på charleston, tyckte den var jättesnygg! Det är bara det att den är vit... jag hade gärna velat ha den som citykorg, men vi har bestämt att vi ska köpa en begagnad citykorg (blir så mycket billigare)

Jag visste att någon skulle fråga det Den har lufthjul och stålvarukorg, är ändå lätt och liten, och väldigt billig! (-05:an har punkteringsfria hjul) Skulle kunna tänka mig ett sport chassi också, men det är dyrare och lite större och lite tyngre...
    Här är en 04:a www.blocket.se/varmland/Barnvagn_28693043.htm...
    och en 05:a www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_crossway_...
    lilla snöflingan skrev 2010-08-13 12:30:59 följande:
    Menade classic chassi.... sportchassit är alldeles för tungt och stort.
    Förstod det

Åhh, just det - den kom ju med lufthjul. Att den dessutom hade stålkorg visste jag inte. Kanske man skulle köpa ett sådant chassi. För som jag sa, jag gillar inte de punkteringsfria, sedan är stålkorg alltid bättre också.

Vi köpte också beg. city korg, den används ju så lite så att få en i princip ny för halva priset är ju oslagbart! Har tänkt sälja våran när majken blir för stor i vinter, den är fortfarande superfin. Faktiskt köpte vi våran city korg i just Kil (första annonsen du länkade till var i Kil Flört)
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-13 13:13:51 följande:
    det är som sagt var inte jag som äger den...
    Jag tror hon menar iaf att du inte vill utsätta dtt barn för bakterier, men i ditt fall är det ju vagnen du inte vill utsätta för bakterier.
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-08-13 13:01:42 följande:
    Ja fast det enda som skiljer är hjulen, och att 05:an har tygsidor på varukorgen, annars är de exakt likadana. Att 04:an är solblekt bryr jag mig inte om eftersom jag inte ska använda den sittdelen. Men jag ska inte köpa någon av dem, vagnköp blir inte aktuellt förrän om 3 månader kanske.
    Uliise skrev 2010-08-13 12:52:29 följande:
    Förstod det

Åhh, just det - den kom ju med lufthjul. Att den dessutom hade stålkorg visste jag inte. Kanske man skulle köpa ett sådant chassi. För som jag sa, jag gillar inte de punkteringsfria, sedan är stålkorg alltid bättre också.

Vi köpte också beg. city korg, den används ju så lite så att få en i princip ny för halva priset är ju oslagbart! Har tänkt sälja våran när majken blir för stor i vinter, den är fortfarande superfin. Faktiskt köpte vi våran city korg i just Kil (första annonsen du länkade till var i Kil Flört)
    05:an hade också stålkorg, fast med tygsidor, men inte lufthjul då. Ja, hoppas vi hittar någon fin färg bara Jsut nu är jag sjukt sugen på denna www.blocket.se/kiruna/Emmaljunga_citykorg_281... Men vi ska som sagt inte köpa någon nu.
    Ja city korgen i bright blue är jätteläcker, såg en sådan IRL för inte så länge sedan. Alltid roligare att se färgerna på riktigt. Såg en city korg i pro lime på stan för inte heller så länge sedan, och WOW säger jag bara. Den var superläcker! Internetbilderna ger inte så mycket tyvärr...

Jag vet hur det är att sitta och kolla på blocket "tidigt", så lockande. Men tiden går fort!
    Majken 100421
  • Uliise
    Laire: Visst var det du som hade haft problem med Pro-tyget? Vad var det som hände?
    Majken 100421
  • Uliise
    Laire skrev 2010-08-13 14:19:35 följande:
    Jag köpte Scootern i februari -09, den sommaren fick jag bytt till en ny eftersom det släpte en massa trådar. Sedan bråkade vi hela hösten eftersom vi inte fick fotstödet bytt eftersom det inte hade Pro-tyg men nya Pro forrest hade en helt annan nyans så det var som en helt annan grön (trots att EL sa att det var exakt samma så såg ÅF att det var stor skillnad). I november-december någon gång så upptäckte jag nya trådar på den nya klädseln så jag fick erbjudande om att få byta till en ny Pro Forrest eller en svart så jag tog den svarta för att slippa problem.

Så jag har ingen vidare bra erfarenhet av dem, känns konstigt att de inte åtgärdat problemet efter flera månader! Enligt EL så brände de inte av alla stoppningar vilket gjorde att stoppningen släppte trådar, frågan är om de bryr sig i att ändra produktionsförfarandet eller om de tycker att det ändå är så få Pro-vagnar som får sådan stoppning... 
    Men vad surt... Rynkar på näsan Men skönt att du till slut fick en felfri klädsel, även om det var "fel" färg.
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-08-13 23:46:46 följande:
    Fy för att lägga in en sån. Den var ju assnygg men vi ska inte ha korg... :(
    Såg att ni har en dark grey Nitro, varför fick jag för mig att ni hade en i pro bordeaux?
    Majken 100421
  • Uliise
    tickelina skrev 2010-08-14 19:10:29 följande:
    Lilla snöflingan: Självlart .... haha jag storhandlar på Citygross ;) Skrev lite fel dära...

Hmmm nu komme rjag inte ihåg vad min vän sa... kan det har varit Nitro City?

Hmm at det ska vara så svårt, jag bor i Sthlm & får barn i januari! Vill gärna ha en sån man kan ta ur & bära upp till lägenheten! Vilken ska jag välja? Har hört city cross ska vara super men att det kommit en modell som var smalare, eftersom att när barnet börjar sitta så är dte lite trängre på den nya  modellen. Istället för att bädda runt osv...
    Jag tror du menar ozonen, som har en ergonomisk sittdel (smalare):

http://www.devonpramcentre.co.uk/images/emmaljunga%20ozone%20city.jpg
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-08-16 15:22:04 följande:
    Tackar, sa till henne att ringa affären och kolla, för när de hörde av sig så lät det som om det handlade om att vagnen skulle hinna komma i god tid och bara var någon vecka sen. Men det verkar lite som om det nog blir efter KS. 
    Å andra sidan kanske hon ändå inte vill ta ut vagnen och använda den första veckan, så då blir det inte lika bråttom
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-08-16 18:16:56 följande:

Min son var... *räknar på fingrarna* ... 4 dagar gammal när han var ut och åkte vagn första gången. I november. Just första veckorna hade jag inte kunnat leva utan vagnen, det var bara utomhus jag inte kreverade av hans skrik (fick babyblues delux...)
    Ja jag ska eg inte säga något, vi tog ut Majken då hon var blott två dagar gammal
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-08-16 22:42:10 följande:
    nope, imorgon kl. 9 ska vi vara på sjukhuset och lite senare så ska de karva ut honom. Håller på att fixa det sista nu och varva ner lite. Våran fina vagn har fått sin plats nu i vardagsrummet, så overkligt att det snart ska ligga någon i den. :D

Ska lära svärmor att sätta fast babyskyddet i bilen imorgon, hon kör in oss och ska även hämta oss så vi får se om hon fixar få ihop allt ;)  
    Lycka till säger jag med!! Ni har verkligen något fantastiskt framför er  Solig
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5