Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise
    Sofi 83 skrev 2010-07-24 22:02:33 följande:
    Den sidan va ju bra! Men finns inga 2009 vagnar med?
    tyvärr inte Obestämd
    Majken 100421
  • Uliise
    Linapina skrev 2010-07-27 21:13:43 följande:
    Okej, så man har den såpass länge ändå? Har för mig att någon sagt "den första vagnen har man bara i ett halvår". Glad

Just nu använder vi mjuklift, ska man byta till sittdelen först när de kan sitta helt själv?
    Fast city crossen kan du ju ha till barnet är 3 år, man behöver ingen annan vagn. Själv tror jag att vi kommer ha city crossen som enda vagn.
    Majken 100421
  • Uliise
    Sarah84 skrev 2010-07-28 17:55:04 följande:
    Inte i kilo. Där skilljer det endast något kilo bara. Mått vet jag inte riktigt..
    CC'n väger 8,7 kilo, Ceroxen väger 15,2 kilo med chassi + hjul enligt emmaljunga.se
    Dessutom är Ceroxen stelare och allmänt bökigare att köra, inte alls lika "mjuk" som CC'n.

Förstår egentligen inte fördelen med Cerox-chassit, någon som vet vad det är bra till? Terräng?
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2010-07-28 19:00:29 följande:
    lilla snöflingan skrev 2010-07-28 18:49:33 följande:
    Det beror på vilken modell det är. Crossway (föregångaren till city cross) kom 2004 och den hade easy-fix fästen redan då. Till Edge och Classic kom easy-fix fästet till årsmodell 2005.
    Okej, så om jag köper en beggad CityCross så borde min CityKorg passa?
    Annars ät det ju bara att titta på en bild av vagnen, om den har det där svarta plaststycket som korgen ska fästas i så passar de ju ihop Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-07-28 19:23:57 följande:
    Det stämmer inte, city crossen väger 14,6 inklusive sittdel (och sittdelen är medräknad på ceroxs vikt). Så det skiljer 0,6 kg. Men det är många som tycker att city crossen är mycket lättare och smidigare att köra än ceroxen så då måste det väl vara så. Fördelen med cerox är väl att den har vändbart handtag och blir lite lägre hopfälld.
    Ojdå, skyller på att jag använde jämföra-funktionen, där hade de skrivit fel... Skäms
    Majken 100421
  • Uliise
    Sarah84 skrev 2010-07-28 20:48:26 följande:
    Ja 8,7 utan sittdel ja =) Bara sittdelen väger ytterligare 5,9 kilo, alltså 14,6
    Cerox väger 15,2 med hjul.

Så drygt 1 kilo skilljer det..
    Jag använde jämföra-funktionen som inte var riktigt korrekt... My bad.

Fast CC'n är ändå mer lättkörd än Ceroxen, kommer att använda min länge.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-07-29 08:10:14 följande:
    jämförde din annons med vagnarna på strollers and prams, den är från 2007, det är en annan broms på -06 och -08:orna har förstärkt knäled på utsidan (leden på handtaget)
    Hm, bromsen är nya men däcken är de som användes tom. 06, hur kan det komma sig? Bytt däck helt enkelt?
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-07-29 12:20:58 följande:
    Jag tror att det är en -06:a. -07:orna hade de nya fälgarna så då måste de ha bytt till äldre hjul i sådana fall. 06:an hade visst sådan broms, däremot hade inte -04 och -05 de, alltså måste det vara en 06:a.

Jag tyckte det såg ut som att vagnen var i väldigt bra skick och hjulen ser inte alls slitna ut jämfört med många andra. Klädseln såg inte solblekt ut så det är möjligt att du kan få sålt klädseln till någon som vill byta. Det är ju svindyrt att köpa nytt. Eventuellt skulle jag försöka pruta lite, det är ganska dyrt för en så gammal vagn utan liggdel.
    Fast enligt strollers and prams hade 06 den gamla bromsen.
    Majken 100421
  • Uliise
    mammaveronica77 skrev 2010-07-30 11:15:16 följande:
    Min man tycker att jag är barnvagnstokig! Men låter mig hållas än så länge...*skratt*
    Har haft classic, edge, cerox, babytravel dublin, nu har vi en ny cerox och Phil&ted syskonvagn. Tycker att emmaljunga är oslagbara i terrängen, komfort både för barnet och den som kör... Bt var okej, men jag köper den aldrig mer... Phil&Ted duger, är nödvändig på långpromenader med barnen funderar på att byta ut den mot en dubbel EL, men tvekar pågrund av att den är så smidig... Vill ha en dubbell EL oxå, men det får jag aldrig igenom, då måste nog en vagn bort...
    Önskar man kunde knäppa ihop två vagnar, då skulle Phil&Teden ryka och en skoter i samma färg som ceroxen införskaffas!  Jag menar att man skulle kunna sätta ihop dem när man är ensam så man kan köra bägge men enkelt ta varsin om man bara har ett barn med eller stora kan gå....
    Vilken idé! Att sätta ihop två enkelvagnar, kanske att det finns på marknaden i framtiden Glad
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5