Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise
    Sissi82 skrev 2010-07-16 07:58:18 följande:
    Okej jag har haft en Urban jungle tidigare. därför är jag lite skeptisk till vagnar utan svängbara hjul! Men scootern ser mysigare och rymligare ut..  är den tung att köra?  svårt att hitta en begagnad vill ju helst ha ngt i rosa och i sthlms området...
    Skulle lätt ta Brio Spin! Såå skönt att köra den (bara provkört i affär dock, utan barn)
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-07-17 15:03:05 följande:
    jag har för mig det, att jag läst på gamlla hemsidan att de hade adapter till AG.

Gjorde världens fynd idag, en hel klädsel till min edge för 50,- plus liggdel, fast den funkar inte med chassit, för gammal, men va fan, det var ju sittdelsklädsel jag ville åt svart/turkos med "lädermärken" så den är ju några år, men vår vagn blir så svart när footsacken (som är helsvart) kommer på. Just nu är allt löst i tvättmaskinen, så imorgon sska jag pröva montera och så ska vi och hämta sufflet-skelettet, de trodde de hade det kvar och jag skulle få det med egnskyddet var oxå med. Löjligt nöjd just nu.
    Oj, vilket kap!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-07-19 14:20:31 följande:
    googlade den, men det stämmer inte riktigt, minior verkar vara sittdel med lift, denna har Termobase (det står thermobase i den) och är i allt likadan som mine dge, förutom att myggnätet är i locket till liggdelen och ingen vädringslucka.

Varför kan inte emmaljunga ha "historik" över sina vagnar på hemsidan (typ strollers and prams) skulle vara så enormt intressant!
    Instämmer helt! Skulle vara skitkul och intressant. Jag hade en katalog från 98-99 förut, men nu hittar jag den inte, ligger någonstans på vinden hemma hos min pappa. Jag var bara tolv men tyckte om barnvagnar redan då Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    Sissi82 skrev 2010-07-20 20:56:17 följande:
    Nej jag frågade dom flera gånger men dom hade visst en policy att INTE göra det.. dom skulle däremot ge oss rese ersättning för besväret men vi orkar inte flänga 3mil hit och dit varje dag för att dom inte skött sin del rätt. jag e asförbannad! de var inte schysst service! skitställe...
    Mamma till två prinsessor♥

Men tre mil är ju ingenting!
    Majken 100421
  • Uliise
    Sissi82 skrev 2010-07-20 18:45:08 följande:
    har ringt babyland idag ang deras "misstag" och den som har pinkcheck i fotsack ligger typ 3mil ifrån oss! och de är liksom inte bara kasta sig in i bilen och åka när man har heltids jobb och två barn.. de vägrar skicka den till "vårat" babyland.. suck alltså... såå arg! nu finns det bara två kvar av den och jag hinner inte åka dit.. *böööölar*
    Men tre mil är ju ingenting!
    Majken 100421
  • Uliise
    Sissi82 skrev 2010-07-21 07:30:37 följande:
    fast det började med att 2,5mil till babyland i bromma och sen fick han åka 2 mil till barkaby och sen hem från barkaby till täby 2.5mil.. så det är väl inte BARA 3mil.. han ska ju hem också så smmanlagt efter allt blir det 7mil! och då kom han hem med fel artikel... så då ska han åka 2,5mil tur och 2,5mil hem retur... så det blir många mi!

så var det om jag ska förtydliga det hela
    Ja det var ju surt, jag som trodde Babyland skulle vara så proffsiga. Själv är jag uppvuxen i norrland, kanske därför jag tycker det låter hyffsat nära med tre mil.
    Majken 100421
  • Uliise

Jag funderar över sak, såg nämligen här på strollers and prams att City Jet funnits sedan 2006, har också sett den i flera 06-färger på blocket. MEN, jag har en EL-katalog från 2006 och där finns den inte, hur kommer det sig? Någon här som vet mer?

Majken 100421
  • Uliise
    Armani skrev 2010-07-23 21:08:09 följande:
    Var ut till vagnen nu och studerade den lite närmare. Det är helt och hållet i sittdelens fäste som tippfunktionen sitter. Men vart bra snopen då jag skulle ta bort citykorgen från chassit som har det trasiga fästet, gick inte att bara dra upp det på den sidan som det brukar utan jag var tvungen att lossa på "spärren"... Fästet var ju inte alls trasigt, bara att man skulle ta i lite då man tryckte ner sitt-/liggdelsfästet i det Haha! Men det var ju bra det ändå

Här är sambon oxå lite purken över mitt vagnintresse, vi har tre vagnar just nu (varav en syskonvagn) men enligt mig behövs varenda en När sonen växt ur citykorgen som han har nu så blir det till att leta en schysst sittvagn till han samt sälja en av dom vi har nu, det får sambon säga vad han vill om
    Ni ska inte fortsätta med city jeten sedan?

Själv är jag inne på min första vagn till mitt första barn Flört Det är en Emmaljungacity cross med city korg i pro forest, sittdelen är i zinnober red. Fast jag har två vagnar... Den andra är en emmaljunga från åttiotalet, en (enorm) Princess. Helt underbar är den.

Såg att ni pratade höjd på vagnar, vill ni ha en hög vagn så satsa på en retro. Min Princess från åttiotalet har liggdelen i midjehöjd på mig, behöver knappt luta mig - underbart.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5