Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

bejbisen skrev 2011-06-22 18:07:07 följande:

Vilket chassi tror ni är bättre, City cross eller classic sport?

Bor i norrland, så den körs ju i snö å slask på vintern. Funderar på att sälja min classic sport & köpa en CC till nästa bebis när de nu blir dax för de...

classic sport tror jag.
    basserar det på mina vintererfarenheter med edge sport och classic (har båda) och tygkorgen släpar i och plogar snö medans de breda däcken inte bryter skaren lika lätt utan ,man får verkligen knuffa den mer än de smalare classic däcken. dessutom blir det snö/blött i tygkorgen, har man otur börjar brädan innuti ruttna (hänt en bekant, de kunde inte ha vagnen varmt, bara inne så snön smälte men plankan torkade inte) medans i classicen så är det ju nät, så inget blir kvar där.
  • stor grön drake
    bejbisen skrev 2011-06-22 20:49:38 följande:

Tack för era svar, då behåller ja min classic sport å köper en city korg till den sen om nått år eller två :)

eller så håller du koll efter en edge-liggdel. De ligger ute nu och då, oftast utan suflett, men classic sports suflettt passar på, fast färgerna kanske blir lite olika
  • stor grön drake
    micksaan skrev 2011-06-22 21:06:00 följande:
    Såg den också, var ju fin, och inte så dyr heller!

Vi sålde ju vår edge så jag funderar faktiskt på en classic till nästa bebis (när det blir av), med hårdlift, men jag funderar bara om det fungerar att ha EL syskonsits om man har hårdliften? Någon som vet? 
    det borde det väll göra, man ersätter ju knäbygeln med syskonsittsen, och liften går ju under.

Om jag byter ut någon av mina edgar, så blir det till en ny med classic chassi.
    Vill inte ha en liten vagn, vill fan ha en Big Star egentligen (suckar över sitt eget nörderi)
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2011-06-22 21:52:33 följande:
    DEN FINNS I GREY FLOWERS!!!!!!!!!
    alltså, seriöst, jag blev lite kär i grey flowers när jag såg den live på en cc i våras. fan, vi ska till skåne (iof osby så nästan småland men endå) kanske jag ska övertyga maken om att vi "måste" fara över till danmark... om inte annat borde den ju gå lättare att hitta begagnad där...
  • stor grön drake
    micksaan skrev 2011-06-22 23:22:11 följande:
    En edge hade ju varit något igen när det blir aktuellt men om vi behöver/ska ha en stall sits så fungerar ju den inte på liggdelen? Nu vet vi ju inte när det blir syskon och om vi kanske rentav behöver syskonvagn. Vore smidigast med enkelvagb såklart! :)
    ståbräda med sittdel säger jag bara!
    Syskonsitsen funkar inte på liggdelen för att det är två metallringar som hålls isär av stag lika tjocka som dem som höll gamla modellen av fotstöd (synns om man tar av klädseln) och tar inte speciellt mycket belasning utan att fälla ner eller bli skeva
  • stor grön drake
    Pysslaa skrev 2011-06-27 10:14:04 följande:
    Hej!

Har en Edge Duo nu med classic chassi. (noll koll på stavning där), är det någon som ahr en bra idé
    eller vet om det finns någon typ av inlägg eller så som stoppar från stänk upp i "korgen" på chassit. Funderar på att sy något eget men någon som gjort det? eller använt något annat?

Vill kunna lägga saker/extra tröja under vagen utan att de ramlar ut eller blir hel smutsiga.
    Vill minnas att det funnits en sorts "korg"/kasse med dragsko som varit till för att lägga just i varukorgar, men minns absolut inte vilken butik på nätet som sålde den geniala grejjen
    Uliise skrev 2011-06-27 10:07:22 följande:
    Wingtear: En stor dansk !   

www.blocket.se/malmo/Emmaljunga_barnvagn_m_si...
    Borta
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5