Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Madebyday skrev 2011-07-31 23:57:37 följande:
    Wingtear:
    Gillar bilderna på din NitroJet Flört 

Tycker det ser ut som att Jet-suffletten går längre fram än Ozonens, eller ser det bara ut så?
    Vad är skillnaderna på Jet och Ozone?!
    Är också nyfiken på vad du har hakarna på handtaget till?!  
    Tack
    Vet inte med sufletten, har ej haft möjlighet att kika närmare på någon ozone, men jetten har som en liten "påse" bakpå, liknande som nitro/CC fast inte lika stor, som jag gissar är för att den ska gå att dra fram lite extra, den liksom breddar sig över ryggstödet så sufletten kommer fram lite extra.
    Jet är det som fanns före, togs bort 2008 och 2010 kom ozone, de gjorde om och gjorde rätt kan man säga, de ändrade reglaget till easyfix fästet som krånglat på jet, iom nitro chassit blev den mindre kännslig vid "felfällning" för jet chassit vek automatiskt sittdelen till liggläge med våld, och så går det att reglera fotstödet, som bara har ett läge på jet.
    Det är vad jag kommar på på rak arm.
    Hakarna/krokarna har jag använt att hänga skötväskan i, haft den med rockknäppen förut, men nu när det inte finns ett fotstöd att luta väskan på håller de inte när den är full, vilket den brukar vara om vi går ut på stan någon längre bit. Även för att fästa mindre skötväska utan egna knäppen/krokar. 149kr på babyproffsen.
  • stor grön drake
    MammaaL skrev 2011-08-02 11:16:06 följande:
    Men den var ju jätte risig och ful... skulle hellre satsa på den dyrare för den såg fräschare ut.
    Bra pris tycker jag, och en mycket bättre vagn än ceroxen i mitt tycke. Classic chassit är så skönt att köra.
    Eddam skrev 2011-08-02 20:19:57 följande:
    Var det inte nån av er som letade efter en sånhär? Lite sliten dock..
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_barnvagn_...

Jag, men blocket vägrar visa mig bilden (jag är van, det händer 9 gånger av 10) men på beskrivningen lät det som en besvikelse, punka på hjulet? Kan man ens beställa nya däck/hjul till de danska? om det är så att hjulen är slut och inte bara punka endå. Sprucket handtag låter oxå lite sådär.

okej... fick upp bilden... jag vill ha den...
    men är det bara jag eller är det olika hjul fram och bak på den?

FAN oxå!
    Jag köpte ju nitro chassit förra månaden, och det var på nåder, mot löfte om att sälja två vagnar, vilket jag gjorde... Men jag vill ha den. Den har easyfix (vilket tidigare långt borta vagnarna inte haft) och ligger någorlunda nära. Vi "behöver" den... okej, kanske inte behöver, men det skulle vara behändigt.
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-02 21:05:04 följande:
    Den e ju billig! Då borde maken inte va så skeptisk iaf. :P Billigt e ju bra :P Jag e oxå sugen på en jättevagn hihi men jag har ingen bebis o stoppa i den hihi, min son e över året nu o vill mest gå :P
    Ja, vagnen är billig, men bara för att den är "nära" så är den endå 97km och 2,5 timmar färja bort... och det kostar det med, och tar utrymme både i förråd och mentalt (för honom)
  • stor grön drake
    LitenAnka skrev 2011-08-02 21:39:00 följande:
    Är det någon som vet hur mycket en Ozone sittdel i PP färg kostar att köpa i butik? Jag har en nitro nu och tänkte byta sittdel.
    hälften av vad en ozone kostar som ny
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-02 22:21:43 följande:
    kan du inte få den skickad ti dig billigare än o hämta den kanske ? han får låta bli o gå in i förrådet o se den hihi.
    Madebyday skrev 2011-08-02 23:44:06 följande:
    Wingtear; där har du ju din dansk!! :) Händig och fiffig som du verkar så grejjar du ju den där, sen borde din vagnpark vara komplett?!? ( eller blir den någonsin det? Är man någinsin nöjd?!?) ;)
    Felen är inte hopplösa att få fixade.
    Utlandsfrakt på en så stor vagn... är billigare att hämta
    Skitungen har tydligen slutat sova i vagnen på dagis, vilket ju var ett argument...
  • stor grön drake

Fan fan fan ....
    hon hade en som skulle komma och titta imorgon
    jag mailade först, men kan ju inte komma innan helgen...

yodi skrev 2011-08-03 18:13:12 följande:
    det var ju verkligen osamarbetsvilligt av barnet i fråga
    snarare dagispersonalen... de tyckte han sov så fint, hela 1,5 timme idag... sover han ute i vagn brukar det bli 2-2,5 till 3 timmar. Det har märkts ikväll kan jag lova....
    acinna skrev 2011-08-03 17:45:19 följande:
    Är så nöjd och lycklig efter att sambon igår hämtat vår EL CC i silver stitch! Den var finare än jag trodde eftersom vi bara sett tygprover på den innan. Nu ska vi bara lära oss hur den fungerar!
    Fast... Leendet och lyckoruset kommer en hel del av att vår älskade dotter äntligen behagat titta ut!!! 
    GRATTIS! Baby
  • stor grön drake
    bejbisen skrev 2011-08-04 10:55:53 följande:
    Grattis!!

Hur ska man få tag på ett CC chassi?! 
    Hittar inget på blocket :/  
    köp en CC med "dålig" sittdel, sen säljer du sittdelen

de med sooora vagnen har inte hörts av nått mer, så jag gissar att de som skulle titta idag köpte
  • stor grön drake
    jobbel skrev 2011-08-04 19:46:11 följande:
    jag köpte en gammal Edge idag att ha i sommarstugan, men såg när jag kom hem att suffletten var mer solblekt än det såg ut först. Nån som vet om man kan köpa ny sufflett?
    Nej. Som reservdel, kanske, men det är dyrt, väldigt dyrt...
    Var prat förut om att det kostade 1500kr, men tror det har varit 2 prisökningar sedan dess...
  • stor grön drake
    jobbel skrev 2011-08-04 20:17:55 följande:
    oj! gav 300 kr för vagnen så då känns det inte direkt aktuellt :)
    Tack för svar! 
    däremot kan det vara värt att köpa transparent textilfärg för ljusa tyger och måla på sufletten, sedan fixera med hårtork. Vet att det finns en på FL som testat, men minns ej vem, tror hon postade bilder på sin vagn i bildtråden.

Jag har målat det svarta på sufletten till edgen jag sålde med textiltusch som torkade/fixerades efter 24h (dvs skulle hålla maskintvätt efter 24h eller 20s strykning)
    Jag fick måla några gånger för att det skulle täcka bra utan att synnas/bli flammigt, men i slutändan såg inte köparen att jag hade gjort något, och hon inspekterade den ute i fullt solsken

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5