Emmaljunga tråd, Vol 5
Madebyday skrev 2011-07-31 23:57:37 följande:
Wingtear:Gillar bilderna på din NitroJet
Tycker det ser ut som att Jet-suffletten går längre fram än Ozonens, eller ser det bara ut så?
Vad är skillnaderna på Jet och Ozone?!
Är också nyfiken på vad du har hakarna på handtaget till?!
Vet inte med sufletten, har ej haft möjlighet att kika närmare på någon ozone, men jetten har som en liten "påse" bakpå, liknande som nitro/CC fast inte lika stor, som jag gissar är för att den ska gå att dra fram lite extra, den liksom breddar sig över ryggstödet så sufletten kommer fram lite extra.
Jet är det som fanns före, togs bort 2008 och 2010 kom ozone, de gjorde om och gjorde rätt kan man säga, de ändrade reglaget till easyfix fästet som krånglat på jet, iom nitro chassit blev den mindre kännslig vid "felfällning" för jet chassit vek automatiskt sittdelen till liggläge med våld, och så går det att reglera fotstödet, som bara har ett läge på jet.
Det är vad jag kommar på på rak arm.
Hakarna/krokarna har jag använt att hänga skötväskan i, haft den med rockknäppen förut, men nu när det inte finns ett fotstöd att luta väskan på håller de inte när den är full, vilket den brukar vara om vi går ut på stan någon längre bit. Även för att fästa mindre skötväska utan egna knäppen/krokar. 149kr på babyproffsen.