Emmaljunga tråd, Vol 5
Hej!
Vet någon ifall emmaljunga har slutat tillverka och sälja syskonsitsar? Alltså det är som en stol man fäster på chassit? Har läst det på någons blogg. Vet ni?
Hej!
Vet någon ifall emmaljunga har slutat tillverka och sälja syskonsitsar? Alltså det är som en stol man fäster på chassit? Har läst det på någons blogg. Vet ni?
Läste på någon blogg att liggdelarna används till barnen är 3 år! Hur gör man då liksom? För en treåring vill väl inte ligga i vagnen eller sitta i en liggdel? Eller används den mer som en säng på hjul, bara för att sovas i?
Jag blir seriöst jättenyfiken
Kan man byta från fasta framhjul till svängbara? Kanske är en korkad fråga men är helt ny på barnvagnar :p
Hej! =)
Är det nån som har en bild på en City Cross med en Superviking sittdel på?
Har googlat och googlat men hittar inte nåt.
Vad betyder Polar performance på vissa emmaljungavagnar? Var det något på äldre modeller eller finns de även på nya man köper nu?
Kan man ha fotsacken till sittdelen på när man har en hårdlift i vagnen? (Inte citykorgen alltså)
Själva syftet med pp var ju just för kyligare väder. Att den ska tåla mer och även andas bättre. Det var det dom sa till mig på babyproffsen och därför jag köpte den förut.
Med "allt" menade de både funktin och utseende/design.
Kan man ringa emmaljunga eller maila dom? Hittar bara faxnr på deras hemsida.
Förresten, följer footsack med till sittdelen på citycross? För de står inget om det :)
Delux chassit liknar väldigt mycket på de gamla big star supreme chassina, och det var en dröm att köra oavsett väglag. Rullade nästan av sig själv med sina stora hjul. Har aldrig testat delux, men mött det i ankeldjup snö och det såg ut att rulla lika lätt som min biggis
Någon här inne som har De Luxe chassit? Det ser ju så fint ut, men hur är det att köra på grusvägar? :)
Hej, tittar på lite vagnar till kommande bebis. Vill nu gärna få råd från flera Emmaljunga inför ett val, ge mig alla för och nackdelar du vet!
Viking VS Superviking?
Barnet kommer i oktober verkar det som.
Tack på förhand!
Hej!
Jag har lite måttfrågor kring Big Star Supreme. Har tänkte mig en DeLuxe modell och vad jag kan se är det samma typ av chassi som Classic.
Så till frågan, Hur läng och bred är chassit ihopfällt vid hjulen? Står 93x62x42 på sidan, stämmer det? Ser ju tex att bromsarna sticker ut lite vid hjulen.
Hoppas att någon här sitter på en vagn att mäta :D
Inte haft delux, men danks big star, och stora hjul är underbart!!!
Beställde idag en emmaljunga black symphony med mondial deluxe som nedredel.Någon som har? Klumpigt me stora hjul? Tänkte skulle vara behändigt att köra i snö med...
Behöver och behöver... Men ser många fördelar med den, dessutom tycker jag att det ser så himla sött ut när barnen sitter där i sin liggdel med sele och leker. Bor i Skåne så har varit en hel del i Danmark. Ska i alla fall åka dit och titta och jämföra med Mondialen sen får vi se.
gefär mtt i detta inlägg finns mycket bilder på big star Supreme : ombarnvagnar.com/2012/07/gastblogg-emmaljunga-mix-n-match/
Emmaljunga first class babyskydd. Är den säker, med bas? Läst att det det var problem med den 2009. Är den bra nu? Kan man fästa basen med bälte eller bara med isofix?
Nej, det går inte eftersom det är en designdetalj.
Någon som vet om det går att lämna in ett classic chrome chassi och byta skumgummi handtagen till leatherette handtagen, samt va de kostar? :)
Men det ska väl gå att byta till sport-handtaget, eller har jag fel? Beställs som reservdel och det kan man väl skruva dit själv
Hejsan!
Slänger in lite funderingar här där det verkar finnas Emmaljungaexperter:)
Vi ska få bebis nr 3 i februari och denna gång vill jag ha en Emmaljunga. Nån som vill tipsa lite? Ska köpa begagnat tänkte jag.
Vill ha en separat liggdel, ingen lift. Vill att den ska ha lite gung, men då jämför jag med bugaboo, behöver inte vara samma gung som det var förr i vagnar. Vi bor i ett samhälle, men vill gärna kunna gå långpromenader där det bitvis är grusväg. Vill att vagnen ska funka i snö, men är det världens snöoväder gör det inget om jag får ta bilen. Ja detta nämner jag för att jag kikat efter svängbara hjul men inte är helt säker på om det funkar bra.
Tittar på Nitron, men visst har de nyare större hjul i fram än de äldre?
Är det någon som har tips på vad jag ska kika efter för modell och vad man bör tänka på med just Emmaljunga (alltså om någon modell haft kända fel och brister). Årsmodell är inte så noga men åt det nyare hållet och fräsch:)
Någon här inne som vet... Super Viking sittdel där steg 1 inte går att få i läge, men de andra sittdels stegen funkar. Tror ni de är något som går att laga? :)