Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

UllTussen skrev 2012-11-19 15:52:17 följande:
    hur gör man rent luft däck??
    kan jag bara ta bort dem från vagnen och spola rent dem?? 
    japp sätt på lite smörjfett på hjulaxeln när du sätter tillbaka dem så mår allting lite bättre
  • stor grön drake

Ta först och tvätta bort rosten med svinto/autosol, torka noga och sedan rostskydd

UllTussen skrev 2012-11-24 16:58:12 följande:
    Här kommer en fråga till! Jag har hittat liiite rost på ett ställe på den fina begagnade vagnen som jag köpt. Ska jag köpa sånt där rostskydd och spraya på? Sånt som tar bort fukt och sedan skyddar för vidare skador? Är verkligen lite rost men vill ju verkligen inte att det blir värre.  

• stor grön drake

Vinterhjulen kan man byta själv, men första installationen görs i butik. Det kan hända att man behöver specialverktyg och jag vet inte om de medföljer. Orginalhjulen kan tas av med insex nykel om kan bara har en med tillräckligt låg vinkel, säkert något liknande med vinterhjulen

• stor grön drake

Allt med easyfix passar med varandra, så en ny korg passar på chassin från2005 och framåt

Ace1982 skrev 2012-11-25 21:30:54 följande:
    Är det någon som vet om alla årsmodeller på citykorgen passar på de flesta chassin, vi har en Nitro från 09 och ska nu köpa en korg till kommande bebis, men vet inte om vi kan köpa en ny 2013 el om den måste vara äldre för att passa vårt chassi, någon som vet?

• stor grön drake

Välj en Edge med classic chassi så får ni lufthjul, traditionell bromsoch en vagn som är smalare än city crossen.

Skrot o Korn skrev 2012-11-26 15:24:14 följande:
    Hej! Jag och min sambo väntar vårt första barn, är i v 19 nu och har börjat snegla på barnvagnar. Fastnade först för Emmaljunga Duo Edge, men sambon tycker att den är för tung. Har istället börjat titta på City Crossen som är mycket smidigare och lättare,  MEN har insett att den inte går att få med lufthjul och hjulbroms. Sen tycker jag att edgens liggdel är bättre för att den är större, vill ju kunna ha alternativet att ha i liggdelen så länge som möjligt, och inte behöva byta till liggdelen för att bebisen växer ur City Crossens liggdel. Fungerar kugghjulsbromsen bra? Tycker den ser lite "klen" ut, sen så bor vi i norrland med mycket snö på vintrarna, hur fungerar de punkteringsfria hjulen respektive TPU-hjulen i snö, på is och i slask? Eller ni kanske vet någon annan vagn, gärna Emmaljunga som vi borde titta på istället? Är tacksam för alla tips och råd!

• stor grön drake

Grey leaves är fin Ang skötväska så har emmaljunga tänkt om rejält sedan "påsväskorns", som däremot vargudomligtrymliga och riktigt bra efter smärre modifikationer de nya är mer handväskemodell och stadigare yttermatial. Går sömmar upp efter någon vecka ska man reklamera, sånt är inte OK.

• stor grön drake

Skillnaden är chassit, och designen på tyget, inget annat. Liggdelen är större på edge/mondial.

LängtanEfterLitenTill skrev 2012-12-01 09:05:00 följande:
    känns som jag vill strunta i nitron och köra på en mondial, eller edge duo, men är det någon som vet skillnaden? man kunde tydligen välja olika chassin till båda.. så tänkte välja chassit med svängbara hjul , där är dom större än på nitron.. 

• stor grön drake

Första gången måste man, sen kan man själv.

gullvivorna skrev 2012-12-05 18:03:23 följande:
    Hej! Sökt i tråden om vinterhjulen och läst vad som skrivits men slänger ut ett inlägg till om det och hoppas ngn med ännu mer info tittar in;) Har en EL nitro city och funderar på om vinterhjulen är slöseri el ej... Hade nog slagit till på en gång om det var enkelt att själv ta på och av dem för då känns det som ok investering men det här med att man måste in på verkstad med dem...

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5