Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

KossanMuu skrev 2012-06-12 13:23:26 följande:
    Typiskt. Enda negativa med emmaljunga, att deras babyskydd är så dyra och acta gracos som jag eg vill ha, inte passar på vagnen!
    Men AG passar i sittdelen på vagnen Bara att kroka "krokarna" över knäbågen och så ska den sitta stadigt innan för ramen som blir av sidorna.. Inte testat själv men vet flera som kört så.

Jag ahr hört väldigt trevliga rykten om -13 kollektionen
  • stor grön drake
    hufo skrev 2012-06-14 18:19:26 följande:
    hejsan!! Nu har vi äntligen hämtat vår edge duo och såå fin den är :D har dock en undran om sängkläderna, täcket och kudden från bedset boxe, det står att det ska handtvättas men visst borde det funka att ta i maskinen eller?? Någon som provat?  
    40grader skontvätt/handtvätt om du har sånt program ( du kan tvätta vagnklädseln på samma vis)
    Uliise skrev 2012-06-14 16:18:56 följande:
    För ja, ELs däck är trögrullade, har Scooter s nu med samma däck (mindre diameter) och njaee...
    Jag har kört scootern med supremehjul (obromsat) i flera veckor. Nu när vi ska ha broms i helgem har jag tvingat mig att använda orginalhjulen. UÄCK! Det gick en eftermiddag, sen åkte de av. Den fastnade för sjutton på elkablar dragna över asfalt! (festivalområde typ) Vidrigt! Supremehjulen rullar ju över allt. När vagnen stod i nerförsbacka så tog jag ett steg bak och den funderade en stund innan den sakta masade sig neråt. Med supremehjul ska man nog minnsan blocka varje sekund annars får man springa efter den bara det är minsta lut. Har kört med Softyhjul sen  söndagen och det är bättre, men gud vad jag saknar lufthjulen och iom att vi ska gå med vagnen en hel dag på skansen funderar jag nu på om jag verkligen behöver bromsen...
  • stor grön drake
    lelodi skrev 2012-06-14 21:50:05 följande:
    Hej!
    Har en liten fråga om man kan köpa nu klädsel till City Cross. Syrrans extravagn skulle behöva fiffas till lite och hon vill gärna ha en nyare färg. Vad kostar det? Kommer helt ny suflett med också eller kan den tas av? 
    Om ni hittar en butik som tar in den så är den svindyr, typ en halv vagn kostar den.
  • stor grön drake
    violatricolor skrev 2012-06-16 23:18:54 följande:
    Tack för tipset! Kollade barnvagnsgardiner idag men det blev en keps/skärm till sufletten istället. Funkar hyfsat men riktigt varma dagar när vi inte kan ha locket på vagnen så måste vi ha något smart för att skydda benen...  Om hon har nakna ben alltså, heltäckande klädsel kan bli så varmt i vagnen. Tips? 
    Vi hade gardin, och så drog jag integrerade myggnätet över handtaget och så vart gardinen invikt i det, så det blev som soltak, luftigt och fint, emn endå solskydd, har bild från sittdelen, klickbar bild:

IMG_4953.JPG
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-20 11:54:05 följande:
    www.blocket.se/helsingborg/Brio_Barnvagn___Em...

nån som kan säga vilken årsmodell på emmaljunga syskonvagnen? och är det ett bra pris på den ?
    tacksam för hjälp
    Det där är en Elk, så -07 då. Men varför i hela friden ahr de satt på scooterhjul??? Nåväll, de 4 extra hjulen som medföljer är ju förhoppningsvis orginalhjulen...
    trebarsmamma skrev 2012-06-20 21:26:23 följande:
    har ni ingen ny bildtråd
    Nej, bara den gamla vanliga
    t0va skrev 2012-06-19 23:34:37 följande:
    Ja vad säger ni om de nya färgerna och vagnarna?
    barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/emmaljunga...
    Jag är kär i nya edge chassit. Jag är förtjust i PP Apple och PP Sun (dock är de inte i klass med Apple/Grey, PP Lime, PP Sunset eller Pro Red). Jag vill verkligen veta om ett snurrhjulschassi kommer göras till Big Star vagnarna

Har ångest, var till cykelverkstan och fyllde luft i Supreme däcken idag (min pump vägrade funka) och snyft, verkstadskillen sa att hjulen, eller snarare själva däcken, sjunger på sista versen. Ska jag sälja min älskade Supreme i höst när den tas ur bruk här hemma? För däcken lär ju inte må bättre av att ligga på vinden i 3-4 år...
  • stor grön drake

Äsch, plastpinnen klarar sig, jag har tvättat 6 olika kompletta (eller nä, scooterns suflett blev i badharet för den är nitad) EL klädslar i amskin, 40° skontvätt bara och torka på stommen så går det hur bra som helst

• stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-27 18:00:20 följande:
    köpte en beg. emmaljunga syskonvagn billigt. nu när jag kollat närmare på den e den lös i suflettfästet :S den hoppar ur sin plats, där e typ plastringar som ska va nån sorts knapp o klicka i på sufletten men dom e slappa så den hoppar ur hela tiden :S Kan man laga detta ? någon som vet varit med om detta ? Sen ser jag att hjulen e helt sneda :S vad kan man göra åt det ? är d bara nya hjul som gäller ? känns som hjulen ska gå av när man kör om man tittar på dom, men dom gör säkert inte det, dom e bara väldigt sneda :S Någon som har erfarenhet ?
    suflettfästen kostar 150kr i reservdelar att byta, vi bytte för att ett tryckknappsfäste var slut. Är du säker på att det är hjulen och inte hjulaxeln? Är det hjulaxeln är det nog knepigt, isåfall är mitt bästa råd att lämna in den på service och se vad de säger
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-27 20:20:18 följande:
    jag vet faktiskt inte riktigt vad d e för fel på hjulen :S Men man ska kanske ta den in på service. hoppas d mesta går o fixa o d inte blir så dyrt. känns ju tråkigt annars :S
    tycker annars om vagnen men vill ju ha den lite hel :P
    dock känns den lite liten till min son som blir 2 år nästa månad! :O hoppas inte han växer ur den för snabbt ! tänkte ju ha vagnen ett tag nu då lillebror bara e 1,5 månader! Någon mer som tycker den känns liten för 2 åringar ?
    Den är ju någorlunda smal, men annars lika lång som andra emmaljungor, min kille på ca 1 meter får gott rum ännu. Oftast brukar de sluta växa på bredden vid 2 års ålder, så det som är tajt behöver inte bli tajtare utan kan faktiskt bli rymmligare
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5