fridajonsson skrev 2012-05-09 18:05:36 följande:
Jasså, det var dåligt.
När jag ringde EL senast häromdagen så var det inga problem. Hade då en kund som vela ha endast liggvagn, chassie + City korg och det var bara att beställa som delar. De kanske beror på vem på EL de pratat med?
Ja, och säkert hur bra kontakt butiken har med emmaljunga över lag. En av mina favvo-butiker har några i personalen som knappt vet vad emmaljunga har fast de bläddrar i katalogen. Träffar man en sån person faller det säkert inte denna in att man ens kan ringa och kolla.
Glad att jag inte är brio ägare här, ÅF har bytt ägare, all personal är ny och under 25, och ingen vet något om baby&barn grejjer öht, bara att det är gulligt. Tjejerna har enligt egen utsago spenderat flera kvällar med vagnkatalogerna men fattar endå inget... Jag blir lite trött då, tänk om man som kund kommer in och behöver hjälp och visar sig veta mer än personalen... vilket hände när en kund (som var före mig i kassan) sökte en paraplyvagn och fick till svar "en vaddå, ett sånt där litet parasoll med spänne menar du?"