Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Tallbarr12 skrev 2012-05-14 14:20:08 följande:
    nån här som har/har haft/känner nån med kombinationen volvo v70 och emmaljunga nitro city? Vi har fastnat för just den bilen och den vagnen, och jag funderar på om det går att få in nitron på längden i v70? (V70 II, alltså årsmodell 09- har vi kollat på). Försökte googla på det och hittade nån gammal forumtråd där nån sa att de inte fick in vagnen på längden, men samtidigt är ju v70is bagageutrymme rätt bra djupt..! Hade vi tänkt på det när vi provkörde igår så kunde vi ju åkt och provpackat hos babyproffsen, men det glömdes av...
    Längden ihopfälld finns ju på hemsidan så ta bara ett måttband och gå ut och mät bilen
  • stor grön drake
    Tallbarr12 skrev 2012-05-14 18:01:05 följande:
    Och längden verkar variera så mycket beroende på år vilket håll sittdelen är och hur man fäller ihop den. Dessutom verkar en del tycka att emmaljunga siffror är underskattade.
    För vår del går int nitron in på längden (Renault Megane Scenic -98) och det var näsligt för både edge classic, classic sport och city cross går in på längden. Jag får inte ens in enbart chassit på längden
  • stor grön drake
    Skogsmulla skrev 2012-05-15 13:28:10 följande:
    Ok, vet du möjligen hur mycket de brukar sälja ut de "gamla" modellerna för?
    Här där jag bor rear de inget alls
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2012-05-15 13:52:02 följande:
    Är ni nöjda med eran ozone ? Lätt att ändra sitt/ ligg positionerna? Blir barnet lätt bakåt lurad när man har sätet rakt upp?
    Åtminstonde är sittläget i jet sittdelen (föregångaren) inte helt rakt, utan lutar lite. Har förstått att det var någon i tråden som hade bekymmer med trög fällning också.
  • stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2012-05-16 12:38:33 följande:
    Vad heter den rosa färgen som var 2011? Den ljusare rosa för var väl mörkare 2010?
    soft pink och candy pink har funnits, candy pink är den som är rejält chockrosa och kom 2010
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2012-05-18 14:04:11 följande:
    2010 kom den starkt rosa Candy Pink, 2011 kom Happy Pink som var bubbelgumsrosa.
    just ja, jag döpte den ju till "soft pink" för mig själv för att hålla skillnad på dem
  • stor grön drake
    ronya skrev 2012-05-20 08:51:37 följande:
    hejsan jag har en fråga bara vart kan man få tag på bara ozon sitt delen?
    blocket eller OM man hittar en återförsäljare som tar in den som reservdel.

Hörni, jag har fått intressenter på min nitro/cross fast jag inte eg tänkt sälja den förens till hösten.
    Vad kan jag begära för en CC sittdel -07 (jungle) med Nitro chassi -10 (med nya varukorgen), uppsdd footsack (ej orginal) med matchande liten skötväska samt oanvänd EL jungle skötväska?

Har funderat på en scooter till hösten, ligger en ute här för ca 300kr, känns som ett kap
  • stor grön drake
    t0va skrev 2012-05-20 21:12:02 följande:
    Då har jag ingen EL vagn längre, för första gången under mina 2 vagnägande år. Har cityjet-sittdelen kvar men hoppas den åker iväg snart. Fick massa svar på den men större delen av personerna svarade inte sen.

Fick sålt babyskyddet och adaptern också, det trodde jag inte men nu var det en familj som hade gjort sig av med alla babysaker för de inte skulle ha fler barn men det blev en till. Så det kan gå ;)

Tvilvar på att det blir fler EL här nu. Lite saknad faktiskt för nitron har jag gillat mycket, om den bara haft lufthjul så skulle det varit riktigt kanon.
    sniff
    kommer sakna dig, om du vill stanna kan du mentalt få låna en vagn av mig, har ju softy, scooter, nitro, supreme och edge som du kan välja mellan. och min jet sitts som jag ska spara tills nästa gång.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5