Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

vi ärvde vagn, men hämtade hem den när jag gick på mammaledigt (i finland 30 vardagar innan BF) så jag skulle ha något att pyssla med

• stor grön drake
    Madebyday skrev 2012-10-31 10:56:23 följande:
    Är det inte på tiden att uppdatera priser och dyl. i ts?
    det går inte så lätt, då blir trådstarten milslång, men kanske dags för en ny tråd? dena börjar bli några spaltkilometer lång...
  • stor grön drake
    Ekot skrev 2012-11-01 10:29:28 följande:
    Hm ett däck på min CC åkte av igår. Det där svarta locket är borta så nu åker hjulet av hela tiden. köpt nu i höst och använd två veckor. Butiken som monterade. Känns surt :-/ någon mer det hänt för?
    ring dem, det är lätt fixat och ska gå på garantin på en så ny vagn (och för andra utan garanti kan det vara bra att veta att den låsningen kostar 50kr och är lätt att byta själv, om än lite pilligt)
  • stor grön drake

Jag skulle sattsa på en enklare och billigare modell. Quadron är säkert bra, men vi hade en mjuklift från 90-talet och det fungerade finfint. Älskade liften, och det fanns gott om utrymme att använda den som åkpåse året efter.

UllTussen skrev 2012-11-05 10:18:11 följande:
    jag hade tänkt ha den mer som ett extra alternativ om jag måste åka tåg till min släkt, lite lättare att vika ihop vagnen på tåget om man har lift än om man har en hel city korg (jag har en city korg som ska användas i vanliga fall) Sen ser den bra ut för nästa vinter Ska försöka köpa en begagnad tänker jag 

Twin city cross -06, de nya hjulen kom till årsmodell 2007. Däremot skriver de köpt -10, det är lite rävspel i det tror jag :)
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-11-05 10:53:59 följande:
    Hjälp! Är detta verkligen en år -10 modell ? ???? Är inte dom hjulen på bilden äldre ? www.blocket.se/helsingborg/Tvillingvagn_43731...

• stor grön drake

Jag bor i småstad och hade edge första året, aldrig något problem någonstanns Är man ute efter en smal vagn med härligt gung är classic sport eller edge med classic chassi smalare och skönare att köra än CC.

mammassnosa skrev 2012-11-10 00:29:39 följande:
    Jag har en duo edge och bor i Stockholm ganska centralt och det funkar kanon!

• stor grön drake

Den är bättre än det ser ut, man kan liksom dra den ännu lite mer än fullt ut, och med footsack till blir det ganska tillslutet, ska se om jag hittar bild på helt utfälld jet... Efter detta läge kan man alltså dra fram lite till, så "påsen" sträcks ut www.familjeliv.se/hem/stor_gron_drake/gallery/phpqgpkke.jpg

lelodi skrev 2012-11-15 19:52:35 följande:
    Hur funkar sufletten när man har fullt liggläge undrar jag också... Den ser så liten ut :). Jag gillar med Nitron att man kan dra fram den så långt, det är därför vi inte vill ha en scooter.

• stor grön drake
    TaSe skrev 2012-11-18 14:38:13 följande:
    Kan ni hjälpa mej?
    Jag har en äldre duo edge, en 04 eller 05, med sportchassi. Nu till mitt problem. Vagnen "ska" vara komplett, men jag får inte till någon del till att lägga över liggdelen. Alltså den delen som är vindskydd och som man fäster i suffletten.
    Det jag har är en footsack till sittdelen och en åkpåse med dragkedja så man kan använda den som dyna. Jag trodde att det var den delen av åkpåsen som skulle användas, men det stämmer inte med knapparna till suffletten.
    Är jag dum eller saknar jag en del?
    Det ska finnas ett separat "lock" till liggdelen.
  • stor grön drake

Inte lämnat in, men vi hade vår till babyproffsen på service, kostade 150kr

UllTussen skrev 2012-11-18 21:11:56 följande:
    Nu behöver jag har lite råd från er erfarna! Jag och gubben min slog till på en superfin begagnad Emmaljunga Duo Combi årsmodell -08! Är supernöjd och glad att det blev just denna! Nu till min fråga: På Emmaljungas hemsida, under kategorin för begagnade barnvagnar står det att man ska lämna in vagnen för en kontroll om den är äldre än 5 år. Så det inte finns allvarliga skador eller fel på den. Någon som gjort detta?? och vart kan man lämna in vagnen och vad kostar det? 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5