Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Nej, fick höra det. Tycker det är lite falsk marknadsföring då de överallt skriver att den har alla finesser...

Egget13 skrev 2013-01-08 02:11:50 följande:
    Enligt försäljaren på babyproffsen har inte supreme uppfällbar ryggplatta därför kollade jag på edgen..

Minsta med sviwel är singelmonkey med ligg och sittdel. Minsta med 4 fast är classic sport/edge classic, hela 1cm smalare än city cross, där kan man välja att ha bara sittdloch lift om an inte vill ha liggdel.
    Maybe skrev 2013-01-07 19:35:59 följande:
    Vilken är den minsta emmaljungavagnen? Jag undrar om dels den minsta med två mindre hjul fram och dels den minsta med 4 lika stora hjul. Minsta ihopfällbara alltså. Den ska kunna användas från nyfödd och kunnas användas som sittvagn sen.     

• stor grön drake

Yep. Edge och mondial footsacksen är skitfula ochtrista. Jättesyndtycker jag då de drar ner hela vagnen, och ser billigt ut, och för det priset ska vagnen INTE se billig ut... Jag pipade min med reflexer och annat tyg. Edge footsäcken är helt ofodrad och knappt indtät,om de inte ändrat den nu då förståss.

Bräckehäxan skrev 2013-01-08 22:14:02 följande:
    Mammassnosa: tack för bilden!! Det var en bra bild, min nyfikenhet är stillad... En fråga bara, är alla fotsackar enfärgade? Såg ut som din vagn var pp-färg, är det inga roliga detaljer på fotsacken som matchar övriga designen...? Fotsackar på bild på hemsidan ser ju mycket finare och detaljerade ut, är det bara för det ingår i priset för edge som de görs billigare och enklare...?

• stor grön drake
    mammassnosa skrev 2013-01-09 01:05:58 följande:
    Jag har hört att den har ändrats ung samtidigt som PP tygerna kom, men har aldrig sett den live vet bara de äldre. såg en leatherette mondial som såg ut som den hade en vit lädersopsäck frampå
  • stor grön drake

Bästa svaret år u nog från en återförsäljare, testa ringa dem. Reservdelar går att å tag på, emmaljunga brukar inte vara dyra. Vet tyvärr inte alls hur en citykorg ser ut undertill så mer specifikt kan jag inte hjälpa.

gullvivorna skrev 2013-01-09 19:20:36 följande:
    Hej Tänkte höra om ngn stött på samma problem som vi och vet ngt om det. Har en Nitro City köpt 2012 sommaren. Eftersom vi tyckte den blev så klumpig med mjukliften i och vi då förlorade det vi ville ha när vi köpte den (liten stadsvagn) köpte vi en begagnad City korg på Blocket. Säljaren sa den var från 2010 men inget jag kollade med kvitto... Jag kollade inte underredet på den så ordentligt får erkännas.... Den var lite knepig från start att sätta på i fästena (easy fix) och det var inte lika friktionsfritt som med sittdelen, klickade inte i lika lätt på ngt sätt... Tjärvade ibland när man skulle ta av den och fastnade på ena sidan. Nu idag efter 4 månaders användning har den på undersidan helt gått sönder i metallen! Ngn som varit med om/hört om liknande?  Tips på hur man kan laga den? Annars blir det tillbaka till otympliga vagnen suck suck....

• stor grön drake

Så ska det abolut inte vara! Vill inte butiken hälpa så kontakta ARN.

Chia skrev 2013-01-15 16:02:07 följande:
    Frågar här för ni verkar veta mycket! Är det någon som har en emmaljunga monkey? Vi köpte en men nu när vi fått den sitter sitsarna snett på chassiet så barnen lutar åt sidan. Vi reklamerade hos butiken och fick till svar av Emmaljunga att det ska vara så. Någon ytterligare förklaring vill de inte ge. Även exemplaret i butiken hade ett chassi som gjorde att både sittdelen och liggdelen lutar åt sidan. Någon som hört något?

• stor grön drake

Äsch, det är bara formalitet, åtminstonde classic -00 har samma knappsättning som easyfix edgarna. Samma när vi beställde reservdelar till liggdelen, de skulle med våld veta årsmodell fast jag vet att den delen inte ändrats alls sen easyfix fästena kom

Egget13 skrev 2013-01-15 22:52:22 följande:
    Åh tack va bra :) Hon i affären var dock väldigt noga med att fråga vilken årsmodell jag hade.. verkade inte som att det går på de äldre Edgen och jag vet inte vid vilket årtal gränsen går.

• stor grön drake

Det finns en efterfrågan på sittdelar, pga att många åkt på mögliga vagnar och står med obrukbar vagn. Citykorgen kan du nog få runt 1000kr för, kolla blocket på citykorg 2010 så får du lite hum om var de ligger i pris. Dark grey är en bra, neutral färg, som är lätt att matcha med tillbehör, så jag skulle testa lägga ut sittdelen för 1500kr

Lattjo skrev 2013-01-23 13:01:20 följande:
    Jag skulle behöva hjälp nu :) Jag har en CC som pajat ihop. Tänkte sälja sittdelen (det är bara chassit som pajat). Bör jag sälja sittdelen som den är eller bara sälja tyget? Vad kan man ta för den? Även City Korgen ska säljas, vad kan man ta för den? Färgen är dark grey i båda delarna (från -10 modell) om det nu har någon betydelse... Jag vet inte alls vad man kan tänkas ta för grejerna, någon med något förslag?

• stor grön drake

Vid begagnatköp :( verkar ha gått trend i att sälja rejält skitiga vagnar, pruta på priset för att maninte orkat rengöra, och så när stackars köparen tvättat rent finns där omisskänliga fläckar i tyget. Fruktansärt fult tycker jag.

jashrinah skrev 2013-01-23 15:53:03 följande:
    varför har folk åkt på mögliga vagnar :O ? 

• stor grön drake

Det beror på modell och färg, första vagnarna kommer i august men vissa modeller/färger kan dröja nästan till årsskiftet.

Lycka 1 skrev 2013-01-24 07:17:49 följande:
    När brukar nästa års vagnar komma? Är det fortfarande runt augusti? 

• stor grön drake

Det är upp till butikerna själva om de rear, här där jag bor rear de aldrig för de säljer så lite att de tar alla vagnar på beställning, har bara en edge och en cc/nitro som visningsex.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5