Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Tristani skrev 2013-01-02 18:41:14 följande:
    Har en fundering, mått på en twin nitros sittdel är 90x64x19 och en hårdlift har måtten 75x30x19, borde inte hårdliften passa den då?
    Jag har sett twin nitro med hårdlift i
  • stor grön drake

Det står ju mått på emmaljungas hemsida, men de stämmer inte riktigt. Eller, jag vet ju inte hur de fällt ihop vagnarna förståss, men nitro går inte in på längden i år renault scenic -98, däremot går både edge classic (och därmed classic sport och mondial classic) och CC in utan problem. Förvisso med sittdelen har ryggen uppfälld men endå, nitron gick inte inså vad man än gjorde. Så det är värt att köra via barnbutiken och testa när man provkör bilen

• stor grön drake

Jag tycker du ska sattsa på bur istället ör "bara" galler. Lite dyrare men mycket säkrare för hunden

Tessss skrev 2013-01-04 10:36:09 följande:
    Ja de där måtten har jag suttit och stirrat på många timmar och försökt pussla med men det får nog bli att köra ut till någon affär och prova allt de har istället, så får man veta säkert... Märkligt att nitron inte fick plats i din när de andra gjorde det...? Men toppen att ha lite att välja på då ju Jag har inga krav på att även få plats med annan packning, men hela familjen (där hunden ingår) vill jag kunna ha med mig utan för mycket krångel  
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥

• stor grön drake

Det är ihopfällningsläget. Det är ör att barnets fötter hamnar ovanför barnets huvud om man lägger ner den så mycket, och det avråds man ifrån av läkare.

Stora B skrev 2013-01-05 00:07:32 följande:
    Har precis bytt min Nitro till en Ozone. Det står att man inte ska använda "läge 4" med barn i, utan endast när man fäller ihop den.Det är väl det läget som är "fullt liggläge"? Är den någon som gör det ändå? Varför skulle man inte kunna göra det?

• stor grön drake
    Stora B skrev 2013-01-05 10:37:41 följande:

Tack. Det var ju bra att veta. Men då finns det egentligen inte fullt liggläge som EL skriver om Ozone?

En annan sak jag la märke till. Jag har en Ozone i PP färg (2013), men ingen vädringslucka på sufletten, enligt videon ska det finnas . Är det någon som har det på sin Ozone?
    bilden du klistrat in visar citykorgen supreme :) ozone sittdelen har ingen vädringslucka. Det liggläget som finns räknas som fullt, det är samma som i bugaboo vagnar mfl har jag förstått. Sen gör man som man vill.

• stor grön drake
    FruSen skrev 2013-01-05 16:59:55 följande:
    Nu har vi varit och kollat på Emmaljungas Monkey. Jag måste tyvärr säga att jag är jättebesviken....
    Vid första anblick verkade den jättefin! För oss som ska ha tvillingar såg det kanonbra ut med två rymliga liggdelar och den var lättmanövrerad och så.
    Men sittdelarna!
    Herregud!
    Det var nog det smalaste jag någonsin sett!
    Det finns inte en chans att man rymmer en 1½-åring i overall i en sån sittdel!!
    Jag vet inte om det är annorlunda sittdelar till singelvagnen men till duble går det verkligen inte. Inte med våra behov. Vi bor i norrbotten (det blir kallt här) och vill såklart kunna använda vagnen upp till 3-årsåldern om det så krävs.
    Känns jättetråkigt.

Vi kollade även på City Cross (tvillingvagnen alltså) men säljaren visade oss att det inte ryms två liggdelar bredvid varandra i den vagnen!!
    Har de förminskat vagnen eller något kanske? För jag vill minnas att jag tidigare sett deras City cross tvillingvagnar med två hård- eller mjukliftar...

Jag blev besviken, har varit så nöjd med min Emmaljunga jag hade till dottern men nu när vi behöver en tvillingvagn blev det inte alls lika lätt att hitta...  
    Visade de med två quadroliftar? för en quadro får knappt rum i en vanlig sittdel. Så testa med hårdlift från något annat märke innan ni utesluter den
  • stor grön drake

Vad synd

FruSen skrev 2013-01-05 17:10:47 följande:
    Vet inte vilken typ av lift de visade, det var i alla fall emmaljungas egna mjuklift. Tyvärr blev vagnen utesluten ändå då den är för bred för vår ytterdörr Känns surt... 

• stor grön drake

En med sportchassi tvivlar jag på, medans en med classic chassi går in på samma utrymme som en city cross, så då får du lite mer att söka på

Maybe skrev 2013-01-06 12:50:30 följande:
    Om jag köper en emmaljunga edge duo kombi. Får den plats på hälften av utrymmet i kombin på en v70? Tänkte hunden skulle få ena halvan av kombin och barnvagnen andra. Någon som har en sån barnvagn och v70?    

• stor grön drake

Det är dock inte hela sanningen, för enligt hemsidans mått ihopfällda är nitro kortare än tex edge med classic hassi, endå går edge lassic in på längden i vår bil, men dt gör inte nitro, varken med eller utan sittdel...

Egget13 skrev 2013-01-07 20:27:51 följande:
    Nitrons chassi och duo s Chassi har lika brett mellan hjulen. City Crossen är någon cm bredare.. jag blev lite lurad där för jag trodde City Crossen va mindre. Däremot är ju liggdelen större på Edgen.. Kolla måtten och hur stora de blir ihopfällda.

Har två vänner med crescent classic, ena har bytt till city cross och har sagt att det är som en underbar dröm. De ndra traglar på iom att de bara har vagnen med ståbråda till och från förskolan, och inte promenerar i övrigt. Men de tycker att den är ptung och var så förtjusta i min nitro när vi var är
    Citykorgen supreme har alla funktioner som edge/mondial/big star liggdelarna har, dvs: vädringslucka i sufletten, inbyggt myggnät, uppfällbar ryggplatta, d-ringar för extern sele, gungmedar, thermobase så man kan öppna i botten = GULD på varma somrar. Samt headguard som är typ en styroxbit längst fram i huvudändan,.
    mallis80 skrev 2013-01-07 18:52:46 följande:
    Är inne på en Emmaljunga City cross med city korg supreme till vårt andra barn som beräknas komma i början av juni, Hade en cresent till första barnet så allt kan bara bli bättre! Fördelar? nackdelar? Någon med erfarenhet som säga om man gör ett bra eller dumt köp? Vad är skillnaden på vanlig city korg och supreme? Alla synpunkter är välkomna!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5