Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Även på edge footsacken? Den är inte likadan som cc/nitro i designen. Men gud vad trist att det blir fult.

RöttÄrSött skrev 2012-12-06 18:20:36 följande:
    Längtarefterenlitentill: ska ni ha fotsack? Då skulle jag ta vanliga svarta. Jag tycker det är idiotiskt att ha en vit remsa längst upp på många av fotsackarna! Har sett flera som använts och inte ser så kul ut, även om det verkar vara letherette(?)

Nej, men förstått att det kan göras, babyproffsens kunda man ju med byta själv. Bara man hartillräckligt låg vinkel på den så funkar insexnyckel.
    gullvivorna skrev 2012-12-05 22:36:19 följande:
    Stor grön drake: Har du bytt själv? Vet du vilka verktyg som behövs? Får man med instruktionsbok?

• stor grön drake

Kanske den nya, eftersom dehar malare fotstöd, men de gamla är iafförbreda för tt ittabra. Tror dessutom fästkapprna hamnar fel

lens89 skrev 2012-12-10 19:34:23 följande:
    Hej! har precis köpt min 6e emmaljunga och det blev en ozone, stämmer det att scooters fotsack passar på den?  

• stor grön drake

Det går utmärkt

Millan1984 skrev 2012-12-12 20:10:42 följande:
    Hej på er, hoppas ni kan svara på min fråga: Kan man ha en EL City Cross chassi från 08 (och framåt) med liggkorg/sittdel som är från 2013? Tänkte om dom passar? Jag vill gärna ha en EL Nitro City men komplementera med ett CC chassi...  

• stor grön drake
    Madebyday skrev 2012-12-20 08:59:32 följande:
    Är, och har nog alltid varit, lite hemligt förälskad i Mondial/Edge med Classic Chrome chassi (vita däcksidor) och helst i Navy/Marin.
    Men till sonen köpte vi en CC i Pro Bordeaux -11 (han föddes dec -10) som vi ff har kvar, men till kommande parvel skulle jag gärna vilja ha en mondial/edge i just den nämnda färgen.
    Dock verkar det som att alla som har denna vagn håller hårt i dem (visserligen bra tecken!), för jag hittar ingen begagnad på Blocket och en spritt ny har vi inte råd med, denna gången också....jag bara VIIIIILL ha :'(

Visst är det ingen större skillnad på det två modellerna, förutom tygdesignen och att Edgen har sufflettkeps?!
    Ingen skillnad alls utom materialet, som ska ha en "lyxigare" känla i mondialen
  • stor grön drake

Du kan tryggtköra ozonen så länge hon får rum i den, 15 kg är en eu standard inte en definitiv maxgräns. Fjädringsinställningen står om i instruktionsboken, finns även på deras hemsida.

lens89 skrev 2012-12-21 21:04:50 följande:
    jag har en liten fråga, min snart 2 åring börjar närma sig 15 kg och jag har en ozone, bör jag byta till en annan vagn när hon gått över 15 kg?? Hon väger 16 kg med vinterkläder på. 

• stor grön drake
    Emelie1984 skrev 2012-12-30 21:19:54 följande:
    Hej köpt en city cross -10. Tidigare erfarenhet av scootern gällande emmaljunga. Hur ändrar man ryggläget på crossen?är det likadant som på scootern att man lyfter allt ihop liksom ? Vågade inte ta i hehe

För att få det mer sittande är det bara att sätta handen bakom ryggstödet och trycka, så det är samma som scootern, men för att fälla ner finns en spak längst ner på höger sida av ryggstödet som man måste lyfta
  • stor grön drake
    RöttÄrSött skrev 2012-12-30 21:37:30 följande:
    Jag har fått erbjudande om en vagn och funderar över easy click!

Det är en edge uthämtad augusti 2005 (kan således vara både 04 eller 05) och det står Click! och en pil på chassits fästen - gjorde det detta innan easy klick?

Är denna färg fast ett chassi med teleskophandtag:
    2.bp.blogspot.com/_PwqyRlHTi74/S2MHGAdYvNI/AA...

Tänkte ha den som sovvagn på förskolan men om jag kan vill jag gärna använda chassit på vintern för min blivande Nitro Har tyvärr ingen möjlighet att prova med någon sitt- eller liggdel just nu.
    Innan easy fix fanns inget svart plastfäste på sidan utan det såg ut såhär:
    emmaljunga äldre fäste

Så ser den ut som nedan så är det easy fix:
    emmalunga easy fix fäste
  • stor grön drake
    Så efterlängtad skrev 2013-01-01 19:47:25 följande:
    Ingen?

Från city cross manualen på emmaljungas hemsida:
    Hur du använder chassit 1 Emmaljunga Suspension Technology Det ställbara fjädringssystemet gör att du kan välja fjädringshårdhet allt eftersom barnets vikt ökar. Även bra vid olika typer av körunderlag. ? Fjädringen går att justera i tre lägen. 1. Mjuk 2. Medel 3. Hård VARNING 2 ? Ta ur barnet ur vagnen innan du justerar fjädringen. VIKTIGT 1 ? För att undvika onödig förslitning på mekanismen justera fjädrin- gen när chassit är hopfällt. ? Justera fjädringen genom att dra låset utåt (1) och vrid samtidigt vredet så att den låser i något av hålen 1,2 eller 3. Upprepa på andra sidan av chassit. kontrollera att samma låsläge används på båda sidor. VARNING ? Fjädringen måste vara inställd i samma läge på var sida av chassit, annars snedbelastas chassit och kan bli skadat. ? Se noga till att låset är ordentligt intryckt i hålet, annars fyller inte fjädringen sin rätta funktion.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5