Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Mynta skrev 2012-03-22 17:20:44 följande:
    Vi har köpt en begagnad City Cross till bebisen som kommer i maj. Idag provkörde vi (med storebror, 4 år i, han satt faktiskt riktigt bra i den! ). Upptäckte att sufletten gärna "åker ner" speciellt när den är i halvt uppfällt läge. Hjälper det att skruva till fästena, eller är det bara att gilla läget?
    Det beror på hur gammal den är, är den nitad vid leden (mitt i) får du gå till butik , finns det skruvar är det bara att dra åt. räcker det inte att dra åt får man skruva upp och lägga en bit tex liggunderlag/filttyg/gummi mellan yttersidan och den vita distansbrickan.

IMG_0017.JPG insidan på ett -01 fäste, de har inte ändrat principen vad jag sett på mina isärskruvningar (6 olika vagnar/modeller/tillverkningsår)
  • stor grön drake
    Mynta skrev 2012-03-22 18:47:29 följande:
    Tack för svaret! Det är en 2011'a, så den är nitad. Kan man beställa nya fästen, eller vad gör de åt det?
    de har press på butiken så de kan testa klämma ihop det, men det går att beställa nya fästen med fjäder i som håller bättre
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2012-03-22 20:50:46 följande:
    Exakt den här bilden höll jag på och leta fram förut idag, tog "visa endast" inlägg från dig Wingtear (ja du heter det i min värld ;) ) och höll på i en halvtimme innan jag hittade den... Du har skrivit alldeles för myycket! :P

Men tyvärr förstod jag inte hur man kulle få isär fästet. Min sambo har hållit på med vår sufflet 08 utan resultat, det är som att den bara dras åt
    Då kan du veta nästa gång att den finns bland mina bilder under rubriken "emmaljunga detaljer" ooops.... 93 sidor Skäms jag pratar för mycket irl också om det är någon tröst?

beköver ni en insexnyckel på var sida kanske? eller hålla i den platta skruvändan med en tång? Tyvärr lite för långt bort för att jag ska kunna komma och hjälpa
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2012-03-27 19:19:18 följande:
    Behöver hjälp med en sak! Vi har en nitro city, först i färgen brown check men efter att vi flög med vagnen i somras så blev suffletten sned och eftersom färgen utgått fick vi välja nytt tyg till vagnen. Valde då black/orange. Hade mycket strul med Babyproffsen som inte beställde tyget och när de väl beställt hade de bara beställt hälften etc etc.. Till slut fick vi hela tyget och sista biten vi fick var tyget till fotstödet. Nu verkar det dock som det tyget är lite för litet.. Är detta möjligt? Så fort vår dotter sparkar med fötterna går knapparna i tyget upp (de man ska knäppa ihop för att tyget ska sitta på plats).. Nu fäller vi aldrig ner fotstödet, men när vi testade så gick knapparna upp även då.. Ska det vara så här eller har vi fått fel tyg? Finns det ens olika storlekar på tyget till fotstödet?
    nej. Det ska inte vara så
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2012-03-28 17:39:47 följande:
    Vi har varit på Babyproffsen nu och det verkar vara ett konstruktionsfel på vårt tyg till fotstödet.. Kan väl tycka att BP borde märkt det redan när de satte på tyget på vagnen..
    Men då hade du ju rätt iallafall, men usch vilken otur ni haft!
    KossanMuu skrev 2012-03-28 17:37:02 följande:
    Har precis köpt en emmaljunga ozone och är helt såld! Har en city cross sen innan som jag har älskat! Älskar fjädringen och att den är så rymlig, men jag har saknat de svängbara hjulen. Så nu blev det en ny inför nästa bebis =) Har en fråga bara, det är väldigt trögt att fälla sitsen. Är det så på alla eller är det nåt man kan fixa på nåt sätt? 
    Jag tror det kan vara mycket en vanesak, vår jet är lättare att fälla om man trycker lite uppåt samtidigt som man drar i reglaget.
  • stor grön drake
    Kasihi skrev 2012-04-01 22:10:49 följande:
    Tack för svar Yodi. Går det alls att förklara var man klickar i och ur?
    Man trycker in ett handtag på var sida, precis vid barnets "armstöd" så att äga, och lyfter upp. Sedan vänder mn den och passar in pinnarna i hållen och trycker lite på den så det klickar på båda sidor.
  • stor grön drake
    dezzon skrev 2012-04-08 10:40:35 följande:
    Blev lite chockad när ja såg denna tråden minst sagt.. Jobbar på Emmaljunga barnvagnsfabrik sedan 7 år tillbaka o förstår inte riktigt hur de kan va så mkt att prata om :) men så e de väl när man har de upp över öronen dag ut o dag in.

Haha, och enligt flera här har ju du då drömjobbet
  • stor grön drake
    dezzon skrev 2012-04-08 18:56:01 följande:
    Drömjobb? Du får det ^^
    Låter bra, du kan få mitt

Jag har jobbat inom montering förr, och bara älskar att lära mig hur saker sätts ihop (ja, "hur funkar det" är ett av mina favoritprogram...) så jag skulle nog vara väldigt lycklig i emmaljungas fabrik, bara jag fick flytta runt lite/montera nya grejjer lite nu och då
  • stor grön drake
    yodi skrev 2012-04-10 20:43:46 följande:
    med tanke på att den är tänkt att ha på dagis och dom är ute i skogen mycket så är en stridsvagn kanske en

fördel  

för min del gör det inget om den är stor, bara den är hyfst smidig att köra ( typ duo edgen) jag har nitron om jag vill ha en liten och smidig vagn, så den är i så fall tänkt att kompletera den. 
    Supreme är kärlek

Den är smalare än en edge sport, och i körkänsla påminner den mycket om edge classic. Big Star Supreme + Nitro City + jet/ozone sitts är min ultimata vagnkombo, då har man ALLT! man någonsin kommer behöva. Nitro med big star liggdel känns lite framtung, men supreme chassi med sittdel känns helt rätt balanserat, och är en tröm vad gäller terräng och snö
  • stor grön drake

Svar till fråga i bildtråden:

Bahamaz skrev 2012-04-10 20:56:58 följande:
    Måste fråga hur ni fällt ihop Er vagn? Har en classic sport -09 och vi har vagnen på brädden tyvärr. Är ryggen helt uppfälld?
    På classicen är det sittdelen vänd mot handtaget, vik handtaget i botten vid fällning, fotstödet under knäbygeln, sättet i högsta läget, sufletten framdragen och bromsen på, är bromsen inte i  går det inte i vår bil iallafall
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5