Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

violatricolor skrev 2011-12-30 17:39:01 följande:
    Ja, det förstås... Får kanske bli det då men det blir nog först nästa vinter. Hört att nyfödda inte ska ha skinn pga att det finns ett samband med psd... Har dock inte hittat någon studie på detta (inte letat så mycket). I februari-mars då, vad kan man isolera med förutom skinn? Fick tips om liggunderlag när jag frågade här i tråden för ett tag sen och det ät helt klart ett alternativ men vet inte om det andas så bra? Frågan är om man ens behöver någon isolering i slutet av denna vinter, svårt att veta...
    Aldrig hört, vi hade skinn från dag 1, det enda jag kan tänka mig är om de vänder sig med ansiktet neråt, men då ökar ju risken för PSD oavsett
  • stor grön drake
    ullabella sekreterare skrev 2012-01-01 14:51:09 följande:
    Har en city Cross som hämtades ut dec -10 skulle vilja ta bort bygeln. E det bara att skruva bort den el man måste lämna in den?
    Skruva på! Men tappa inte bort skruvarna
    Findusfideli skrev 2012-01-01 14:50:51 följande:
    Jo, de bytte ju däck på City cross singel, men det jag tror är att de inte gjorde det på Twin. Jag skulle köpa syskonvagn 2010 och jag tyckte att det var så synd att de hade kvar de gamla däcken på Twinen. Jag tror även att sufletten såg ut sådär. Färgen är en som fanns 2010, Royal Blue,för den hade jag på min Nitro då.  Så jag tror att det är en från 2010 :).
    men de bytte ju på nitro twin? eller, nitron hade de nyare, minns ej vad cerox 360 twin har, fast det flyttat en till stan. Och nog har väll twin nitro den nyare designen på klädseln och inte dragkedjorna+snörning?

det var som sjutton, royal blue twin city cross fanns 2010, så de försvann alltså -11 trodde det var tidigare strollersandprams.com/strollers/1112/1/stroller.jpg
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2012-01-02 19:31:29 följande:
    hejhej
    ett tag sen ja va aktiv här. har hänt för mkt privat, dels på bebisplanet. men nu är jag igång igen. tänkte att ja kanske borde ändra trådstarten (om det går), isf vad vill ni att jag ska ha med för info?? inboxa mig gärna så ska jag se vad jag kan göra

projekt bebis är igång igen men nu på egen hand.  
    tror inte det går, tyvärr, men kanske dags för en ny tråd endå? Denna börjar bli lite mastodont-artad....
    tex om jag söker mig själv på "visa endast" har jag 88 sidor med poster
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2012-01-02 20:51:31 följande:
    vart finns ägarlistan? prislista?
    tja, årets prislista har jag ingen aning om, men 2011's ligger ju i trådstartn, och länken till ägarlistan med
  • stor grön drake
    Bobbylina skrev 2012-01-03 21:19:52 följande:
     så går det när man inte kollar NOGA, nästa gång jag köper vagn ska jag stå med förstoringsglas o syna varenda del av vagnen...
    Ush ja. kollade inte senaste vagnen så noga då säljaren sagt att ena hjulet var trasigt... men tydligen andra med, och broms-håls-delen borta på ena hjulet. och äckel-skitigt tyg (märktes inte förens den blev blöt)
    Man blir så besviken både på säljaren och sig själv liksom
  • stor grön drake
    bejbisen skrev 2012-01-05 15:27:36 följande:
    Tjejer, ni som kan de här med emmaljunga vagnar. Vilket årtal fanns de en vagn som ja kan tänka mig är en classic sport, i färgerna svart och gul
    fanns inte med på strollers and prams ogillar att det fattas år där!
  • stor grön drake
    manecke1 skrev 2012-01-05 19:05:13 följande:
    Wingtear, var det hela däcken som var sönder, eller bara fastanordningen som sitter på vagnen? om man kan använda dom ändå ^^
    däcken var i förvånande fint skick, bättre än nitrons -09 däck, men själva det som får den att fästa på hjulaxeln var trasigt, på andra bakhjulen färstod jag varför de hade slagit ut det, det satt fast, dvs den fastnade i öppet läge. Varför? Jo, för att vagnen inte hade blivit smörjd sen den köptes... 50kr/hjul kostade de reservdelarna, nu väntar jag på den delen där bromsen hakar i, som var bortvåldad den med från det ena hjulet. Har två spekulanter som väntar på att jag ska lägga upp pris (kommer ha budgivning, sådan är sidan på FB där jag kommer sälja det) men har sagt att jag väntar tills det är helt i skick, dels för att då får jag mer för vagnen och mest för att det skulle inte kännas bra att begära pengar för något som är trasigt och farligt (en vagn med broms på bara 1 hjul är farlig!)
  • stor grön drake
    Hoppfullheten skrev 2012-01-05 23:37:10 följande:
    Är jag vagnsmissbrukare? Har en fin city cross -07, ljus beige o jättefint skick. Men till SÅ gärna ha en ny, med den nyare suffletten. Mannen blir nog galen, men jag känner ett starkt behov av detta....:-P Lill-tjejen är 4 mån o ska snart flytta över till sittdelen. Alternativt kanske jag kan hålla mig lite o avvakta o köpa en ny/nyare scooter till våren...
    Finns det terapi för en sådan mani?
    nej (säger tjejen med *räknar* 5 kompletta emmaljunga vagnar i sin ägo...)
  • stor grön drake

jag kommer sälja bara chassit, och i en lokal köp och sälj grupp eftersom jag bor i finland, det blir en så hiskelig frakt om det ska skickas. Sittdelen är i full användning på nitro chassit

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5