Längtan efter dig skrev 2011-12-01 16:26:14 följande:
Hur lång brukar leveranstiden vara?
Undrar också om det finns handtag på citykorgen så att man kan bära den?
Det är jätte olika, beroende på vilken färg man vill ha. Alla nya citykorgar har bärhandtag, det ver 2008 som den inte hade om jag inte minns helt fel, citykorgar hittar du nästan nya på blocket för förmånliga priser.
Har varit väldigt nyfiken på Duo Edge men är väldigt tveksam till att den går in i vår Saab 9-3. Ska vid tillfälle åka och testa i affär. Har hört många som säger att den är klumpig på stan. Vi kommer att köra den på stan, men även mycket på snö/grus/sand och asfalt.
Jag bor i en mindre stad och ahr aldrig upplevt edgen som klumpig, jag har kommit fram överallt där jag velat. Dock är classic chassit smidigare än sportchassit. classic edge går in på längden i samma bilar som CC
Undrar även lite över City Cross och Classic Sport. Vilken av dom är rymligast? De kanske är bättre alternativ än Duo Edge, men jag tycker att suffletterna kan se lite "hängiga" ut på vissa bilder av dom och det ser lite konstigt ut. Kan ju ha fel iofs.
De är lika stora i sittdelen (det är även nitro och edge/mondial, alla har samma ram) Edge sufletten är ju mjukare då kjoldelen måste gå att rulla upp när man använder den med liggdelen, personligen tycker jag CC/CS har snyggare suflett, samt framförallt att man köper till en ordentlig footsack (den som följer med edge är snäppet över värdelös)
Vi bor en trappa upp och jag känner att jag verkligen vill ha en riktig liggdel eftersom den känns mer ombonad, bekväm och rymlig och det är viktigt för oss. Men då kommer frågan hur smidigt det är att bära i trappor. Det är visserligen bara en trappa som sagt, men vill ju ändå att det ska vara hyfsat smidigt. Har hört om quadroliften, undrar om den är värd pengarna? Den verkar ju smidig men ganska dyr, speciellt om man ska ha duovagn. Det är därför jag kikar lite på City Cross samt Classic Sport-modellerna som jag tänkte ha citykorg till, om det nu finns handtag på dom.
Vi hade en gammal duolift i edgen, fyndad på loppis för kanppt pengar alls, funkade underbart. Hade den i liggdelen på edgen och bar upp sonen i liften. Med ett tyngre barn hade int jag velat bära citykorgen, blev tungt nog på slutet med bara liften. Quadroliften är tyvärr lite väl igenomtänkt, och jag har faktiskt bara "träffat" en person som ahft den som varit riktigt nöjd och använt alla funktioner, medans andra tyckt att den inte vart värd priset och/eller att de funnit en eller flera funktioner helt onödiga.
Det finns billiga duoliftar av andra märken som passar ypperligt i emmaljungas vagnar, samt på blocket av de äldr duo modellerna.