Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

apropå pro bordeaux, nu fattar jag hypen...
    Såg en på stan för några dagar sen, guuuud vad snygg den var irl! synd att de förstörde det med en vit quadrolift bara...

• stor grön drake
    060810 skrev 2011-10-12 19:22:28 följande:
    Det blev inte rent i handtvättsprogrammet i maskinen. :( suck!! Får testa duschen imorgon. Suffletten åker i duschen imorgon den med.
    olivtvål är jättebra att få bort fläckar och lukt med.
    längtan90 skrev 2011-10-12 19:08:29 följande:
    Har tänkt på en sak är mondials liggdel mindre än edgens?
    tycker det ser ut så nämnligen, de är säkert lika långa men är det lika höga kanter på dem?
    De är exakt lika, men eftersom designen skiljer ser den säkert lägre ut
  • stor grön drake

Emmaljunga suflettfäste -00/-01 (ser likadant ut inuti -06 samt jet -07 dock ser vissa av delarna olika ut)
    IMG_0017.JPG
    klicka för större bild. Har man spänt fullt och det endå faller kan man klippa en bit liggunderlag/skumplast och använda som distansbricka i "mutteränden" närmast det svarta ytterhöljet.

3busfrön
    Kan du lägga upp en bild på delarna så ska vi nog kunna hjälpa dig

SusanneMagnus skrev 2011-10-12 22:39:18 följande:
    Kan man köpa endast en sittdel till en edge duo?
    Nej, förut kunde man köpa det som "reservdel" för halva vagnpriset ungefär, men tydligen går det inte längre. Men de säljs ibland på blocket/tradera
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-10-14 20:20:29 följande:
    Wingtear: Min sufflett har som svarta plastpluppar in mot sittdelen, skulle jag peta bort dem med en kniv? Hur får man dit dem igen sen då..?
    tunn kniv har jag använt, bara att trycka tillbaka dem sen. på min edge fastnar de inte mer, för jag har spänt sufletten så skruven sticker ut för mycket så den får inte fäste.
    lilla snöflingan skrev 2011-10-14 21:03:02 följande:
    Nu funderar vi lite på fotsack/åkpåse. Det fanns ju ingen fotsack som matchade och jag vet inte om det är så stor chans att få tag på en sådan. Tror ni att det funkar att ha en scooterfotsack på ozonen? Det ser ut som att de är ungefär lika stora. Det är iofs bara att testa Ska vi inte ha en fotsack behöver vi en åkpåse som är vind- och vattenavvisande, men det känns som att de ofta är rätt stora och att det lätt blir bylsigt i ozonen? Vad har ni andra med ozone för åkpåsar?
    våran jet köpte jag ozone footsack till, det skillde jättemycket i passform mot edgen, men mot scooter vet jag inte, den är ju ocå lite "snipigare" i fotstödet så att säga. Emmaljunga duolift passade bra, så även buppa brand, men det är i en jet, men de är ju rätt lika i form
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-10-15 21:44:48 följande:
    Men då måste man väl lämna in vagnen för att byta också. Hur ser buggornas ut? 

vet inte hundra, emnd em kan man byta själv iallafall, det jag vet är att de förlorar sviwelfunktionen och blir fasta framhjul när man byter till vintrdäck
  • stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-10-15 22:35:00 följande:
    swivla på vintern är ju ingen hit haha.
    nej, men om man går både inne och ute så hade det ju varit bra om det bara hade varit att låsa/låsa upp hjulen, man kan ju låsa dem nu med.
  • stor grön drake
    Villbli3 skrev 2011-10-16 15:33:19 följande:
    När man kör nedför en trapp tex så glider styret isär...inte så att det lossnar, men ut till sista läget. Tycker det känns lite olustigt när man inte vet om styret kan glida isär.
    HAr ni dragit fast låsningarna ordentligt? På vårat (som iof är från -06) får man dra tills man blir blå för att det ska sitta ordentligt. Blev galen när dagis hela tiden skruvade upp för att ändra så det skulle passa den som lullade honom när han skulle sova. Slutade med att jag satte det på innersta ocj skruvade åt utav bara #¤%, sen lät de det vara. Jag höll alltid under leden i trappor.
    2små2stora skrev 2011-10-16 13:15:09 följande:
    Här är delarna till fästet.
    JAg skulle gissa
    1 Den långa metall niten
    2 den platta plastbiten
    3 suflettskena
    4 plastbiten med pinne ner (om du lagt ihop delarna nerifrån ska de utstående "plupparna" vara uppåt)
    5 suflettskena
    6 den sista plastbidetn, med "urholkningen" uppåt
    7 fjädern
    8 metallbrickan
    -nita ihop
    9 den lilla plastpluppen som "lock" över den hopnitade fjädern.

Detta är alltså min gissning utgående från delarna och de sufletter jag haft isär, testa först innan ni nitar ihop, man märker snabbt om det är fel, de två plastlocken ska ha skåror där suflettskenorna ska gå ut.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5