Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Ellabay skrev 2011-12-19 13:45:29 följande:
    Vad trorni om den ideén? Fler som har både CC chassi o nitro chassi?
    nja, jag har sport, supreme och nitrochassi. nitro chassit är skönt i stan, men ska man gå längre bitar är ju större hjul desto bättre. älskar mitt supremechassi (och liggdelen) men sport hade jag bra kunnat leva utan (iof därför den bor hos svärisarna)
  • stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-12-19 22:53:15 följande:
    konstigt att hela vagnen och dottern var som en dränkt katt när jag hade orginalskyddet!
    Samma här, men jag undrar om de nyare med de gul/gröna reflexerna är bättre? För de jag känner som är nöjda har det, medans vi som blir genomdränkta har det med "reflexfärgade" reflexer...
  • stor grön drake
    NittonNittioTvå skrev 2011-12-20 17:02:42 följande:
    Hejsan!
    Kan man göra nåt åt ett teleskophandtag som glider? Har funderat på att byta handtag mellan mina Edge (en 04 och en 06) men tror inte det går :P
    Det går att byta men de kan inte garantera att det blir bättre (har edge sport -06 själv) men för oss funkar det att dra åt tills man blir blå, och sen lit till, typ. Enda bekymmret var at dagis envisades med att lösa upp spärrarna för att ändra det hela tiden... Slutade med att vi hade det i botten eller yttersta läget hela tiden, kändes inte värt att byta för det kostade en hel del.
    060810 skrev 2011-12-20 12:49:02 följande:
    Det nya regnskyddet är inte bättre. För stort för vagnen och blåser det minsta lilla blir både vagn och barn dyngsurt. :( har en scooter s!

Sen håller inte sömmarna heller utan vårt har redan gått sönder i sömmen. :(
    Ja, det är en aning puckat att samma regnskydd ska passa både scooter och big star vagnarna... För det passar Big Star liggdelen perfekt (alla andra regnskydd jag prövat har varit för små)
  • stor grön drake
    NittonNittioTvå skrev 2011-12-21 23:34:11 följande:
    Hmm... Okej.. Såg att på 04'an så finns det spärrar som man måste trycka in för att det ska gå att dra upp. Dessa finns inte på 06'an och det är väldigt dumt.. Jag har försökt dra åt allt som bara går men det tar ju stopp ;) Man törs inte försöka byta handtag själv? Vet du vad det kostar om man lämnar in den? :)
    Men det ska det finnas på -06:an med, vårat har en kul-spärr i botten och i maxläget. Men sen är det vrida på handtagen som gäller
  • stor grön drake

Hjälp mig nu. Har fått korn på en crossway (okänt år, easyfix) med ett trasigt hjul, eller trasig fastsättning sa de, för 65€  (~583sek) är det rimligt? Den är sandfärgad, och möjligtvis medföljer regnskydd. Ingen footsak, och om det är integrerat myggnät syntes inte på bilden. Är eg ute efter sittdelen då sonen sov-vägrar i jetten nu (och jag vill inte ta hem edgen från svärisarna) men är det lönt när jag måste köpa/sy en footsack? Tänkte iof försöka kränga vidare chassit isåfall, men måste fundera först
    Men vad tycker ni om priset?

• stor grön drake
    060810 skrev 2011-12-25 21:10:29 följande:
    Pruta! ;)
    till vad? finns ingen beg-marknad att tala om här, fick en edge duo kombi från 2001 såld för ~800sek.... med massor av intressenter, flera av dem intresserade av budgivning...
  • stor grön drake
    060810 skrev 2011-12-25 21:32:20 följande:
    Oj. Ja men då kanske du skulle slå till. ;)
    ja, chassit är jag ju intresserad av, så jag funderar ju om 600kr är ett bra pris för en så gammal sittdel (easyfix+crossway blir väll 2004?)
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2011-12-26 15:21:12 följande:
    ja, chassit är jag ju intresserad av, så jag funderar ju om 600kr är ett bra pris för en så gammal sittdel (easyfix+crossway blir väll 2004?)
    Såhär ser den ut (och ovan ska ju stå "chassit är jag ju INTE intresserad av...")
    men tycker ju detta liknar city cross i chassit...

• stor grön drake

ooops....
    den blivde visst min för 580kr... ska hämta imorgon eftermiddag, hoppas bilden är nytagen men funderar nog endå på att köra textilfärg på den, vill ju så gärna ha en grön vagn...

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5