Emmaljunga tråd, Vol 5
Jag blev helt chokad, men det passar perfekt på min supreme liggdel
Ja, alltså jag och sambon funderar på en Emmaljunga white leatherette! Antingen en Modial eller Citycross!
Vad är det egentligen för skillnad? Vi var nämligen och kikade igår på Barnenshus men ingen säljare hade tid för oss så vi gick därifrån utan svar.. Har försökt att kolla på Emmaljungas hemsida men tycker den är tjorvig att förstå "jämförelsetabellen".
Och sen - det måste väl finnas någon där ute som har denna barnvagn i white leatherette??? Snälla - berätta! Är den så lätt att torka av som man hör? Ska man hellre ta sittdelen i annan färg?
Alla tips och råd motages varmt! :)
Jag hade par inlägg inne om att köpa ett begagnat nitro/cerox360 chassi till en Edge-sittdel. Då skulle man få två sorters vagnar med en sittdel var tanken. Billigt och platsbesparande.
Nu tänkte jag ge en uppdatering för det blev bara en enda soppa.
Ett nytt chassi var för dyrt tyckte jag för sittdelen är från -08 och på Blocket säljer alla bara hela vagnar, så jag satte in en "köpes"-annons på Blocket Fick svar efter bara ett par dagar av nån som hade ett sånt chassi att sälja. Enda kruxet var att det befann sig i en annan landsända så det måste skickas.
Säljaren skickade bilder och svarade rätt initierat på frågor så jag tyckte det ändå verkade ok och satte in pengar på hennes konto. Jag har gjort så många gånger på Tradera och det har alltid funkat, men nån gång måste man väl gå på en nit för nåt chassi dök aldrig upp i posten.
Jag väntade och väntade och hon körde med den ena undanflykten efter den andra och till sist gick hon helt under jorden. Då gjorde jag äntligen en polisanmälan.
Så idag ringde polisen upp mig och berättade att hon är välkänd hos polisen, och har sysslat med sånt här i flera år.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Jag vill inte helt döma ut det här med att sätta in pengar på nåns konto som betalningsmetod, för det är ofta väldigt praktiskt och det brukar funka. Men jag tänker nog hålla mig till Tradera då och säljare som har många bra omdömen. Man är onekligen en måltavla med köpesannonser på Blocket. Sen bör man nog ha en gräns max 500 kronor eller mindre så att risken inte blir för stor.
vi körde nitro/jet igår, första gången som den var ut på riktig promenad och inte bara testrunda runt huset. Sonen var nöjd fast det bara var halvsittläge (för vi har ju inte svetsat piggarna till sitt-sittläget ännu) men så medans vi väntade (vi skulle gå protest-tåg) kom ahn mitt i allt på att ahn satt fast, halvliggande... Så jag fällde honom helt och han var ledsen, emn sen när vi började gå drog han upp fötterna och satt dem på kanten till sittbrädan sas, och när jag satte tunna filten på såg det ut som jag hade en ytte-pytte bebis med mega huvud (han hade knäna vid hakan )