Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-08-05 00:11:55 följande:
    Ni som har koll på scootern, hur kan det komma sig att sittmåttet på gamla scootern är 87/30/16 och på nya 100/30/16, sitsen har väl inte gjorts om annat än fotstödet? Som ser mindre ut på nya...
    på gamla scootern räknas inte fotstödet med i sittmåttet, men det gör det i den nya kanske?
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2011-08-05 09:09:01 följande:
    Vet ni om man kan beställa en ny sådan man har på selet så inte det ska skära in i halsen (hmm, vad heter det egentligen?). Tror vi har tappat en av dem nämligen!
    bara färgen finns kvar går det säkert ypperligt att beställa bältesmuffar. Säljs även av andra märken (oftast svarta) i de flesta baby butiker, speciellt de som har bilstolar, då de passar på dem med.
  • stor grön drake
    Zenobia skrev 2011-08-05 13:11:24 följande:
    Hoppar ja in igen här och frågar

Är det bra pris på vagnen och är den bra? Finns så mycket olika modeller så man blir så förvirrad. Hade tänkt ha syskonsits på den också men frågan är om vagnen är för lätt för det även om det står att det går.
    Sen om den funkar bra att köra i snö och sen ut i skogen?
    www.blocket.se/dalarna/Emmaljunga_city_cross_...
    Jag tycker att det verkar vara ett bra pris, iom att både lift och skötväska medföljer.
    Har en mammakompis på sin CC och hon älskar det! De har iof bara testkört den utan bebis ännu, men hennes kille tycker det är så kul att åka på "övre våningen", och hon har sagt att den känns jättestadig endå fast det är "tomt" under. Fast inte länge till nu, det är badbolls-smuggling under tröjan
    emi skrev 2011-08-05 18:57:30 följande:
    Vad händer om jag sätter dem i maskinen på typ 40 grader? Har någon provat? Jag vet att jag tvättade förra Emmaljungans tyg i maskinen men jag tror att det stod att man fick göra det.. eller körde jag enl eget huvud då oxå? Oskyldig

Tacksam för svar!
    Jag har kört min på kort syntetprogram 40º, för finare inställning än så har jag inte, och det har blivit jättebra. Du kan även på de flesta årsmodeller skruva isär ena suflettfästet och på så vis även tvätta sufletten. Använd gärna flytande tvättmedel så du inte riskerar "korn" som fastnat i tyget (vet att någon hade problem med det förut) och vill du inte skruva på sufletten kan den även tvättas för hand med oliv/galltvål och sedan hängas utfälld på tork (även om man tvättar i maskin är det bäst att torka sufletten på stommen)

jag ska ut och spekulera vagn imorgon jag
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-08-05 22:31:27 följande:
    blev du mållös? skojade bara, är nog den fucking enorma jag ska och titta på. Sen behöver jag bara få tag på nån med CC+citykorg så har jag "dröm fotot" på dem alla tre, för min ena edge har jag ju kvar...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-08-06 22:57:26 följande:
    Wintgear: villken cool nitro supreme :D 
    Jammen visst!
    Vi mötte en CC med city korg när vi gick ner på stan, min mamma tyckte "den där ser ju ut som en dockvagn..." När sonen väl behagade somna sov han så underbart sött i supremen, inte det minsta trångt Dock behöver den tvättas upp ordentligt, det fanns en del fläckar som måste blekas bort, men på det stora hela inget som jag inte förväntade mig för 650kr.

Fick med en lift oxå fick välja mellan matchande emmaljunga mjuklift och en svart brio hårdlift utan minisuflett. Valde brion, för vi har redan exakt likadan mjuklift hemma, och jag var hela tiden lite sugen på en hårdlift när sonen var liten, men nändes inte köpa när vi hade fina mjukliften

Däremot var någon idiot och repade upp sidan på våran bil på vägen hem maken trodde cyklist som genat på köpcetrets parkering där jag tog lunch. Jävla dårar
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-08-06 23:25:08 följande:
    Wingtear: fantastiskt! Skulle vilja se den irl. prins06: aha
    Kom och semestra på åland, vi är en fantastisk turistort

eftersom supreme chassit behöver lite kärlek och reparationer så fick nitrochassit hoppa in. Superskönt att köra! Lite svajjigt eller hur jag ska säga, vagnen blir ganska framtung och ostadig, man vill hålla i den eller ha något under huvuddelen av liggdelen, tex en bänk, men verkligen jätteskönt med svänghjulen när den är så lång.

Hon med CCn kastade ganska många långa blickar efter oss
  • stor grön drake
    MammaaL skrev 2011-08-07 11:25:55 följande:
    önskar också jag kunde det, min dotter är 6 månader och har haft 3 olika vagnar redan :D
    Amatör 

Jag skulle logga Supremen på bloggen, och märkte att jag glömt Softyn.
    Och ojsan, har visst passerat 11 vagnar (varav 9 med sonen 21 månader som användare) och 5 har vi och använder fortfarande (4 emmaljunga, 1 graco) dragon-pup.blogspot.com/p/pramscarriagesstrollers.html
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5