Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Tifan skrev 2011-06-27 20:58:29 följande:

Undrar oxå hur en 2 månaders kan vara för stor... Det är ju ett inner mått på 77 cm så det borde finnas plats! min son är 8½ månad o han kan fortfarande ligga i korgen äen det vill han inte =P

Va, nej, edgen ahr ju 79, inte kan citykorgen ha 77...
    Sen behöver man räkna ca 5cm i "sträckmått" för bekvämlighet, men amn vet ju inte hur de har det, kanske urväxt så att bebisen inte är nöjd?
  • stor grön drake

kollade nu, enligt EL's jämförelsetabell är city korgen 75cm i innermått, då med sträckmån hade våran avrit urvuxen vid 6månader. Men vi trugade ju på med edgeliggdelen tills han läg med fötterna på kanten (när vi skulle bort på kvällarna)

• stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-28 14:27:00 följande:
    Wingtear: Dansken jag postade igår är uppe igen
    www.blocket.se/malmo/Emmaljunga_barnvagn_m_si...
    ATTANS! Den är ju oxå gamal, och ful sittdel är det emd. HMPF! Min aquamarine klädsel i den modellen går ju an, men det är ju bara för den grann-turkosa färgen...
    Vill ha en med easyfix fästen, inte de gamla skjutsakerna... (när hemlig dröm okm att cruisa med jet-sittdelen på big star chassi bara för att se alla miner )
  • stor grön drake
    fridajonsson skrev 2011-06-29 00:11:11 följande:
    Funderar på hur det kan hålla... Eftersom kanterna hålls uppe av två tunna små stag i botten..

Men de kanake är starkare än vad man tror. men jag skulle då inte våga testa, och efterssom EL själva inte säljer deras syskonsits till liggvagnarna måste borde det ju finns en anledning..Flört
    håller helt med, men lite häftigt är det endå eftersom dett är en emmaljunga på bilden alltså
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-06-30 14:51:31 följande:
    Vilken service, vi gjorde nog rätt som valde babyland istället för babyproffsen när vi beställde, fast de var lite dyrare. Skrattande
    2små2stora skrev 2011-06-30 14:54:07 följande:
    Här är det tvärt om. Babyland finns det ingen service på alls medans babyproffsen är kanon.
    Det är så synd att det ska vara sådan skillnad!
    Vi har ingendera här, emn närmast är babyproffsen (norrtälje) och de är underbart suveräna på det där med service och kundvänlighet.
    Närmaste babyland (arninge) är lite stort och opersonligt för min smak, men alltid blivit väl bemött där, och de har verkligen ringt upp när de sagt "vi kollar det och hör av oss sen", det händer inte ofta kan jag säga. De har alltså ringt för att säga att de inget fått veta tex.
    Madebyday skrev 2011-06-30 19:26:36 följande:
    Lämgtan90;
    Tydligen var det fläck inne i suffletten, men har inte sett den ännu, tänkte hoppas att den går att tvätta bort :) Har kompisar i Örebro som hämtade den åt mig :) Men i helgen eller till nästa vecka har jag den i mina händer, lääääängtar ;) Då blir det att sälja Nitro-chassit som jag redan har
    Vart bor du då, och vad plannerar du att ta för nitro-chassit? *nyfiken*
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2011-06-30 20:23:19 följande:
    Måste ha sett en spider 2012 på BP idag, för den hade inget ergonomiskt handtag utan ett vanligt som de hade på softyn!
    humor, bildspelet visar gamla spidern, färgbilderna visar det nya (alltså gamla softy) handtaget
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-07-01 18:10:01 följande:
    bra fråga, någon som vet om man kan ´köpa bara chassi?
    det går att köpa som reservdel, kstade ca 3000 för ett CC-chassi innan frishöjningen...
    spratteldockan skrev 2011-06-30 22:43:26 följande:
    Just det där (eller eg en specifik liggdel och specifikt chassi) frågade jag Emmaljungas kundtjänst för en vecka sen, men har inte fått svar. Finns ju inget telefonnummer på hemsidan.

Riktigt dåligt av dem tycker jag om svaret är så lätt!
    De har säkert tagit semester redan
    Madebyday skrev 2011-06-30 21:45:11 följande:
    Ooh glömde visst, Eskilstuna
    Attans, lite väl långt bort
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5