Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-06-18 23:15:49 följande:
    Wingtear: Du, vi skiter i Cannon One och delar på den här Scootern istället!
    Hade ingen aning om att lufthjulen gick att sätta på Scootern... Kul med folk som provar, tydligen inte bara vi som grejar med våra Els
    www.blocket.se/vasternorrland/Emmaljunga_scoo...
    du, den tog vi sa polisen
    Tänkte faktiskt det när jag såg cannonen, för den hade oxå kugg-broms, att undras om edge-hjulen passar
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-18 23:25:37 följande:
    Vad skönt för oss då att andra har provat före oss, nu vet vi

Appropå prova, såhär ser en Scooter fotsack ut på en City cross, hur tusan de nu tänkte där?

www.blocket.se/uppsala/Brio_och_Emmaljunga__b...
    äsch, blocket vägrar ladda bilder nu. skitdator. supersvårt att googla upp "dagens fynd", eller rättare sagt omöjligt. Ifall någon undrat varför jag slutat med det...
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2011-06-20 06:01:34 följande:
    Sen har jag länge undrat (och försökt hitta i forumet) vad det är för skillnad på Smart och Classic Sport?!!!
    classic sport är bara sittdel medans smart har både sitt och liggdel, som jag kommer på såhär direkt
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-06-20 17:32:49 följande:
    Sådär då blev vi av med en vagn, sålde scootern jag köpte för 100spänn, fick 400 nu :) Den var lite för risig för att det skulle vara ett roligt projekt så jag tvättade bara av den och smörjde delarna. Inte helt fel för 30min jobb. Sambon är glad att det blev en vagn mindre, har 2 till som jag vill bli av med nu. 

Men jösses så folk har hört av sig, 4st på mindre än ett dygn, fast folk är kanske inte lika kinkiga som jag ;)  
    KUL!
    Vilka är de andra du vill bli av med? *nyfiken*
    Jag har ju lite svårt att sälja mina, även om graco trekkon nu är utlånad för en dryg månad framöver till en bekant som ska vara hemma över sommaren. Hon tyckte den såg smidigare ut än sport edgen förstår inte hur hon kan tycka det Tungan ute

jag försöker nu bevaka södra sverige efter en big star.... mannen sa ju då i april att om jag hittade en inom rimligt avstånd för rimligt pris när vi var där så skulle jag få köpa... Men skulle ju vilja ha ett nitro/cerox360 chassi oxå...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-06-20 21:08:24 följande:
    är faktiskt imponerad av hur stor emmaljungas babyskydd är. Min kille är 76.5cm lång och väger 12kg och jag tror det fanns ett hack till på nackstödet.  
    borde egentligen ha satt sonen i vårat graco innan det såldes, men jag hade redan monterat ner selen i minsta hacket och satt dit bebisinsattsen, så jag orkade inte men hade varit kul bild. En kompis har bild från när de plockade fram sitt babyskydd och 4 åringen klämde sig ner i det (dock klarade han viktgränsen så han är en mager sort...)
  • stor grön drake
    Monica82 skrev 2011-06-21 21:38:51 följande:
    hej
    här verkar de finnas många emmaljunga proffs vilket är precis vad jag behöver ;) Söker en syskonvagn där barnen kan ligga ner helt plant då mina gärna ligger på sidan o sover o hittade en emmaljunga från 07. Försökte hitta mer info om den men verkar som de inte finns att köpa i affärerna längre me 4 stora hjul utan enbart de med små fram. Har ngn stans läst/hört att de varit klämrisk på emmaljungans vagn innan och undrar om ngn här vet vilken modell det var på? Är det ngn här som har/har haft deras syskonvagn från 07 och kan berätta om de är bra?
    klämrisken är densamma på alla årsmodeller, dvs det går att klämma sig om man inte ser efter att barnen inte har fingrarna mellan när man fäller sufletten tex.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5