Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Ramborg skrev 2011-05-18 21:44:06 följande:
    Vet någon om man måste ha Emmaljungas egen (Quadroliften)? Eller kan man köpa en billigare mjuklift, passar andra märken i Emmaljunga-sittdelen? T ex Brios motsvarighet kostar bara ungefär 800 istället för 2000 om jag förstått rätt.
    Det passar nog bra, vet en som har babyproffsens egen tex.
    Silverhaj76 skrev 2011-05-18 21:44:16 följande:
    Vet någon om man kan fixa "knapparna" man reglerar höjden på styret? Har en city cross, men knappana har ramlat av och försvunnit. Har inte hunnit ringa till någon affär, tänkte kolla om någon här vet.
    Det är nog en sån grej som måste repareras har jag en känsla av, vissa saker säljer de inte bara reservdelar på, utan kräver att verkstad gör. men ring och kolla med din butik, absolut! Våran närmaste babyproffsen (i Norrtälje) är helt underbara, tar reda på saker och har inga bekymmer med att man frågar efter konstiga saker eller reservdelar.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-05-19 17:50:57 följande:
    Är 200kr mycket för ett par hjul till softyn, de är använda men inte helt slitna, har bara sett på bild. Är ju lite svårt att få tag på men jag tycker det känns som mycket när de inte är i nyskick. 
    Det låter mycket tycker jag.

Köpte suflett till softyn idag. Hade trott att det skulle bli ett litet soltak, så som de såg ut för, men nej, det blivde rejäl suflett med "kjol" och allt. Och fin-fint passade den fast den är gjord för spidern. 490:- kändes inte orimligt för så "mycket" suflett.
  • stor grön drake
    anette 81 skrev 2011-05-19 18:02:21 följande:
    finns det någon färg man kan använda att spraya på chassit där färgen är bortskrapad?
    far in till en firma som säljer bilfärg (här säljer en butik som säljer maskindelar det tex) och så ber du dem blanda till exakt rätt färg.
  • stor grön drake
    UnderYtan skrev 2011-05-19 21:59:23 följande:
    Inte min Ozone :( Och den heter ju City så den måste isåfall vara ett undantag. När jag köpte den så trodde jag den skulle ha det men det var tydligen bara nitron som har det. Därav står jag utan myggnät nu. Jag har bara ett från en gammal vagn men det är för litet/håller inte tillräckligt tätt. Hade gärna köpt ett Emmaljunga original om det nu fanns eftersom jag vill ha originaldelar :)
    egentligen så har alla utom ozone, scooter och spider integrerat myggnät nu. Dvs cerox, cc, nitro, mondial och edge har det, alla med STOR sluflett helt enkelt.
  • stor grön drake

Hej tråden
    Jag och mannen var till stockholm på benvagnssafari igår (nej, shoppingtur med bio menade jag ju)
    Såg en massa härliga vagnar, bla en cangaroo som de hade täckt alla märken med läsa OTH tygmärken... såg så töntigt ut. Hoppas inte de köpt den på blocket och trott det var en UJ (för de kostar mycket mer) utan att de själva bara tror att ingen ser.

men nu min fundering, fick chans att nogrant studera hjulen på city cerox 360, och ser inte de bra mycket rejälare ut än nitrons? Fick inte möjlighet att kolla in någon nitro på nära håll, så kunde inte jämföra själv.

• stor grön drake
    Uliise skrev 2011-05-22 09:20:20 följande:
    Men vad dumt med cangaroon!

Nej jag är ganska säker på att Nitrons och City ceroxens små framhjul har samma diameter. Jämför bilderna här så ser du
    strollersandprams.com/strollers/1124/Emmaljun...
    strollersandprams.com/strollers/407/Emmaljung...
    Nja, menade inte storleksmässigt utan som konstruktion... Men de hjulen såg inte ut som någon av dem bilder som fanns på strollers&prams... konstigt!
  • stor grön drake
    Edalia skrev 2011-05-22 18:19:24 följande:
    hur stora skillnader är det i liggdelarna?
    Du kan jämföra dem med verktyget på EL's hemsida, men citykorgen är både kortare och smalare och ahr inte ventilerad botten, den har inte häller vädringslucka i sufletten.
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2011-05-23 11:30:43 följande:
    2små2stora skrev 2011-05-22 21:47:46 följande:
    Det ser ut som brios fotstöd
    Softy.
    Exakt så (fast annan färg då) ser våran softy -04 ut
    Dessutom ser man den svarta kanten på tygmärket i sömmen just bakom handtaget, på exakt samma ställe som på våran.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5