Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Helenas85 skrev 2011-03-26 22:18:29 följande:
    Någon som har Emmaljunga mondial, isf vad tycker ni?
    den är samma som edge, bara annat tyg, så sök recentioner på edgen så hittar du mer
  • stor grön drake
    anette 81 skrev 2011-03-27 20:57:40 följande:
    har en city cross, kan man ha en ozone eller någon annan sittdel på den?
    jepp, alla sittdelar passar på den, förutsatt att de har easy fix fästena
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:04:24 följande:
    tack för länken. Verkar dock som det är nåt fel på vagnen. För när jag trycker in "handtagen" som det står i manualen händer ingen ting. Nån som har haft nåt liknande problem och vet om det går att fixa?
    det är våld, våld och lite mera våld som gäller. Jag får trycka in handtagen allt jag orkar, sedan lyfta i dem så vagnen lättar från marken och skaka den upp och ner tills den lossnar. maken har dock inga problem alls att få bort den, ahn säger att man ska trycka in till hälften på båda tills man känner  att det synkar, och sedan helt och att den då lossnar utan problem.
    Dagsmeja skrev 2011-03-27 20:53:40 följande:
    Någon som vet om jag är ute och cyklar, eller om det är något knas med knapparna på vagnen?
    du cyklar. det finns ingenstans att fästa ner vindskyddet, men köp rockknäppen i sybutiken och slå i två knappar på passligt ställe så funkar det. Plastfästena funkar bara om det är rätt vinkel, de kan även vara trasiga/utslitna. Nya suflettfästen till en liggdel kostar 150kr, till en sittdel vet jag inte, de är ju inte likadana
  • stor grön drake
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:23:37 följande:
    jag lyfter och skakar allt jag kan med den rubbar sig inte en millimeter. Jag trycker in handtagen tills de klickar men sen fastnar de där så jag måste dra ut dem. Ska det vara så?
    nej. ställ den på sida och kolla om hakarna som slår runt i fästet alls rör sig när du trycker in handtaget. De kan behöva smörjas eller något, det var upp i tråden för ett tag sen.
  • stor grön drake
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:47:25 följande:
    ska det synas underifrån om de rör sig? För isf hände inget. Men jag kan väl inte smörja så länge sittdelen är på? Så hur gör jag då?
    alltså, det borde synnas om griparmarna rör sig, har för mig att det gjorde det på min jet. Vägrar den öppna så går det att peta upp med en skruvmejsel, tryck på en "klon" så ska den andra följa efter själv, men det är tungt. Sen kan man skruva isär fästet och kolla att inte någon koppling hoppat ur.
  • stor grön drake
    ejja81 skrev 2011-03-30 12:44:39 följande:
    någon som kan!?

emmaljunga dueo smart 08..är det iten fullt ltitläge på dem?

nrä stitdelen är så ärdet som högst upp på sittdelen drä huvudet ärenstålbalk som går in över barnets huvud skalldet vara så?  elelr är den vänd på fel håll...då kommerden ju i ävgen sen för barnetshuvud?

någon som kan hjälpa mig/ mvh
    Det är huvudskyddet som viker upp i överkant på ryggstödet när man fäller ner det, det är en säkerhetsgrej som alla vagnarna har så inte barnen ska glida ut i huvudändan.
    Det blir inte helt platt när man  fäller, en viss lutning kvarstår, när barnen blir tyngre märks den mindre och mindre då de tynger ner den.
    KossanMuu skrev 2011-03-29 21:17:59 följande:
    Vagnen är lagad :D Vajern hade lossnat på båda sidorna så det var bara att sätta fast den igen så fick jag loss sittdelen. Vilken tur att jag slapp köpa reservdelar! F.ö. lyckades jag få dottern att somna i vagnen inne i stan idag, var lääänge sen det hände! Gillar att sufletten går att fälla ner hela vägen så det blir (nästan) helt mörkt i vagnen.
    sa ju att det var lätt att skruva på emmaljungorna
  • stor grön drake
    ejja81 skrev 2011-03-30 20:00:43 följande:
    ock så den skall vara där då,,känns som denär i vägen!

ok för var reält sittläge för att byta vagn vid 6 mån..min är 8 månader å kan tientänka att sätta han där för att sova'
    det kan vara trögt att fälla den, kolla på undersidan när du lyfter i spaken, och se om det finns ett hack till att flytta den till. Kolla även om det finns någon fjädring att justera.
  • stor grön drake
    Silverhaj76 skrev 2011-03-31 19:55:34 följande:
    Den har inte reglebar fjädring. Det ser man på sidan.
    Aha
    Är lite nybörjare på sånna chassin, har ju mest sett sportchassit, och nu då softyn (den är storfavvon hos 16½ månader herreman) som jag gillar mer och mer för varje gång
  • stor grön drake
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 21:05:34 följande:
    Jag hade ju åkt med dottern utan vagn för att kunna ha den nya (vi skulle vidare och min dotter kan inte gå, tungt och bära).. hon var jättetrött och ville sova. Hon sa bara att den var "lite lortig" och det hade ju inte varit någon fara.. men, men, får skylla mig själv! Hade definitivt inte köpt den om det var så att jag bara skulle åka för att kolla först! Den är ju i fint skick i övrigt.. synd och behöva skrota den!
    tvätta den med klorin så dör möglet, på flaskan står avisningar, använder man rätt dos bleker det inte. nu har jag dålig koll på scootern, men iaf grenflärpen borde vara lätt att tvätta. testa pilla/skruva på allt och se om du får bort klädseln, så länge du inte våldar så går allt som "öppnar sig" att sätta tilllbaka igen.
  • stor grön drake
    Elisabeth83 skrev 2011-04-11 19:41:50 följande:
    Tack ni som kommit med förslag. Har lyckats pilla isär och tvättat i 40 grader. Blev något bättre. Nu ska jag testa med citronsyra som jag blivit rekommenderad. Funkar inte det testar jag klorin :) Tror ni man kan sälja själva chassit annars om någon vill ha reservdelar?
    Chassin brukar gå hastigt på blocket, men testa tvätta klädseln lite till först
    Uliise skrev 2011-04-10 17:18:30 följande:
    Dagens önskepris: www.blocket.se/gavleborg/Barnvagn_33130736.ht...
    dessutom är det inte en 2003:a eftersom chassina med vikled kom 2001... just saying...

,såg en CC limited babyproffsen edition live hos dem förra helgen. Den var verkligen precis så ful som på bilderna... Skötväskan såg riktigt hemmasydd ut med olika färger på olika delar... *suck*
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5