Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise
    på min 2001 footsack går det, men 2006 hade bara en liten höjning, så den skyddade knappt alls. Fixade den lite men de hör ju ihop med edge, fast jag fick ju veta i butik att det är samma footsack om man vill köpa till en (för edge orginal är ju bara slattrig hemsk och ful)
  • stor grön drake
    gullunge1 skrev 2011-02-18 15:14:55 följande:
    Håller med! Man borde kunna fälla ner den lilla kanten och fästa i fotsacken.
    Vet nån om man kan flytta fram fästerna lite så man kan knäppa den så att dom kan sitta upp.
    Alltså om man kan sätta fästerna nånstanns lite längre ner på "armstödet" och inte vid ryggstödet nästan?
    knapparna man fäster med är vanliga rockknäppen, så slår man i en sån passlig sida så ska det nog gå, men det blir ju att slå dem i klädseln, och har man inte beggade vagnar som jag så vill man kanske inte det. Vi har ju dessutom åkpåse, så ibland får ena sidan vara oknäppt, den hålls på plats helt OK endå. Vill man att den går att vika ner är det bara att slå en "knäppsida" i footsacken
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-20 23:56:26 följande:
    Åh, det där stör mig så mycket! Har sett det förr och blir lika irriterad... Inte min vagn men ändå, rätt ska va rätt 
    jag förstår det när jag ser det på stan, alltså korgen med kjolen nere, för man kan dra fram sufletten mycket mer då, men snyggt är det ju inte. Varför man skulle ha den utan kjol till sittdelen fattar jag inte alls.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-22 21:34:02 följande:
    Och visst borde det finnas en sittdel till?
    Varför? City korg duger väll som enda vagn? Tungan ute
    tycker även att ~9000kr är lite väl häftigt för en CC (för det är inte en edge liggdel iaf)
  • stor grön drake
    BeautifulFlower skrev 2011-02-22 21:45:28 följande:
    ni som har emmaljunga classic sport : hur är den att köra, är den tung att dra frammåt när barnet är omkring 1 år och uppåt? och hur stor är den ihopfälld och tung att lyfta om man jämför med en Cerox?
    Vet inte hur classicen är, men våran edge med classic chassi är helt OK att köra och den är ju tyngre. Vikterna jämför du enklast på emmaljungas hemsida med jämförelsetabellen, där står även de flesta måtten
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-02-25 04:51:07 följande:
    Någon som har en bild på en fotsack till EL Ozone -10 i färgen Lime??? Jag e på jakt efter en sådan till min vagn. Någon som har en ti salu kanske ?
    har du testat att be din återförsäljare kolla med emmaljunga om de har några kvar?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5