Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Småland83 skrev 2011-02-10 12:53:01 följande:
    Hej! Vet inte så mycket om emmaljunga barnvagnar, kanske någon här som kan hjälpa mej... Funderar på det här:
    Sport cryptonite (vändbat styre), kan man köpa bara det och köpa till en sittdel då? Vad kostar det, någon som vet???
    Nejp. Det blir att köpa hela edgen. Som "reservdel" går chassit på 3000kr
  • stor grön drake
    Mamma till två mirakel skrev 2011-02-10 18:46:31 följande:
    Fick syskon sitsen idag!! blev ju sketa bra!!!
    Sufletten på min vagn är lite slapp...är ju en 2006:a vagn...kan man på något sätt fixa det själv eller vart kan man serva och vad kostar det???
    pilla bort plopparna och dra åt skruvarna/muttrarna. kan ev behöva lite mer distans, typ en bit lagom tjockt liggunderlag, skumplast, filttyg och lägg mellan ledlocket och plastbrickan vid muttern
  • stor grön drake
    zuperduperme skrev 2011-02-11 13:22:31 följande:
    Gud jag blir så frustrerad. Vi letar efter en begagnad emmaljunga till den nya bebisen (köpt en ny syskonvagn)
    men gud vilka överprier folk tar, en -07 ligger på blocket för 3800kr och en -09 för 3900kr och den är utam liggdel.
    då kan man ju lika gärna köpa en ny
    men det finns ju många som tar vettiga priser med, så strunta i de med fantasipriser
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-12 09:42:10 följande:
    Fast jag vet inte om det var föregångaren till Scootern? Var inte Cannon One och EC/EC sport föregångarna till Scootern?
    Rangern är ju mest bara en paraplysulky som inte ens gjordes av Emmaljunga.
    Men det står ju emmaljunga på alal fästen... För på herqulesvagnarna som ju oxå marknadsfördes lite halvt som emmaljunga så står det ju inte emmaljunga överallt...
    Tycker den i mycket liknar scootern bara...

Hjul till en softy, går det att få tag i? Hittade en på secondhand butiken som de vill ha 200kr för, men hjulen är helt slut. Däremot gillar jag den, den är lika bred som en scooter i sitsen, har springfjädring och verkade bekväm (jättetrötta griniga sonen satt så förnöjt i den medans jag klämde, kände och pilalde på allt). Tyget var jätteslitet, men det kan jag lätt sy nytt, fastsättningen var inte så avancerad.
    MEn som sagt, finns det hjul ännu som passar gamla sittyn? och isåfall, vad kostar de?
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2011-02-13 20:55:53 följande:
    Hjul till en softy, går det att få tag i? Hittade en på secondhand butiken som de vill ha 200kr för, men hjulen är helt slut. Däremot gillar jag den, den är lika bred som en scooter i sitsen, har springfjädring och verkade bekväm (jättetrötta griniga sonen satt så förnöjt i den medans jag klämde, kände och pilalde på allt). Tyget var jätteslitet, men det kan jag lätt sy nytt, fastsättningen var inte så avancerad.
    MEn som sagt, finns det hjul ännu som passar gamla sittyn? och isåfall, vad kostar de?
    Den avr väldigt lik denna, men äldre med tanke på tyg-mönstret samt att hjulen var vita www.blocket.se/varmland/Emmaljunga_32098375.htm&w=3
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5