Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-01-16 00:14:18 följande:
    Ja jag har för mig att jag sparat den bilden någonstans, men vet inte vart...
    Eddam skrev 2011-01-15 18:50:15 följande:
    Den här kan väl inte vara en Twin???

www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_31358851.ht...
    Men det måste väl ändå vara en Twin om dom skriver det? Har sett annonsen förut och tror att det är vinkeln som gör att den ser ut som en enkelvagn..
    Nej, detta är en twin nitro: www.blocket.se/jonkoping/Emmaljunga_Twin_Nitro__10_31611934.htm&w=3
    detta en twin cerox 360: www.blocket.se/helsingborg/Emmaljunga_syskon_tvillningvagn_31635906.htm&w=3
    och detta en cerox 360: www.blocket.se/jonkoping/Emmaljunga_city_cerox_360_08_31616800.htm&w=3
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_City_Cerox_360__08_30206469.htm&w=3
    www.blocket.se/kronoberg/Emmaljunga_City_Cerox_360__08_29695454.htm&w=3
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-16 11:17:22 följande:
    Frågan är hur de kan vara så dumma att de skriver att det är en twin? Att de skriver nitro är väl en annan sak, många som skriver Nitro om city cerox.
    de kan vara så att de säljer en twin nitro, men har googlat efter en bild på färgen och lagt in, vad vet jag.
    Tog mest bilderna för att visa, man ser bla bra skillnad på sufletten och footsacken

och jag tycker alla är dumma som inte kan skriva det rätta, det står liksom tillv. år och modell på chassit...
  • stor grön drake
    cleo36 skrev 2011-01-17 10:23:38 följande:

Hej hej
    jag funderar  på att köppa en emmaljunga då bebisen kommer till sommaren! Vilken ska man köpa då.
    Jag själv  hade bestämt mig för city cross.
    Sedan såg jag

Edge duo komi
    Nittro city 
    mondial duo kombi
     Vilken av dessa som man ska satsa på inte get upphoppet om city cross än

Vi har en edge -06 med sport chassi och den var underbar första året. Iof är den underbar ännu, men jag blir så knäpp på varukorgen så den ahr fått bli dagisvagn, och "skit" edgen som är hopplockad av delar och klädslar från 00-01 har fått bli hemmavagn.
    Jag är grymt sjuk på att köpa en nyare, mindre vagn. Men det med mindre är mest för att jag tänker ju inte göra mig av med -06:an
    Har ett city jet sittdel som nu ligger oanvänd (eftersom easyfix vagnen är på dagis) men drömmer lite lite om ett nitrochassi till den. Samtidigt som jag älskar 4 fasta hjul och då skulle det vara en CC, men då kommer ju den där bedrövliga tygkorgen igen... Nitrons tygkorg stör mig inte alls.
    Men det är bara drömmar, det blir inga fler vagnar till sonen, vi har ju *hrm* edge -06, edge -00/-01, trekko -10, emma paraplyvagn ?, nämen inte fler Iof då "resterna" från gamla edgen som jag försöker få sålt som balkongvagn (liggdel+chassi+suflett), men får jag den inte såld innan sommaren får den gå till välgörenhet, fast det skulle svida, liggdelen är i så förbaskat fint skick, iof sufletten solbleckt, men den behåller jag om jag skickar iväg den.
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2011-01-17 21:36:25 följande:
    Vad skiljer sittdelarna City Jet och Ozone City åt?
    framförallt easyfix fästena. jeten hade stora problem med att stegen i lutningen bröts sönder om den inte var i liggläge när man fällde ihop den, så de tog den av marknaden och gjorde om det. Det synns framförallt på fästena. Kanske har ozone samma problem, men eftersom nitrochassit inte fäller på samma vis så klarar det sig.
    Många har sagt att barnen blir väldigt varma i ozone, kan inte uttala mig om jet, vi fick hem den i höstas och inte hunnit använda den så mycket (behöver svetsas lite oxå)
    Tillbehören till ozone passar jet, vet ej om klädseln passar. Ozones fotstöd går att vinkla medans jetens är fixerat i ett läge.
  • stor grön drake
    SötaSarah skrev 2011-01-19 20:10:51 följande:
    Någon som vet hur man gör, det ingår ju inget myggnät i citykorgen vi köpt (har inte köpt vagnen än men va rea på citykorgen haha) men det finns ju i sufletten i sittdelen men antar att den sitter fast så man inte kan använda samma på citykorgen? Vad kostar då myggnätet och måste man ha det från Emmaljunga eller finns det fler som passar?

Och ang, regnskyddet som jag förstått ska ingå med vagnen, antar att det är det i nylon-regnskyddet, passar det även på citykorgen??
    Det är smidigare att köpa ett löst myggnät och lägga över citykorgen (fattar inte varför den inte fått edgens förra myggnät som fäldes upp ur vindskyddet om de nu inteville ha suflett-nät på den)
    Jag köpte ett myggnät via en med i övrigt defekt suflett och sydde fast i vår ganla suflett som var utan.
    Ett löst myggnät kostar från en femtilapp och uppåt.

Regnskyddet passar nog, men är inte speciellt mycket att hurra för. Iof är ju tyget väderbeständigt så det är väll inte hela världen.
  • stor grön drake

Jag tror inte att quadron i sig är dålig, men att den har för mycket funktioner som "man" inte har nytta av eller blir onödiga och gör den otymplig. tex fårskinnet, jag ville ha ett stort att bädda med, så jag köpte ett. Det var bestämt innan vi tittade på lift ens. Kikade på quadron men vart inte alls impad, har däremot varit supernöjd med stenålders duoliften för 40kr på loppis. Den används för fullt som åkpåse med fårskinnet just nu. Helt perfekt!

Vi hade lift i edgens liggdel just för att den avr super att bära i. Perfekt om man var ensam och hade handlat, man fick med sig bebis och två kassar (för handtagen var så långa att en kasse blev "ovanför" bebisen) i en vända

Jag tycker nog att de kan ha kvar quadron, men önskar att även duoliften hade fått vara kvar , just för de som vill ha en smidigare och billigare lift. För inte betalar jag 2000 för en lift när jag redan vet att hälften av funktionerna aldrig kommer bli använda...

• stor grön drake
    mojäng skrev 2011-01-19 22:12:52 följande:
    Tack för länken, intressant att läsa om vad ni tycker! Hade först tänkte läsa igenom hela tråden när jag hittade den, men gav Men jag kommer nog ändå köpa allt begagnat så får se vad jag hittar helt enkelt.. 
    Titta efter begagnade duoliftar då. De brukar komma lite nu och då, men försvinna snabbt om de inte har fantasipriser
  • stor grön drake
    SötaSarah skrev 2011-01-19 22:19:57 följande:
    Men vad bra, då ska jag leta ngt bra löst myggnät! Är regnskyddet ngt att ha?? Eller bör man satsa på ett köpa ett annat än det man får med?
    Jag köpte ett Teutonia allväders skydd efter att ha blivit tipsad här i tråden, och det är fantastiskt! Det har inte läkt ännu, och ahr varit ute i ösregn på långpromenad, medans EL's eget (i kombination med ett extra neonfärgat regnskydd under) blötte igenom helt så det blev dyngsurt under, på 20 minuter...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-01-20 15:03:24 följande:
    www.blocket.se/angelholm/Emmaljunga_citykorg_...

Vad är det för fästen som står om, är det easy fix som menas? 
    De menar nog de fästen som gör att den kan användas på en cangaroo (eftersom det står att den använts till en sån)

Men detta är ju en vanlig ccitykorg? Alltså, jag kan inte släppa tanken på att man med dem fästena borde kunna ha om inte en vannlig så iaf en jet/ozone (eftersom de har fästena "utanför" sittdelen och inte i sidorna) sitts och få världens mest praktiska syskonvagn...
  • stor grön drake
    JssJ skrev 2011-01-20 21:39:10 följande:
    Har försökt söka igenom tråden men hittar inte riktigt det svar jag söker.
    Vi har köpt en begagnad emmaljunga twin cerox 360. Skall enl. säljaren vara en 09. Väntar fortfarande på att säljaren ska skicka kvitto och manual.
    Dock har jag köpt en mjuklift till som bebisen ska ha och då började tankarna rulla. Ska det verkligen vara som så att bebis kommer från mig om de svängbara hjulen är framåtriktade? Man vill ju ha bebisen mot sig? Visst att man kan fälla styret men vagnen ser ju väldigt lustig ut och inte alls lika lättstyrd. Vet att man borde tänkt på detta innan, men får skylla på graviditetshjärnan...
    Du kan vända hela sittdelen, så du kan ha barnen mot dig oavsett vilka hjul som är fram! Den har alltså BÅDE vändbart handtag OCH vändbar sittdel
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5