Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Alisa skrev 2010-12-14 10:11:32 följande:
    Fast så gick jag tillbaka i tråden och läste om någon som haft problem med sittdelens fästen samt att den såg sned ut. :-/ Det vill man ju inte, känns osäkert. Var det därför man slutade med City Jet? Var det problem med sittdelen som var skälet?
    jetten strulade, och därför drogs den tillbaka från marknaden och gjordes om, så fästet/leden är helt annorlunda på ozone
  • stor grön drake

Jag tycker endå att det är fel att kalla en vagn helt ny när den inte funnits till nybeställning på tre kollektioner (2009, 2010,2011) utan de känns som de försöker köra en fuling.

• stor grön drake
    Uliise skrev 2010-12-17 22:10:51 följande:
    Jag håller med! Förstår mig inte på quadroliftens popularitet alls...
    Inte jag heller, däremot tycker jag att duoliften vi har funkar perfekt som åkpåse för oss, mycket rum för åkpåsen, och så de fästena från liften som man ska ha för att den inte ska glida är perfekta så inte åkpåsen glider ner så bedrövligt.

Har föresten vunnit en Buppa-påse valde den med massor av färgglada blommor, så nu väntar jag med spänning på att få hem den Blir perfekt att ha i hemmavagnen, den matchar inte i färg för 50 öre, men det gjorde ju inte de andra heller, så jag valde den som gjorde mig glad.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-12-18 07:18:45 följande:
    på rimtävling? 

Nej jag är inte alls nöjd med quadeoliften, dyr och känns som ett hopplock av olika delar så blev det något halvdant. Tror vi kommer ha lammskinnet och en åkpåse sen. Den var vettig de 3 första månaderna. 
    yes, på FB.

och jag menade ju att duoliften var perfekt att ha fårskinnet i, inte åkpåsen... var visst trött igår
    Tittade ju på quadron, för iom att vi fick vagnen tänkte jag att det gjorde inte så mycket om liften vart dyr, men den kändes bara onödig, för jag ggillade verkligen inte "fårskinnsfällen" som var i, kändes som ett äkta plastfår... Men visst, jag ä extremt kinkig och bortskämd, vårat skinn vi redan hade köpt då var extremt mjukt och rart, allt ekologiskt utom beredningen för den måste fraktas så långt för att beredas att tillverkarna sa att de tyckte det ekologiska försvann i transporten.
    Kände på babyproffsens "lammskinn" förra helgen, och usch säger jag bara, de var hemska, IKEA's känns mysigare...
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 08:17:49 följande:
    Den är ju toppen! :) Smidigt att inte behöva köpa en massa extra grejer. Först ha den som lift så slipper man liggdelen som ändå bara används några månader och sen ha den som åkpåse tills barnet slutar åka vagn!
    ja, men de egenskaperna hade duoliften med
    Vi använde desutom vår lift i liggdelen på vagnen, I want it all
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 09:11:35 följande:
    Duoliften kollade vi inte ens på, vad är det för någon? Vi hoppade liggdelen, kändes onödig, och ja, det hade den varit då vår tjej ville sitta upp i vagnen när hon var ca 5 månader.
    det är föregångaren, och det som andra tillverkare har. I  princip har den inte den vändbara dynan och är inte lika stadig (tror jag), lite smidigare helt enkelt.
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 09:26:34 följande:
    Aha, därför vi inte såg den i butik. Vi köpte vagnen i våras.
    Vissa återförsäljare har ännu gamla kvar, en jag pratade med sa att de hade köpt ett stort lager neutrala färger, svart, beige osv som kommer passa även kollektioner längre fram i färg, för att kunna ge kunderna vad de vill ha, deras kundkretss var tydligen inte impade alls av quadro

quadrolift

duolift

hittade bara bild på twin duolift, men de ser likadana ut, bara att denna är lite smalare för att passa  bättre i tvillingvagnarna
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-19 10:07:54 följande:
    Dessutom är det väl så att man har samma sufflett oavsett om man har sittdel eller liggdel? Det har i alla fall en av mina vänner som har en emmaljunga. Den suffletten hon har till liggdelen kommer hon ha till sittdelen också.
    Citykorgen har egen suflett, det är smart, mondial och edge som har samma suflett på både ligg och sittdel
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5