Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

milla 1982 skrev 2010-10-16 13:53:06 följande:
    Tänk va smidigt det skulle vara om man kunde få designa sin egen vagn Skrattande
    Fast edgen är en kanon vagn, sålde vår bara för att slippa ha liggdelen liggandes i väntan på att vi skulle använda sittdelen klart... Så det fick bli city cross istället, men ÄLSKAR edgens liggkorg Hjärta
    mmmm jag med, men jag har ju en gammal edge liggdel (dvs innan easy fix) och den är precis lika bra, så ett OK chassi till den, orginal är så slut som slut kan bli, så skulle jag ju ha en liggvagn som var underbar iallafall )

Teleskophqandtaget är mycket bekvämare än de vinklade, så därför skulle det ta emot att byta bort det (om inte hade ju ett classic chassi varit ett bra alternativ)
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-16 19:02:52 följande:
    Oj, jag tycker precis tvärtom att det vinklade är så mycket mer bekväma. De "ovinklade" känns så stumma och "raka".
    De är inget bekväma på högsta inställningen, plus att man sparkar på vagnen då... (vi har en extravagn med vinkelhandtag) och framförallt mannen på 1,84 tyckte det var jätteobekvämt med vinkelhandtag.

sitter och ska försöka sy om min footsack till edgens strike klädsel. den är så tunn och sladdrig. Idag fick den åka till farmor och farfar med jettens ozone footsack (det gick, men bara för att det inte finns fötter där nere ännu) så jag kan fixa det ikväll men motivationen är låg... vill fixa något lite fint med reflexband, yttersömmarna är självklara men något  annat...
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-10-16 20:25:56 följande:
    och med teleskop hamnar man hur långt som helst ifrån om det är högt upp. sen har iaf inte jag haft problem med att sparka in i vagnen när handtag med led varit högt. hehe. tur att det finns olika.
    och med att man är långt borta blir den lättare att svänga
    Blinkaa skrev 2010-10-16 20:34:26 följande:
    Hej
    Har en Emmaljunga 2005
    Köpte den ny till min sista dotter. Nu hålle3r vi på att göra den ordning inför nästa flickebarn. Vill tvätta tyget på suffleten. Men hur får jag bort det??

Är säker på att jag gjort det flera gånger tidigare men nu är det som bortblåst. När jag skruvar så lossnar det inte och det är inte gängpaj. Ska man inte skruva?!

Hjälp!
    Ta bort "pluppen" med tex en kniv, och därunder finns antingen ännu en skruv med insex mönster eller en mutter. Håll i den ena och skruva på den andra. Ha koll på hur brickorna och delarna ligger, den funkar dåligt om de hamnar fel
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-10-16 22:18:03 följande:
    nej, det blir den inte, känns bara jättekonstigt att gå så långt från vagnen... :-P
    för oss blir den det, den är mycket svårare att svänga nu när vi måste ha den i lägsta/låsta läget efter att dagis skruvat på den. Eller, vet inte om det är dagis, vill minnas att den krånglade en gång innan och då fick vi hjälp, men då var det för att den inte gick att skruva upp, den hade hakat upp sig i fast läge, kanske är tvärt om nu, hakat upp sig i öppet läge?
    Eftersom vagnen är så hög upplever inte jag att jag med handtaget förlängt ca 10cm är längre ifrån sittdelen än kompisarna med CC är från sina då de är lägre ner.

hittar en hel del gamla vagnar med chassin som ser OK ut, men när det står i annonsen att vagnen är en aning risig blir man ju fundersam... Oftast ser klädslarna hemska ut, solblekta och slitna, men jag vill ju egentligen bara ha chassit, möjligtvis ramen till sittdelen (den som följde med min klädsel är helt slut, samt fattas delar.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-17 16:13:19 följande:
    Vad är det för något speciellt med PP egentligen? Ni som är återförsäljare, vet ni?
    det är väll något nytt sorts tyg som ska tåla vädret bättre (om jag förstod hemsidan rätt, det betyder ju Polar Performance...)

Har gått på grund med syendet, fick slut på reflexband
    Återupptar arbetet imorgon då jag köpt mer.
  • stor grön drake
    fridajonsson skrev 2010-10-17 19:04:35 följande:

Nä, tygerna är densamma som de andra vagnarna.
    Är designen  som är skillnade, precis som lilla snöflingan citerar från katalogen.

nej vad dåligt, trodde verkligen att det var någon bättre sorts tyg, samma som att leatheretten och croc tygerna inte bara var annat mönster, utan verkligen en annan sorts tyg
  • stor grön drake

jag söker väll lite halvt ett edge chassi, eller vad som med trådkorg och justerbart handtag, men från ungefär året innan easyfix fästena kom, så det finns en chans att det inte är helt slut. Fick med ett helt slut chassi (ingen varukorg, helt slut hjul, det där hemska fasta handtaget) när jag köpte extraklädsel till edgen (i slutändan fick jag en vagn för 50kr, men men) sittdelen är  slut (fattas delar) men den är jag egentligen inte ute efter, men kan verkligen inte tänka mig ett liv utan edge liggdelen så synd bara att det inte finns adapter så den går att ha på easy fix.

Fick svar på en annons, den kanske är något, ska kolla om det finns möjlighet att ses imorgon när jag är i närheten, tror dock inte, måste lämna stan senast 16:45, har ingen bil och den verkar vara utanför stan

• stor grön drake
    zuperduperme skrev 2010-10-18 20:11:13 följande:
    nu kommer de nog en dum fråga men hur får ja på regnskyddet på scootern? skulle använda det för förstagången idag men de sufletten och styret sitter ju ihop så hur ska jag få det över hela vagnen?
    finns det inte ett hål/flärp för styret mitt på suflettdelen av skyddet?
  • stor grön drake
    zuperduperme skrev 2010-10-18 20:20:03 följande:
    jah såg att det fanns ett litet hål. får testa det imorgon. mend e va inte stort. såg mer ut att va ett sånt som hör till "luckan" på taket
    ser så ut på edgen med, men det är resår i den och flärpen ska man sen fästa med så det inte ska rinna in vatten
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5