Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Kiina skrev 2010-09-20 20:00:04 följande:
    Nån som är ägare till en hårdlift i silver check?

Finns ju ingen bild på den på Emmaljungas hemsida..... Rynkar på näsan
    ligger en på blocket just nu. gillar blocket för att kolla hur saker ser ut "på riktigt"
  • stor grön drake
    Kiina skrev 2010-09-20 20:42:38 följande:
    Aha, en citykorg?  Har hittat den om annonsen är inlagd igår.

Det står i texten att det är en silver check - men på bilden ser det ut som en Pro Titan eller nåt
    det är säkert den, jag mindes den bara för att jag tyckte inte det såg ut som en silver check på de små bilderna, men datorn hängde sig och vägrade visa bilder när jag klickade på annonsen
  • stor grön drake
    Kiina skrev 2010-09-20 20:53:31 följande:
    Är mest intresserad av hur svart den är, om det är mycket "silver check"
    Men den borde väl va ganska lik citykorgen i silver check, och den finns ju på hemsidan iaf
    Hmmm, ingen aning faktiskt.

Nu är jag riktigt grinig! Har bevakat mitt kollinummer på paketet med city jet sittdelen sen det skickades i onsdags. På torsdagskvällen kom info upp om att den "blivit försenad pga inlämnad efter sista inlämningstid" men då på torsdag kväll var vid postcentralen. Så långt allt väl, MEN sen har inget hänt. Tom paketansvarig här hemma (jag jobbar inom posten, dock ej med post) tyckte det var skumt. Nu vet jag varför det har farit till Malmö på någon sort kringelikrokvägar. ett registrerat utrikespaket!!! Nog för att malmö nästan ligger i danmark men endå. Så nu lär det ta till slutet på veckan innan den är här och med min vanliga tur har något gått riktigt ordentligt sönder under transporten *suck*
    Vill ju ha den NU!
  • stor grön drake

Jepp. pratade med mottagaren av sverige paket imorse, hon sa att det är väldigt vanligt (vi har samma postkodsbörjan som Lund) fast paketen är tydligt utlandsadresserade.

men med tanke på att frakten blev nästa 320kr skulle jag ju tycka de kunde låta bli att strula

• stor grön drake
    Sandriks skrev 2010-09-22 00:07:12 följande:
    Fast å andra sidan var det inte SÅ viktigt för mig iallafall, så går det inte att bara byta hela hjulen tror jag det får kvitta..
    Tanken slog mig mitt i allt, för jag tror att själva funktionen för de flesta är viktigare än "rätt" utseende på naven/ekrarna. Skulle själv gärna ha gummidäck istället för luft, fast skulle jag byta till ett classic chassi skulle jag ju få det (men bli av med teleskophandtaget som är underbart, aldrig blir man nöjd )
  • stor grön drake

nu står det "försändelse exporterad" när jag söker på mitt kollinummer
    så imorgon bitti när jag kommer på jobb borde sittdelen vara där, förutsatt att de hunnit lasta den på bilen (vilket jag tycker de borde eftersom bilen kommer med färjan vid 11 ikväll). Annars får jag den på fredag

Nu till det mindre trevliga...
    Har stört mig sen vi började på dagis över att de ändrar teleskopstyret på vagnen. Nu är jag inte så säker mer. Körde ner den för en halvtrappa (tom, dvs utan barn i) och då gick det från "mitt" läge till helt utdraget. När jag försökte ställa om det vägrade höger sida låsa sig, oavsett hur hårt jag försökte dra åt så gled det. Kan man köpa reservdelar till det, eller måste den in på "riktig" reparation? Just nu är det hela löst med att ha handtaget i bottenläge, men det är varken bekvämt för mig (167cm) och definitivt inte för mannen (184cm+)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5