-
Det finns manuelar på emmaljungas hemsida, men har för mig att de försäljare vi haft i tråden vet oxå. De är tydligen lite tröga och kräver lite kraft även om man har rätt knix.zuperduperme skrev 2010-08-24 22:56:20 följande:jag har tappat bort manualen till min nitro och fattar inte hur man fäller ner fotstödet på den. det är lixom rakt ut nu. har pillat på allt ja hittar men de händer inget
-
alla easy fix fästen passar med varandra.Arabis skrev 2010-08-26 13:47:51 följande:Passar alla delar med easy fix fästena alla olika chassin, gamla som nya? oberoende av modell..det gör vår edge med när vi inte har handtaget förlängt (teleskopstyre)Gurkan skrev 2010-08-26 14:47:59 följande:puffar för min frågascootern har liggläge medans spidern bara har en liten bakåtlutning (den är en nyare softy) motsvarande den på brio sittyUliise skrev 2010-08-26 15:28:33 följande:En fråga: Varför är Spidern från 1 år men Scootern från 6 mån?
-
men det är med bottenplattan urtagen, och då kan man ju inte lyfta den...Zelmilainen skrev 2010-08-26 18:35:45 följande:den har funktionen coccoon som innebär att den ska fungera att ha i citykorgen
-
mja, det var någon som sa att bottenplattan gör att det blir för tight för att riktigt få rum, att det gick, men med våld (vet ej om de hade leatherette)Zelmilainen skrev 2010-08-26 18:53:33 följande:nej, men den funkar att ha däri och det var ju det jag svarade på
-
Som flera sagt nu så går det att ah bottenplattan kvar, men utan platta kan man ju ijnte lyfta den, blir ju som en tygsäck dåtickelina skrev 2010-08-26 21:24:26 följande:Men behöver man lyfta den om man ändå bara lyfter ur quadroliften?
-
Det ska passa, sittdelarna är lika breda på citycross/nitro/ozone som på edge, och de tre första samt city jet passar med citykorgen, alltså borde city jet passa på ett edge chassi.Arabis skrev 2010-08-27 07:55:23 följande:Åh vad jag inte är bra på det här med att citera........alla easy fix fästen passar med varandra.stor grön drake skrev 2010-08-26 16:58:53 följande:Passar alla delar med easy fix fästena alla olika chassin, gamla som nya? oberoende av modell..
Jag har en duo combi vagn fr 2005 ( med easyfix fästen) & har ev fått tag på en city jet sittdel, det borde alltså gå?? För delarna som gör att den sittdelen går att luta sitter väl " ovanför" easyfix fästena??
Det blev lite knas i dessa inläggen,men men......Frågan är ivf följande......som står ovanför..... -
fick just en fråga av en bekant (utan FL) som jag vidarebefodrar:
Passar Ozone tillbehör på City Jet? Tex footsack, regnskydd osv då alla deras tillbehör försvunnit i flytt, men de skulle ju gärna ha åtminstonde en footsack.
-
min post försvann...Puffar för denna frågaWingtear skrev 2010-08-27 08:39:28 följande:fick just en fråga av en bekant (utan FL) som jag vidarebefodrar:
Passar Ozone tillbehör på City Jet? Tex footsack, regnskydd osv då alla deras tillbehör försvunnit i flytt, men de skulle ju gärna ha åtminstonde en footsack.
Vår återförsäljare får inget vettigt svar av sin leverantör (både min vän och återförs. misstänker pga språket svenska/finska) och har ingen personlig erfarenhet då de endast sålt 2 city jet och ingen ozone.
De kan beställa hem grejjer, men eftersom det inte finns någon annan som lär köpa grejjerna "måste" hon i så fall ta dem, så att veta om de passar är ganska viktigt. Sittdelen är helsvart, så färgen blir inget problem, tror tom att hon är lite inne på en fräsig färg för att liva upp det hela (de har svart city korg med) -
vi hade ett äkta fårskinn i våran duolift, det räckte med det senaste vintern, och den var ju snorkall! Det var såpass stort att vi kunde vika det runt sonen.tickelina skrev 2010-08-29 18:51:19 följande:Så om jag nu köper c c med quadrolift.... vad ska jag då bädda med? Verkar ju bli rätt så trångt, kan man verkligen ha täcke där i? Jag får barn i slutet av januari om det har någon betydelse?
Kommer dte inte snöblåsa rätt in nu när man har en quadrolift & inte en citykorg?
För snön/blåsten kan du köpa en footsack, så har du samma skydd som "locket" på en citykorg ger.Vilken tråkig försäljare!Qaroliine skrev 2010-08-29 19:38:46 följande:Alla som ägt/äger en duo edge, snälla läs!
Första barnet är på gång och idag var vi på Babyproffsen malmö och kollade vagn. Jag vet redan att jag vill ha en duo edge, sen flera år tillbaka.
Personalen ställde mig mot väggen och undrade varför jag ville ha marknadens största och tyngsta vagn, han hotade om förstörd rygg och axlar och att inget barn utnyttjar en så stor liggdel osv...
Han ville få mig att välja Brio, eller carena. Jag tvärvägrade.
Jag känner att jag vet vad jag ger mig in i men vill ändå höra era åsikter om vagnen!
Kommer även använda en urban jungle.
Vi har en edge, iof från -06, men den har egentligen inte ändrats sen dess. Den är enorm och tung, javisst. Samtidigt ser jag storleken på liggdelen somn en enorm fördel! Senast för en månad sen kunde sonen använda den som resesäng, iof för sista gången men endå (9 månader, 10,3 kilo och 75,5cm lång då)
Jag fick foglossning efter förlossningen och det var guld värt att ha en hög vagn. Vi kom fram oavsett väder senaste vinter, dock bekymmer i vissa plogvallar, men sånt slipper man aldrig. Upplevde den aldrig som tung annat än när den skulle in i bilen. Det är även där jag upplever att storleken är mest problem, den tar hela trunken.
Nu med sittdel och tung snart-inte-bebis-mer i, är den inte lika lättkörd, men eftersom jag hänger skötväskan på handtaget och har teleskopstyret höjt 5-20cm (är 167,5cm lång) upplever jag den absolut inte som tung annat än när sonen ligger ner.
Den stora nackdelen med edge är tygkorgen under som hänger löjligt lågt ner, så fort det blir någon vikt i den hänger den nästan i mark
Misstänker man däremot att man inte kommer behöva den stora liggdelen (vilket vi visste att vi skulle göra) skulle jag sattsa på en City Cross istället. Samma sittdel (men annorlunda sömmar/utseende) men lite mindre, nättare och lättare i chassit. -
puffar återigen för frågan om ozone tillbehör funkar på en city jet sittdel?