-
jag vet att jag sett graco skydd på emmaljunga, men det kan ju hända att det är någon som svetsat en bas hemma eller svetsat om orginalbasen så den passar med andra skydd. Säger inte att det är bra att göra så, men vet att det finns dem som köpt billiga secondhand adaptrar och fixat så de passar deras babyskydd (dock ej på emmaljungas vagn)FridaLee skrev 2010-09-22 17:51:14 följande:Nu har jag kollat adaptrarna och det är bara deras egna och britax shr som de har adaptrar till. Men 100 på att det var en maxi cosi som de hade på en classic vagn
-
Jag har min ljusblåa city jet sittdel hemma nu
den har lite fel (vilket säljaren berättade ärligt om och jag bestämde att jag kunde leva med dem) och vi ska se om vi inte kan fixa åtminstonde ett av dem i helgen, kanske två ståltråd och silvertejp säger jag bara
Skulle så vilja springa ner och byta den NU men har jobbat 11,25 timmar idag (i sträck, eller, jag hade lunchpaus) och dessutom vill jag vara med när sonen prövar den första gången, och han ska vara hemma med pappa imorgon och då kommer de garqanterat att använda vagnen.
Idag var hans moster barnvakt. De skulle gå till systerdotterns skola för att hämta henne, och min syster går in i garagett istället för i vagnrummet, och därifrån tar hon det slutkörda chassit som följde med aguamarine liggdelen från 2001/2002... sonen hade varit mycket skeptisk... speciellt som hon satte honom i duoliften (som vi inte använt på månader) men han hade suttit någorlunda nöjd och sedan somnat direkt när hon lade ner honom. För vagnen må vara sönderkörd, men jäklar vilket gung det är i den
-
Ja, du har lite otur, butikerna i Åbo (kollade din press) är inte de billigaste, däremot vet jag att lastentarvike's återförsäljare ibland får grymt bra specialpris (återförsäljaren här på Åland tar därifrån), men inte ofta tyvärrLyckligFru skrev 2010-09-24 17:09:22 följande:oj tusen tack!nu vet jag lite mer :) det verkar vara mycket billigare än här i Finland. Tror att det blir en resa så småningom.
Får fara runt och kolla helt enkelt :)
Vaunupiste hade bra erbjudanden när de låg på Eriksgatan, men vet inte om de flyttade eller upphörde (min man bodde i det huset, så gick förbi hela tiden då) och en jag aldrig hann utforska destomer är den som ligger på vägen mellan akademin och kuppis (om man sneddar via hesekiosken)
Babyproffsen i Norrtälje har grymt bra service, men ni åker knappast passlig båt för dem. Det enda jag väll hört från många är att babyproffsen i Barkarby bör undvikas om man förväntar sig någon som helst form av service, däremot har de någon form av outlet så man kan hitta billiga priser.
Om det är ett alternativ så kolla begagnat marknaden, när jag sökte lite på fasta sidan hittade jag förvånansvärt många nästan nya vagnar ute till försäljning, dock var det runt jul, så ett tag sen.
Lycka till -
den på eriksgatan stängde för några år sen (vet ej om de flyttade eller gick i KK) men det kan ha kommit någon ny förstås. I norrtälje är babyproffsen som sagt underbara, tjejen som servar/reparerar vagnar står även i butiken, och hon kan verkligen ALLT!
Vill man se ett större utbud, för BP har begränsat utrymme, är babyplanet i Arninge ca 45 minuter mot stockholm. Där har jag upplevt lite gambling i servicen, men på det stora hela bra service där med. Och stort plus för att de har massor med vagnar och utrymme så man verkligen kan provköra.
OT
saknar Åbo, plussade (mycket svagt) samma dag som mannens flyttlas gick därifrån. Har inte varit där sen dess, 1½ år sen nu. Synd, för jag älskar verkligen Åbo som stad, och gillar shoppingen. Lagom litet, man behöver inte vara rädd att gå vilse, antingen kommer man till ån eller till järnvägen
-
Min man pluggade oxå där, fast jag hade ingen möjlighet att följa med (och dessutom flyttade han tidigt i vårat förhållande) men jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där.LyckligFru skrev 2010-09-25 10:56:04 följande:Wingtear: Jo trivs också i Åbo, vi flyttade hit för att maken studerar här. Trivs väldigt bra, det är en lagom stor/liten stad att bo i. Men efter studierna så är det väl tänkt att vi ska flytta till Åland men man vet aldrig, kan ju bli vad som helst i framtiden.Tycker oxå de ser mycket större ut, och framförallt lättare att komma in ililla snöflingan skrev 2010-09-25 14:39:11 följande:Visst har de ändrat på varukorgarna denna årsmodellen? Framförallt ser varukorgen på nitron större och mer lättillgänglig ut eller?
Har tryckt fast city jet sittdelen på sportchassit nu... men fästena sitter en bra bit smalare på jetten än på chassit, så det kanske inte är så bra i längden... Iaf så gillade sonen den skarpt, precis som jag trodde. En bieffekt av att det är lite tvång på fästena är att positionerna inte riktigt vill hålla, men är skötväskan på så räcker den som "motvikt". Den funkade dessutom helt bra med duoliften som åkpåse, iallafall tills vi får footsacken. Men inte mycket längre då det börjar bli kort
Måste fixa mig en någorlunda matchande skötväska sen bara, kan ju inte gå med en "strike" färgad till en light blue/ dark grey vagn -
snygg BRIOvagn med lite EL tillbehör, tycker ni inte?
www.blocket.se/helsingborg/Barnvagnar_29743629.htm&w=3
såg även denna som de påstår är från 2008...
www.blocket.se/malmo/Emmaljunga__08_29744046.htm&w=3
oj oj vad det finns okunniga eller kanske bara ointresserade
Alla klagar på att jag har sååå många vagnar, men ingen klagar på att svärfar 5-6 båtar (från stor till liten yttepytte) eller 8-10 gevär... Hm, men jag borde börja avyttra, får ju inte plats med alla, och nu har vi faktiskt haft den gamla (utslitna) edgen i bilen, istället för bilvagnen... Borde kanske sälja bilvagnen, men den är den enda vi köpt ny, och jag älskar den ju... och den blir liten i bilen...
-
haha, den såg jag inte ens, var bara fashinerad att någon säger att det är en brio kombi på andra bilden, fast det tydligt står Emmaljunga på chassit... (och säkert på klädseln med, men det synns inte på bilden.eec82 skrev 2010-09-26 19:16:48 följande:haha å de var inget dåligt pris för carenavagnen heler 800:- ny kostar 995:-
-
ja, men de skerv att vissa av tillbehören var emmaljunga, så det hade de ju rätt i, undrar bara hur de missade dem på resten av vagnen...Uliise skrev 2010-09-26 19:37:33 följande:Jodu, de där lapparna på både åkpåsen och vindskyddet är ju Emmaljunga-loggor
-
den har ju iallafall easy fix fästen, det har inte den -08:an jag länkade...lilla snöflingan skrev 2010-09-26 20:13:58 följande:www.blocket.se/haparanda/EmmaLjunga_Sittvagn_...
Jag vet inte om det var denna du länkade till innan? (länken funkar inte) Men denna påstår de är en -08. Jag fattar inte hur folk tänker, hur tar man fel på 4 år? Eller försöker de bara luras? Och så ska de ha hutlöst mycket pengar för den! De har sänkt priset 200 också, generöst! Tyvärr tar många alldeles för mycket pengar för sina vagnar här uppe, men någon måtta får det ju vara -
vet jag väll, och tydligen annonsören med numera, för annonsen är borta (det stod emmljunga -08 som rubrik, och därmed även som länknamn)lilla snöflingan skrev 2010-09-26 20:35:27 följande:Ja, men det är en -04:a....