Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

sarahl skrev 2010-10-19 09:18:51 följande:
    vilket justerbara handtag är det? det man skjuter i höjden eller det knäledade! vart bor du?
    eftersom jag verkligen vill ha trådkorg om jag köper ett "nytt" gammalt chassi så får jag ju nöja mig med ett ledat, speciellt som jag förstod på emmaljunga att de gamla teleskopstyrena krånglar en hel del, och det finns inte reservdelar att få som passar de äldre.
    Jag bor i Finland (på Åland) så jag har ganska begränsade möjligheter att köpa  från blocket. Den jag fick svar om hann gå medans jag var på jobb
  • stor grön drake
    sarahl skrev 2010-10-19 21:40:39 följande:
    Men behöver du ett helt chassi eller bara någon reservdel? kanske kan hälpa dig!!!
    Jag behöver ett helt, det som följde med vagnen hamnar ut på lokala motsvarigheten till blocket som "lådbilsdelar bortskänkes" bara jag hittar ett annat. Föregående ägaren skickade bara med det endå när jag hämtade suflettramen, de hade använt chassit till att kärra ved på... tror inte de brydde sig om någon 15 kilosgräns heller om vi säger så.
  • stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-10-25 12:36:37 följande:
    Men om man fårgåar hos återförsäljare så säger de att garantin inte gälle rom det skulle gå sönder. Men varför skulle de gå sönder när det är samma sittdel?
    antagligen eftersom de säljer vagnarrna som "paket", dvs inte valfritt chassi till din sittdel.
    K I A skrev 2010-10-25 10:02:25 följande:
    hej!

frågan kanske är ställd innan..

Men är det någon som vet om man kan ha syskonsits till en edge duo årsmodell 09?
    Det borde gå, men kolla för säkerhets skull att hålen för fästena är på rätt ställe. Tycker jag sett en gammal färg (vagn) med nya syskonsittsen
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-10-25 17:38:52 följande:
    Någon som kör en nitro med syskonsits? Tänke hur de känns å om de går bra?
    Ska ju ha mest till å från dagis, om jag inte använder bärsjal å brio spin till dagis så mannen har någon vagn hem. Men ibland måste man ju iaf ha båda barnen i vagn.
    Det var en tjej som bloggade om det minns jag, henns 13kg 3åring hade klättrat upp själv (obevakat ögonblick) och vagnen hade inte ens rucklat på sig. Hon skrev en ganska omfattaande recention om syskonsitts på nitro vill jag minnas, med bilder på hur det var att sitta upp med syskonsittsen framför osv med  mycket bilder
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-26 15:58:32 följande:
    Wingtear: Vad bra det blev med nya fotsacken! Önskar jag var lika händig som du.

Jag är förresten såå nöjd! Hämtade ut min fotsack i PP Black/Red idag och den passar perfekt till min City cross i Zinnober red. Bilder finnsi bildtråden för den som vill se ;) Den kostade 499, och inte 560 som jag befarade.
    Tack tack
    Din footsack blev ju riktigt bra den med!
    t0va skrev 2010-10-26 13:10:17 följande:
    En helt annan sak, jag har en nitro men funderar på att se om det går att få tag i en ozone city-sits.... Finns det någon äldre modell med sådan sittdel som kan funka eller är det så att vi ska ha utkik efter ozone på begagnatmarknaden? 
    City jetten är helt bra, men se upp att den inte har brutna/böjda kuggar till sittlägena. De är tydligen en sak som får stryk direkt om man fäller vagnen utan att ha den i liggläge.
  • stor grön drake
    daydream skrev 2010-10-27 17:18:14 följande:
    Okej, tack! Då har jag svaret på det, tack för det.

Hur är det med fempunkts-bältet? Hur får man igenom det när påsen bara har fyra hål? Och jag får då inte alls igenom sidodelarna som sitter på två delar av bältet, de som ska vara mot ansiktet/bröstet. De är för stora för hålen.
    Försök vinkla dem lite, på mina får man lirka en hel del med. Kolla att grenrems hållet är uppsprättat, såg en modell med flera hål (för att passa fler modeller antar jag) och på den skulle man själv sprätta upp hålet på rätt höjd
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-10-28 19:35:55 följande:
    oj, nu gjorde jag något dumt ;) 
    Hur ska jag lägga fram det här för sambon, får nog se till att få tummen ur ikväll och lägga ut hamsterburarna på blocket och finansiera. Vad har ni lett in mig på?  

Min man sa, men vrede och allvar i rösten, INGA FLER VAGNAR!  men endå var han helt med på jet sittdels köpet en månad senare fast vi har inte haft den på till dagis, eftersom han bara sover där, och de är inte så finessrika vad gäller vagnar, tror inte de skulle fatta hur den funkar

hittade perfekt vagn, eller, den var superfin i klädseln, så det var ju lite minus med 450 för en classic i ddet närmaste oanvänd, med gamla fästet. Enda problemet? den finns så långt ner i skåne man kan komma utan att trilla i sjön... Har iof bekanta ganska nära, men vet ej när vi kan träffas nästa gång
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5