Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Det var just det som var grejjen, såg inte barnet, bara vagnen i en trapp. Footsacken hängde på sidan, vinteråkpåsen låg "ovanpå", den ahde följt med barnet upp ur liften syntes det, och sen duoliften. Jag tog en stund på mig att beundra den då det var så snygg grön färg, men blev lite tagen av inpackningen, speciellt som vi som sagt har haft plusgrader idag. Min son hade oxå vägrat.

• stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-12 12:43:40 följande:
    Hjälp behöves!

Ni vet fästena för tryckknappar som finns på sittdelen, ena av dessa fästen är lite knasigt på vår vagn eftersom tryckknappen inte fäster. Vad kan man göra? Känns som att man måste "forma om knappen"...
    om det är plastfästet som är trasigt kostar en reservdel dit 150kr, är det knappen som inte funkar kan du byta den till ett vanlöigt rock-knäppe, de är samma storlek, bara emmaljunga trycket som fattas.
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-12 17:13:44 följande:
    Hej. nån här som vet nån hemsida el affär som säljer fotsack ti emmaljungas ozone vagn, vill ju hellst få tag på en från -10 eftersom min vagn e från -10. jag har en limegrön färg. nån här kanske rent av ska sälja sin fotsack? söker på google efter affärer men ingen m emmaljunga kommer upp då :S
    babyland, babyproffsen sen annonserar en massa butiker i södra sverige på blocket. Alla emmaljunga saker säljs enbart i butik, inte över nätet, men du kan ju ringa dem och kolla med färgen
  • stor grön drake
    evin2010 skrev 2011-01-13 00:08:39 följande:
    hej!
    har köpt en ozone city och har lite frågor kring det här med att byta chassi.

tycker att ozone-chassit med sina svängbara hjul är perfekt för mig som bor i en stad, men nu på vintern när vägarna är oplogade och man ska gå på längre promenader vore det bra med ett chassi som har fyra stora hjul och jag är nu ute efter ett city cross chassi. som jag har förstått det så kan man byta som man vill så länge chassit har easyfix, stämmer det? och det här med årsmodell, är det likadana easyfix-fästen från 06 och framåt? har för mig att jag har läst att dom ändrade fästet 06. 

blev lite mycket nu kände jag, ska försöka göra lite mer kortfattade frågor:
    - passar ozone city sittdelen i ett city cross chassi? och i så fall, vilken årsmodell kan man ha på chassit? (min ozone är -10)

hoppas nån kan hjälpa mig med detta, vore inte så kul om jag köper nåt från blocket som inte skulle passa :P 
    De ändrade fästena till easy fix -06, så alla dem är lika. Tekniskt sett passar alltså alla City-chassin till din City-sittdel, eftersom serien lanserades då, med tanken att alla City-delar skulle passa ihop (eller, att City-korgen skulle passa dem alla, men det blir ju samma sak)
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-13 14:07:18 följande:
    Emmaljungas skickpolicy (att alla varor måste hämtas, tom en åkpåse...) är jag så less på. Kan dom inte ta och skippa den?
    Håller med, vagnar förstår jag, de kan skadas i frakten osv, men tex just åkpåsar, footsacks, reservhjul, vad kan hända lixom...

Dagens blocket "fynd", förut 4000:-, nu sänkt till 3800:-, passa på att fynda
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga__Varldens_basta_Vinterbarnvagn_30961434.htm&w=3
  • stor grön drake
    jojojojojo skrev 2011-01-13 21:14:34 följande:
    har en liten fråga till er Emmaljunga proffs!

jag har en CityCross 2010, och bromsen är lite konstig, skall den avra så, att man måsta "vagga" vagnen fram och tebax för att den skall lossa?
    vet att en tjejkompis som har tetunia (stavas det så?) skall det vara så, att man måste gunga till vagnen för att bromsens kall lossa!

känns lite knepigt iallafall, så jag bara undra om det skall vara så, eller om det e något fel på vår vagn!
    Har du testat att lyfta vagnen lite i handtaget, det får iaf kuggbromsen på vår edge att släppa direkt.
    Uliise skrev 2011-01-13 21:30:41 följande:
    Mjo, fast är inte största anledningen att de "måste demonstreras" av "auktoriserad personal"? Trodde det var anledningen att de inte skickade. Men alltså, jag behöver ingen demonstation av hur en åkpåse funkar...

Flört
    Ja, inte demonstrerade de footsacken jag beställde och köpte iaf... tänk om jag satt den fel hela tiden? Ska den inte vara på huvudet?
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-14 19:58:54 följande:
    Jag har köpt ett nytt chassi! Var så sugen på ett med svängbara, och så dök det upp ett Nitro-chassi på tradera, och i min hemstad

Så nu har jag två att välja mellan, underbart.

Skrev lite mer om det här på min blogg.

GRATTIS!
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-15 17:07:18 följande:
    Det där Nitro-chassit som ligger på blocket förresten, de som har det nu har använt sittdel och liggdel från Edge på det. Undrar hur det såg ut?
    Sittdelen ser nog normalt ut då den är samma, men liggdelen däremot...
    Vet att jag såg en länkad CC i någon av de gamla trådaarna, med edge liggdel, såg rejält fel ut
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5