Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Madski skrev 2011-01-26 20:46:30 följande:
    Någon som vet om man bara kan köpa en ny suflett till nitton och vad det kostar på ett ungefär!?
    det kan man, och de kostar väll ca 1500kr....
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-26 21:43:48 följande:
    Here you go Wingtear, se och njut Flört

OMG!!!! Betyder det att jag kan sälja balkongvagnen som tvillingvagn om jag hänger dit två påsar?
    Eddam skrev 2011-01-26 21:56:02 följande:
    Låter nästan som nån har blockat vissa sidor.. hehe..
    Mannen skulle nog bra gärna vilja. Men sidorna öppnas, det är bara bilderna som inte öppnar.
  • stor grön drake
    CoolJen skrev 2011-01-27 17:28:38 följande:
    Det kanske tom. räcker med att du skriver 'Emmaljunga' på en liten lapp och klistrar på vagnen...
    Men den är ju en riktig emmaljunga anno 2000, rostig och dan, ingen varukorg heller. Alltså, om jag köper ett nytt regnskydd så är ju hela vagnen i princip ny.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-01-27 18:31:11 följande:
    Japp, jag tänkte byta ut klistermärket mot ett nyare i affären när det är dax att sälja min vagn. Då blir den också ny :D Eller så kanske jag bara gör som alla andra och ljuger ihop att just den färgen faktiskt är en spöchalsupermegaexklusive utgåva där de bara gjorde en enda och den är gjort 3år frammåt i tiden. 
    Varför? Skriv bara "uthämtad ur butik 2012, dvs HELT NY!"
    Då är allt du behöver göra att glömma vagnen i en butik, och sen gå och hämta ut den
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-01-27 19:16:10 följande:
    wihee, nu fick jag min citykorg såld, hela 700kr fick jag för den. Så skönt att få mer plats hemma. :) 
    Använde du alla "försäljningstips" du fått i tråden?
  • stor grön drake
    Miniigirl skrev 2011-01-28 15:47:12 följande:
    Tack för svaret!

Okej, du vet inte hur cityjet är i storlek och vikt?
    Cityjeten är ju ganska billig begagnad, men har även sett att cerox 360 är billiga
    kan man ha en ozone sittdel på ett cerox 360 chassi?
    hur mycket tyngre är cerox 360 chassit än nitrochassit?
    Chassit till city jetten verkar vara ett bestyr, de finns de som älskat de större hjulen, den är ju lite lik en paraplysulky i stilen, medans andra hatat dem.

Ett stort minus som man måste ha i åtanke när man köper en (begagnad) city jet är att kolla de olika lägena.
    Om inte sittläget hålls i ordentligt, dvs mer än bara är lite rörligt, betyder det att hakarna för detta gått av.
    Det händer om man fäller en city jet utan att ha den i liggläge. (eftersom den blir "tvingad" i liggläge vid fällning media.photobucket.com/image/emmaljunga%20city%20jet/Heiska_Matias/krryt3.jpg )

Det lilla vi testat våran jet sittdel så gillar vi den massor, men jag lyckades aldrig laga knäbygeln, en plastbit saknas, fast det är ju inte hela världen, sonen ska ju endå vara fastspänd
  • stor grön drake
    FridaLee skrev 2011-01-31 16:46:37 följande:
    Med sport chassit tror jag att de går om man fäller ut handtaget på max och fäller ner, tror dock den tar i lite iaf.
    Det går, men sufletten måste tas bort ooavsett.
  • stor grön drake
    giraffas skrev 2011-01-31 17:05:02 följande:
    Hej

undrar om de är nån som vet vad en ny varukorg till en city cross eller en edge. Själva tygkorgen under vagnen.   
    om du undrar över priset är det nog enklast att ringa en återförsöljare och be dem kolla, reservdelar som dessa finns inte i vanliga prislistan. CC och Edge har inte samma korg
  • stor grön drake
    AnLj skrev 2011-02-01 22:04:45 följande:
    Ingen som kan hjälpa mig med detta?
    pilla bort plopparna, skruva upp skruv/mutter, insexnyckel kan behövas, minns hur delarna satt, ta tex en bild med kameran, dra av tyget, tvätta. tyget från korgen är nitat och går inte att ta löst, endast innertyget.fintvätt på låg temperatur, helst med flytande tvättmedel så inte "korn" fastnar i tyget.''fläckar har jag gnuggat med oliv eller galltvål innan tvätt
  • stor grön drake
    AnLj skrev 2011-02-01 22:28:27 följande:
    De plopparna som sitter på insidan? Galltvål = bra tips! Tack!
    vissa årgångar har pluppar på båda sidor, pilla lös allt som går, kom bara ihåg var det satt så du får ihop den igen. Specielt distansbrickorna är viktiga.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5